Jak zarobić na e-komunikacji? - relacja z konferencji

Jak zarobić na e-komunikacji? - relacja z konferencji

Brief.pl / Eventy

8 maja br. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się konferencja "Briefu" pt. "Jak zarobić na e-komunikacji?".

-

Spotkanie rozpoczął Kuba Antoszewski z Millward_Brown, który przedstawił wyniki najnowszej fali badania BriefIndex. 

Następnie miała miejsce debata “Oczekiwania biznesowe względem e-komunikacji”, podczas której paneliliści dzielili się swoimi spotrzeżeniami na temat tego,  jak prowadzić skuteczną komunikację marek w mediach elektronicznych, roli mediów społecznościowych oraz tego, jak powinna wyglądać efektywna współpraca klientów z agencjami specjalizującymi się w prowadzeniu działań marketingowych w sieci.

 

W rozmowie uczestniczyli:

  • Tomasz Machała, wydawca, Natemat.pl

  • Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play

  • Mikołaj Nowak, Fakty TVN

  • Małgorzata Walendziewska, Agora/Sociall

  • Marta Odrzywolska, Compress PR

  • Urszula Kifer, menadżer ds. internetu i mediów społecznościowych, Stadion Narodowy w Warszawie

  • Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej, PKO Bank Polski

 

Następnie miały miejse cztery prelekcje dotyczące m.in.projektowania stron WWW i ich dostosowywania do potrzeb różnych użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych, geotargetowania oraz e-mail marketingu.

Wystąpienia:

1) "Dobre praktyki tworzenia stron internetowych. Zasady tworzenia stron WWW przyjaznych dla wszystkich użytkowników sieci.” - Anna Jawor i Artur Marcinkowski (Koalicja Dojrzałość w Sieci)

2) "Skuteczna strona internetowa dla firmy" - Marcin Pawłowski (ClearSense)

3) "Marzenia marketerów o skutecznej geolokalizacji właśnie się spełniają. Mobilne narzędzia wsparcia sprzedaży w POS" - Karol Suchenek i (Mobehave)

4) "Skuteczna kampania e-mail marketingowa na przykładzie case C&A on-line" - Jarosław Nowak (Mail Media)

Po części merytorycznej każdy z uczestników spotkania mógł wziąć udział w spacerze z przewodnikiem po Stadionie Narodowym.

:: :: 

Uzupełnienie tematyki konferencji stanowi raport opublikowany w majowym wydaniu miesięcznika "Brief", w którym można przeczytać materiały eksperckie podzielone na cztery obszary: strony WWW, media społecznościowe, mobile oraz monitoring mediów.

Opisy działów tematycznych raportu “Efektywna komunikacja w internecie”:

 

 

Strony WWW

 

"Jeśli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że to nie istnieje" - to hasło pokazuje jak powszechne dla współczesnego człowieka jest szukanie informacji w sieci. Najwygodniejszą i wydawałoby się najprostszą formą prezentacji firmy, usługi lub produktu w sieci jest strona WWW, dlatego też temu zagadnieniu poświęcamy pierwszą część raportu  “Efektywna komunikacja w internecie”.

 

W tej części prezentujemy nowe trendy w projektowaniu i tworzeniu stron WWW, mówimy, jakie cele biznesowe w dzisiejszych czasach mogą pełnić strony WWW oraz jaka jest rola stron internetowych w erze mediów społecznościowych.

 

Wybrane zagadnienia w część poświęconej stronom WWW:

  • Czy strony WWW nadal będą istotną formą prezentacji firmy, produktów i usług w sieci,czy może ważniejsze staną się profile na portalach społecznościowych?

  • 10 kroków przygotowania dobrej strony

  • Strony najlepiej zaprojektowane pod względem usabilty

  • Jak projekt strony i jej przyjazność dla użytkownika przekłada się na korzyści biznesowe?

  • Jaki projekt strony jest właściwy do promocji produktu i usługi, a jaki do zamieszczania wartościowych treści (serwisy branżowe i informacyjne)?

  • Analiza ruchu na stronie i ścieżek użytkowników na stronie

  • Co zrobić, aby nasza strona WWW znalazła się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google

Media społecznościowe

 

Media społecznościowe rozwijają się w Polsce w bardzo szybkim tempie. Portale, takie jak Facebook, Twitter czy Google+ są rozpoznawalne przez niemal każdego użytkownika internetu. W związku z tym, coraz więcej firm uświadamia sobie znaczenie obecności w mediach społecznościowych i za ich pośrednictwem stara się prowadzić komunikację z konsumentami.

 

Okazuje się jednak, że chociaż w mediach społecznościowych obecnych jest coraz więcej firm, tylko niewielka część z nich posiada jasną strategię działań w obrębie internetowych społeczności. Dlatego podejmując wyzwanie prowadzenia komunikacji za pośrednictwem Facebooka, Twittera czy Google+, trzeba przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, które z tych platform są najbardziej skuteczne w Polsce oraz jakich korzyści można się spodziewać z prowadzenia komunikacji za ich pośrednictwem? Jakie trudności mogą napotkać marketerzy wybierający tę formę komunikacji i jak można je rozwiązać?

 

Należy również pamiętać, że nie każda branża, produkt czy usługa ma szansę na osiągnięcie sukcesu w mediach społecznościowych. O które branże chodzi? Na to i wyżej postawione pytania odpowiadamy w naszym raporcie.

 

Mobile

 

Telefon komórkowy z ekranem dotykowym i możliwością instalowania aplikacji staje się w Polsce coraz bardziej powszechnym medium. Co najważniejsze, towarzyszy nam niemal cały dzień, a dzięki możliwości łączenia się z internetem mamy dostęp do niezliczonej liczby informacji.

 

Według badań Nielsena z 2012 roku, z roku na rok liczba użytkowników aplikacji mobilnych ulega podwojeniu. Proporcjonalnie wydłuża się też czas, jaki użytkownik poświęca na korzystanie z  aplikacji na swoim telefonie czy tablecie. Pamiętajmy, że również często korzystamy z mobilnych stron WWW, a w media planach pojawia się kolumna z formatami na smartfony.

 

Urządzenia mobilne odgrywają też ogromne znaczenie w sposobie korzystania z mediów społecznościowych. Dzięki nim możemy komunikować całemu światu gdzie jesteśmy, co robimy czy nawet na temat tego, co jemy. Firmy prześcigają się w wymyślaniu kampanii, które wykorzystują tę synergię technologii mobilnych z mediami społecznościowymi.

 

Część dodatku poświęcona marketingowi mobilnemu ma za zadanie przedstawić najnowsze rozwiązania w tej dziedzinie oraz wskazać korzyści, jakie niosą  one dla biznesu. Podpowie też jak wykorzystać na rynku polskim urządzenia mobilne do komunikacji z klientem końcowym.

 

Monitoring mediów

 

Internet jest medium, w którym w każdej minucie pojawiają się setki opinii na temat produktów i usług. Część z nich jest anonimowa, autorów części z nich można zidentyfikować i nawiązać z nimi kontakt. Rozwój mediów społecznościowych dodatkowo wzmaga to zjawisko.

Warto być na bieżąco z tym, co mówi się w internecie na nasz temat, jak również na temat naszej konkurencji. Dzięki temu jesteśmy w stanie regularnie dopasowywać się do zmieniającej się sytuacji na rynku. Jakie korzyści biznesowe możemy osiągnąć za pomocą kampanii opartych na monitorowaniu internetu? Jaki jest koszt takich działań? Pokażemy to w raporcie na wybranych przykładach najbardziej znanych kampanii na świecie.

 

Na rynku polskim jest wiele narzędzi, które możemy wykorzystać do monitorowania mediów. Konkurencja sprawia, że z każdym dniem są one coraz lepsze i dokładniejsze. Dzięki temu nasze rodzime narzędzia są coraz chętniej wykorzystywane poza Polską.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.