Lemon Sky sprzedany za 21 mln

Lemon Sky sprzedany za 21 mln

Brief.pl / Aktualności

SMT SA sprzedała swoje udziały w spółce zależnej Lemon Sky. Kupujący - JWT Warszawa Sp. z o.o. należący do grupy WPP nabył od Invest SMT Software Sp. z o.o. S.K.A. (podmiot w 100 proc. zależny od SMT SA) 80 proc. udziałów w Lemon Sky za kwotę 17,4 mln zł. JWT Warszawa Sp. z o.o. nabył także pozostałe 20 proc. udziałów w Lemon Sky od akcjonariuszy będących osobami operacyjnie zaangażowanymi w działalność Spółki. Łączna bieżąca kwota transakcji wyniosła 21 mln zł.

-

Sprzedaż udziałów w Lemon Sky to ważny element realizacji strategii SMT SA, która zakłada koncentrację na działalności związanej z rozwojem własnych produktów technologicznych przeznaczonych dla biznesu.

Spółka Lemon Sky (dawniej Adv.pl Sp. z o.o.) specjalizująca się w marketingu zintegrowanym zapoczątkowała historię grupy kapitałowej SMT. Dziś Lemon Sky należy do ścisłej czołówki niezależnych agencji interaktywnych w Polsce. Spółka zatrudnia ok. 70 osób w dwóch biurach zlokalizowanych we Wrocławiu i Warszawie. Według niezaudytowanych wyników finansowych za 2013 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 21 mln zł. Wartość aktywów netto spółki wyniosła ok. 7 mln zł na koniec 2013 roku.

Z jednej strony bardzo się cieszę, że kolejny raz udało nam się osiągnąć założony cel biznesowy i wierzę, że nasze plany inwestycyjne przyniosą oczekiwane rezultaty. Z drugiej zaś, Lemon Sky (kiedyś Adv.pl) to historycznie nasza pierwsza spółka. Czuję do niej ogromny sentyment. Gratulacje dla WPP. Kupiliście zdrową i zyskowną organizację ze wspaniałymi ludźmi na pokładzie. – mówi Konrad Pankiewicz prezes SMT i współzałożyciel Lemon Sky.

JWT Warszawa jest częścią WPP, jednej z największych grup na świecie specjalizujących się w komunikacji i marketingu. WPP zatrudnia 170,000 osób (łącznie z podmiotami stowarzyszonymi) ulokowanych w 3,000 biur w 110 krajach na całym świecie. Łączne przychody WPP wyniosły 10,4 mld funtów w 2012r. Obecna kapitalizacja WPP wynosi 18,1 mld funtów. Akcje grupy WPP są notowane na giełdach London Stock Exchange w Londynie i NASDAQ Nowym Jorku.

Doradcą finansowym przy sprzedaży Lemon Sky był InvestSight, doradcą prawnym – Deloitte Legal.

Tagi:

Lemon sky WPP

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.