PKN Orlen wsparł Popioły

PKN Orlen wsparł Popioły

Brief.pl / CSR

PKN Orlen zaangażował się w projekt rekonstrukcji Popiołów wyreżyserowanych przez Andrzeja Wajdę. Uroczysta premiera filmu w nowej cyfrowej wersji, z udziałem członków ekipy, odbyła się w warszawskiej Kinotece.

-

Premiera adaptacji powieści Stefana Żeromskiego w oryginalnej wersji miała miejsce w 1965 r. i była jedną z największych i najtrudniejszych produkcji w tym okresie. Zdjęcia, realizowane przez wybitnego operatora Jerzego Lipmana trwały rok. Saragossa, w scenografii Anatola Radzinowicza, została zbudowana w Bułgarii, a scenę szarży pod Samosierrą nakręcono w Bogusławicach koło Włocławka.

Zaprezentowana produkcja jest częścią projektu KinoRP, zainicjowanego przez firmę KPD w 2008 roku, w ramach którego powstają rekonstrukcje cyfrowe arcydzieł polskiego kina. Do dnia dzisiejszego zrekonstruowano ponad 90 filmów fabularnych, w tym Ziemia obiecana Andrzeja Wajdy, Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa czy Krzyżacy Aleksandra Forda oraz kilkadziesiąt filmów dokumentalnych i filmów animowanych dla dzieci. Projekt KinoRP honorowym patronatem objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski.

PKN Orlen aktywnie angażuje się w projekty mające na celu promowanie polskiej kultury. Wachlarz działalności CSR jest niezwykle bogaty - Koncern współpracuje między innymi z Filharmonią Narodową w Warszawie przy organizacji Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, odbywającego się co roku w stolicy. W ramach wspierania polskiej literatury, firma objęła mecenat nad konkursem Otwartym tekstem  organizowanym przez magazyn literacki Chimera oraz czynnie wspiera Fundację im. Zbigniewa Herberta.

Tagi:

Orlen Popioły

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.