Co trzeci Polak płaci SMS-ami premium

Co trzeci Polak płaci SMS-ami premium

Brief.pl / Wiedza

Ponad połowa ankietowanych w badaniu Komunikacja SMS w Polsce przyznała, że na ten cel może maksymalnie przeznaczyć 5 zł miesięcznie. 20 proc. respondentów zadeklarowała, że na SMS-y Premium jest w stanie wydać nawet do 15 zł.

-

SMS-y o podwyższonej płatności nadal cieszą się sporym powodzeniem – mówi Karol Łubowski z Platformy SerwerSMS.pl. Umożliwiają dokonywanie drobnych płatności, przy czym nie musimy wykonywać przelewów bankowych ani nie potrzebujemy gotówki. Fakt, że do dokonania zakupu wystarcza zwykły telefon komórkowy powoduje, że płacenie staje się bardzo łatwe, szybkie i nie wymagające dodatkowych aktywności. Czy w przyszłości ta forma dokonywania transakcji będzie nadal równie popularna? Myślę, że tak ponieważ coraz więcej osób korzysta z telefonów, które nie zależnie od modelu czy typu dają funkcję wysyłania i odbierania popularnych wiadomości tekstowych– mówi Karol Łubowski.

Z przeprowadzonego badania wynika, że wśród osób korzystających z SMS-ów Premium prawie połowa respondentów korzysta z takich usług co najmniej kilka razy w miesiącu. O dużej częstotliwości wykorzystywania takich SMS-ów świadczy również fakt, że aż 16,4 proc. respondentów wysyła je co najmniej kilka razy w tygodniu.

 Płatności sms

Najchętniej respondenci poprzez SMS-y Premium angażują się w akcje charytatywne (40,9 proc.), na drugim miejscu plasuje się rozrywka: dzwonki, tapety itd. (38,5 proc.), natomiast na trzecim głosowanie w programach TV, radiowych i udział w konkursach audio-tele czy quizach.

 

Okazało się, że 18,3 proc. respondentów decyduje się na dokonywanie płatności za pomocą SMS-ów, zaś 7,9 proc. na zakup mobilnych wersji gazet i czasopism, 6,5 proc. biletów komunikacji miejskiej, zaś 5,4 proc. serwisów edukacyjnych. Natomiast wśród preferowanych możliwości wykorzystania SMS-ów Premium znalazły się również akcje charytatywne, rozrywka, a na trzecim miejscu znalazły się płatności. Na ten typ usługi zdecydowałby się co czwarty ankietowany (24,5 proc.).

Warto zaznaczyć, że poza zwykłymi usługami SMS-y Premium znacząco zwiększają efektywność zbiórek charytatywnych. Dzięki wiadomościom o podwyższonym koszcie możemy symbolicznie wspomóc wybraną przez nas akcję, bez potrzeby wychodzenia z domu. Dzięki temu każda osoba posiadająca telefon komórkowy może pomagać potrzebującym – dodaje Karol Łubowski z Platformy SerwerSMS.pl

 

Okazuje się również, że najchętniej z usługi SMS Premium korzystają osoby z wykształceniem wyższym - 31 proc. ankietowanych. Respondenci posiadający wykształcenie średnie lub podstawowe rzadziej deklarują chęć wysyłania SMS-ów o podwyższonym koszcie. Tak jak widać w załączonej poniżej tabeli miejsce zamieszkania w nieznacznym tylko stopniu wpływa na to, czy korzystamy z usług SMS Premium, czy nie. Wśród mieszkańców wsi z tej usługi skorzystało około 26 proc. osób, zaś wśród mieszkańców największych miast powyżej 200 tys. jest to ponad 31 proc..

 Płatności SMS w miastach

Zaobserwowaliśmy, że wśród osób niekorzystających z SMS-ów Premium aż 41,5  proc. zadeklarowało, że koszt takiej usługi może być zbyt wysoki. Dlatego warto przypomnieć jak możemy w łatwy sposób oszacować koszt SMS-a Premium. Jeżeli wiadomość kosztuje mniej niż 10 zł, numer zaczyna się od cyfry „7” i jego druga liczba mówi o wartości SMS-a. Jeżeli koszt, który musimy ponieść przekracza 10 zł, numer zaczyna się od „9”, a jego druga i trzecia cyfra mówią o koszcie. Tak więc za SMS-a wysłanego na numer 74XX(X) zapłacimy 4 zł netto, a za taką samą wiadomość wysłaną na numer 914XX(X), 14 zł netto.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.