Nowe trendy w turystyce - konferencja

Nowe trendy w turystyce - konferencja

Brief.pl / Patronaty

Jak rozwija się branża turystyczna? Jakie są jej perspektywy i możliwości? Które trendy i rozwiązania mogą pozytywnie wpływać na branżę?

-

Między innymi o tym dyskutować będą praktycy biznesu i przedstawiciele branży turystycznej, którzy spotkają się na Konferencji „Nowe Trendy w Turystyce” po raz piąty. Wydarzenie startuje już 28 marca w Gdańsku. Organizatorem jest: Gdańska Organizacja Turystyczna/ Gdańsk Convention Bureau. Partnerami konferencji są: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku oraz Centrum Kultury i Sportu w Pruszczu Gdańskim.

Rynek usług turystycznych ulega ciągłym przemianom. Wpływa na to wiele czynników – gospodarczych, technologicznych, społecznych czy nawet politycznych. Dlatego konferencja, podczas której mówimy o zmieniającej się sytuacji i nowych trendach na rynku turystycznym jest bardzo ważna dla branży” – mówi Anna Bartoszewicz-Pajka, wiceprezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.  

„Ważne jest, aby sektor turystyczny rozpoznawał te tendencje i na nie szybko reagował” – dodaje Wiceprezes GOT.

 

Nowe trendy szansą dla branży turystycznej

Branża turystyczna musi nadążać za zmianami, które w obliczu intensywnego rozwoju technologii są nieuniknione. Wspomnianym przemianom towarzyszą rosnące oczekiwania turystów oraz nowe rozwiązania, które trzeba umieć właściwie wykorzystywać. Podczas tegorocznej Konferencji prelegenci skupiać się będą na najważniejszych trendach, które funkcjonują w turystyce, a mianowicie Magdalena Rutkowska, prezes Medical Travel Europe Sp. Z o.o przedstawi rynek turystyki medycznej i jego potencjał. Natomiast trendy w turystyce kulturowej zaprezentuje uczestnikom Max Fuzowski z Business &Culture. Nie pozostanie również bez echa wzrost turystów z Obwodu Kaliningradzkiego, a tym samym rozpoczęcie "złotej ery" dla sektora usług turystycznych. Jednak, co zrobić, aby z niej skorzystać? Na to odpowie Aleksandra Harasiuk konsultantka strategii obsługi klienta goodatservice.com,  propagatorka programu certyfikującego "Russian Friendly". Kolejny prelegent, P. Monika Michałowska z Agencji Rozwoju Pomorza S.A postawi sobie za cel przekonanie uczestników, że również małe i średnie firmy zasługują na miano Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie.

 

Nowe spojrzenie na finansowanie w obszarze turystyki

Podczas konferencji podjęty zostanie również temat finansowania działań w obszarze turystyki. Często, pomimo znakomitych pomysłów i idei, to właśnie brak środków stanowi jedną z barier uniemożliwiających ich podejmowanie i podążanie za trendami. Organizator chcąc przekazać wiedzę na temat możliwości pozyskania środków unijnych w perspektywie 2014 – 2020 zaprosił Partycję Szczygieł dyrektor departamentu rozwoju regionalnego i przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

 

Konferencja to także III równoległe panele tematyczne z zakresu turystyki biznesowej, kulinarnej i marketingu online.

Na pytanie Jak pozyskiwać międzynarodowe konferencje odpowie Panel „Turystyka biznesowa siłą napędową metropolii”. Anna Jędrocha, prezes zarządu Symposium Cracoviense, jednej z czołowych w Polsce firm zajmujących się organizacją spotkań biznesowych, opowie o trudnym procesie starania się o międzynarodowy kongres. W drugiej części spotkania trójmiejskie firmy zajmujące się nowymi technologiami zaprezentują nowoczesne produkty – aplikacje mobilne, multimedialne prezentacje, które wykorzystuje Gdańsk Convention Bureau/GOT do promocji miasta, jako destynacji konferencyjnej.

Turystyka kulinarna stanowi obecnie jeden z wiodących tematów motywujących do przyjazdu, a potencjał Pomorza w tym temacie jest niezaprzeczalny. Dlatego Panel „Tradycja czy awangarda? Co powinno dominować w ofercie turystyki kulinarnej regionu Pomorskiego?” będzie doskonałą okazją do rozmowy o kulinariach, a w szczególności o szansach, jakie otwierają się przed regionem w związku ze wzrostem popularności tego zjawiska. Kim jest turysta kulinarny, czego poszukuje, za co jest w stanie najwięcej zapłacić? Jakie trendy w gastronomii można wykorzystać do rozwoju turystyki kulinarnej? Jaki wpływ na budowanie mody destynacji turystyki kulinarnej mają kreatywność, design i tradycja? Na te i na inne pytania znaleźć będzie można odpowiedź uczestnicząc w prezentacjach i dyskusjach panelowych z udziałem praktyków z Pomorskiego i nie tylko. 4 tematy, 12 specjalistów i ożywiona dyskusja – to wszystko i wiele więcej gwarantuje panel kulinarny, który poprowadzą Krystyna Hartenberger-Pater – dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Hubert Gonera – ekspert w zakresie kreacji produktów turystyki kulinarnej.

Natomiast alternatywne i tradycyjne kanały komunikacji e-marketingowej w branży turystycznej zaprezentują eksperci z TravelCamp: Piotr Kasperczak i Dagmara Plata – Alf. Travelcamp to nieformalne cykliczne spotkanie środowiska internetowego z branżą turystyczną i hotelarską, które każdorazowo spotykają się dużym zainteresowaniem.

 

Patronat honorowy nad konferencją objęli: Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz oraz Polska Organizacja Turystyczna. Natomiast patronat medialny objęli: Brief for Poland, Live&Travel turinfo.pl oraz AMS.

Zarejestruj się na stronie internetowej Konferencji www.trendywturystyce.pl.

Tagi:

turystyka

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.