Wizerunek banków w sieci

Wizerunek banków w sieci

Brief.pl / Wiedza

Klienci zamiast dyskutować o konkretnych ofertach marek, skupiają się na wytykaniu wpadek oraz awarii – wynika z III edycji raportu „Banki w sieci”, który został przygotowany przez Re:buzz i Brand24.

-

Banki mają problem ze swoim wizerunkiem w sieci.

W listopadzie 2013 r. Internauci najczęściej rozmawiali o PKO BP, mBanku, BZ WBK, Pekao i Inteligo. Najwięcej emocji wygenerowały “awarie”. Wątki nich dotyczące liderowały w dyskusjach o każdym

z wymienionych banków. PKO BP i Inteligo zrobiły sobie przerwę od internetu - nie działał system transakcyjny, a w BZ WBK właściciele rachunków nie mogli wykonać żadnego przelewu przez 3 dni. Klienci mBanku narzekali głównie na awarię Euronetu oraz problemy z system transakcyjnym po połączeniu mBanku z MultiBankiem i BRE Bankiem, zaś Bank Pekao podwójnie zaksięgował część operacji - pieniądze oczywiście zostały zwrócone, ale gniew Internautów pozostał.

Najpopularniejszym kanałem dyskusji o bankach były newsy (27,8 proc.). Najwięcej pisało się o PKO BP, mBanku oraz Banku Gospodarstwa Krajowego. Drugim źródłem był Facebook (25,85 proc.). Najwięcej wątków w serwisie społecznościowym wygenerowały mBank, PKO BP oraz BZ WBK. Trzeci wynik w ilości wątków wygenerowały fora (19,74 proc.). Bohaterami forów były w listopadzie mBank, PKO BP oraz Alior Bank.

Zaskakujący może być fakt, że najwięcej dyskusji ilościowo wygenerowały wątki nieproduktowe

(27,45 proc.). Dopiero dalej były to kredyty (27,45 proc.) oraz konta (25,74 proc.). W drugiej edycji (kwiecień 2013 roku) były to kredyty (39,56 proc.), konta (25,46 proc.), zaś wątki nieproduktowe stanowiły 17,91 proc. całości. Przyczyniły się o tego między innymi niechlubne tematy o bankowej zmowie i nałożonej na banki karze. Pozytywnym przykładem są dyskusje o zaangażowaniu Kevina Spacey do kampanii reklamowej BZ WBK - chociaż i tu pojawiały się głosy niezadowolenia.

Raport tradycyjnie wskazał też Superbohaterów. Najwięcej pozytywnych opinii w stosunku do tych negatywnych w listopadzie miały BNP Paribas (82 proc. pozytywnych opinii), Bank Millennium (79 proc. pozytywnych opinii) oraz Eurobank (78 proc.). Żadnemu z banków nie udało się obronić tej lokaty w grudniu 2013 roku. W tym miesiącu królował Alior Sync (74 proc.). Czarnymi owcami w listopadzie były PKO BP (rekordowe 92 proc. negatywnych opinii), BZ WBK (72 proc. negatywnych opinii) oraz mBank (64 proc. negatywnych opinii). W grudniu w tym gronie ponowanie znalazł się mBank (71 proc. negatywnych opinii), niechlubnym liderem był jednak Raiffeisen Polbank (81 proc. negatywnych opinii).

Przyglądając się wynikom poszczególnych marek można dostrzec, że 12 z nich otrzymało więcej pozytywnych wypowiedzi niż tych negatywnych. Z kolei do grupy banków, które zyskały więcej negatywnych opinii niż pozytywnych, trafiło 16 marek - komentuje Jakub Sadowski z Brand24. - Na wyniki badania złożyło się niemal 15 tysięcy wątków utworzonych w okresie 1- 30 listopada 2013 roku - dodaje.

Bankom często nie są postrzegane jako instytucje najwyższego zaufania. - Reputacji banków szkodzą nieprzyjazne produkty oraz jakość obsługi. Niezadowolenie z tych dwóch elementów jest często manifestowane przez konsumentów. Pole minowe dla banków stanowią nowe technologie. Awarie są czynnikiem trudnym do przewidzenia, zaskakuje jednak bezradność marek w ich obliczu - mówi Kamil Sokołowski, dyrektor zarządzający agencji Re:buzz, będącej inicjatorem raportu.

Żeby dowiedzieć się jak internauci postrzegają banki przeanalizowano prawie 70 tys. wątków z serwisów informacyjnych i społecznościowych, for internetowych, Facebooka, mikroblogów i blogów. Przebadano treści z listopada i grudnia 2013 roku. Raport powstał w oparciu o zestawienie banków z największymi przychodami na dzień 07.08.2013 r..

Raport można go pobrać pod adresem www.bankiwsieci.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.