wp - grudzien 2016

Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!

Brief.pl / Patronaty

„Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!” - to hasło kampanii społecznej, której celem jest wzrost zaufania ludzi młodych do rzetelnych programów staży i praktyk stanowiących skuteczną formę budowania kariery zawodowej. Intencją organizatorów jest zachęcenie pracodawców do realizowania staży i praktyk o wysokiej jakości, a także zmotywowanie ludzi młodych do uczestnictwa w rzetelnych programach staży i praktyk stanowiących najlepszą formę edukacji praktycznej.

-

Jak wynika z badania Eurobarometru, obecnie co trzeci staż w Unii Europejskiej ma niską jakość pod względem warunków pracy lub treści nauczania. Polskie Ramy Jakości Staży i Praktyk, czyli zbiór norm regulujących kluczowe obszary dotyczące realizacji staży i praktyk w firmach, stanowią odpowiedź na ten problem. Zachęcamy pracodawców do organizowania staży i praktyk w oparciu o standardy jakościowe, a studentów motywujemy do świadomego wyboru tych programów, które faktycznie przyczyniają się do rozwoju kariery zawodowej – komentuje Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

W ramach kampanii zaplanowano szereg działań zachęcających pracodawców do organizowania staży i praktyk w oparciu o Polskie Ramy Jakości Staży i Praktyk oraz aktywizujących studentów do świadomego wyboru staży i praktyk. Ważną częścią kampanii będzie cykl spotów internetowych obalających stereotypy na temat staży i praktyk, a tym samym uświadamiających jak nie powinny one wyglądać. Pierwszy ze spotów dostępny jest tutaj. Wydarzeniem kulminacyjnym będzie natomiast impreza biegowa na dystansie 5 km, zaplanowana na maj 2014. Celem tej inicjatywy będzie zwrócenie uwagi na problemy młodych ludzi na rynku pracy. Bieg symbolizuje potrzebę aktywizacji zawodowej uczniów i studentów. Jest skierowany do wszystkich osób wspierających ideę nauki poprzez praktykę.

Kampania stanowi kolejną odsłonę Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk realizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens – firmy, których programy staży i praktyk, na podstawie audytu weryfikującego ich zgodność z wytycznymi zawartymi w kodeksie, otrzymały Znak Jakości. Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter.

Więcej informacji na temat kampanii oraz Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk można znaleźć na stronie www.stazeipraktyki.pl oraz na profilu Programu na portalu Facebook.

::

Zapraszamy do obejrzenia też drugiego epizodu

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.