Wzrasta popularność firm HR

Wzrasta popularność firm HR

Brief.pl / Aktualności

Pracodawcy coraz częściej korzystają z outsourcingu procesów i funkcji HR, co oznacza dla nich zmniejszenie kosztów, optymalizację działań, zyskują również na czasie. Wiąże się to z szeregiem korzyści wynikających z tytułu przeniesienia odpowiedzialności, ma to również bezpośredni wpływ na wzrost efektywności i konkurencyjności firmy.

-

Z outsourcingu procesów i funkcji KR korzysta większość międzynarodowych firm działających w Polsce. Chętnie wdrażają je przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją, logistyką, sprzedażą, czy też promocją. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, coraz więcej firm z zakresu doradztwa personalnego tworzy oddzielne komórki specjalizujące się w outsourcingu procesów i funkcji HR. Korzyści, które mogą wnieść do przedsiębiorstw korzystających z ich usług są cenne.

Wyspecjalizowane firmy zewnętrzne nie tylko odpowiadają za pozyskanie i oddelegowanie do pracy na rzecz klienta poszukiwanych pracowników, ale również za prowadzenia obsługi kadrowo–płacowej. Dbają też o optymalne dopasowanie kadry do zadań, właściwe wyszkolenie pracowników, ich motywację, organizację, a także kontrolę pracy składającego się z nich zespołu. Po ich stronie leżą też wszelkie kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, a nawet zapewnienia niezbędnych do jej wykonywania narzędzi, jak np. komputer, czy telefon. Profesjonalni outsourcerzy dysponują też zasobem specjalistów, którzy dodatkowo nadzorują efektywność pracowników poprzez rozliczanie ich z wyników wykonywanych działań. Praca podlega zatem ciągłym pomiarom. Waga i różnorodność obszarów, które są przekazywane na zewnątrz sprawia, że firmy podwykonawcze ponoszą odpowiedzialność również za efekty finalne wydzielonych procesów.

Istotną kwestią przy wyborze dostawcy outsourcingu procesów i usług jest jego doświadczenie, zasięg geograficzny jego firmy, a także struktura organizacyjna zespołu wykonującego usługę. Duży procent sprzedaży w rynku nowoczesnym jest osiągany przez szybkie, niezawodne i profesjonalne dotarcie do klienta. Rozpoczęcie współpracy z firmą oferującą outsourcing procesów i funkcji jest poprzedzone bardzo szczegółowymi przygotowaniami. Składają się na nie wielotygodniowe rozmowy polegające na precyzyjnym ustalaniu zobowiązań obydwu stron oraz zakresu ich odpowiedzialności. W etapie wdrożenia obejmuje również testy wydajnościowe i organizacyjne, a także szkolenia dla usługodawcy.

By działania w jak najlepszy sposób przełożyły się na oczekiwany efekt, w ramach grupy projektowej przygotowującej przyszłą współpracę po obu stronach powinni pracować przedstawiciele najwyższego szczebla zarządzania strategicznego i operacyjnego. Poszukiwanymi u firmy podwykonawczej cechami powinny być  z jednej strony doświadczenie, znajomość procesu i branży. Jednocześnie powinna wykazywać się ona innowacyjnością, a także wysoką elastycznością i otwartością na stosowanie rozwiązań funkcjonujących na rynku. Niezbędne są również wiedza ekspercka z zarządzania projektami, procesami oraz pracownikami. Ta złożoność całego procesu wdrożenia usługi sprawia, że jest to rozwiązanie, z którego korzystają w Polsce najchętniej międzynarodowe, oczekujące innowacji przedsiębiorstwa.  

 

Źródło: ManpowerGroup

Tagi:

hr outsourcing

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?

Brief.pl / Aktualności

E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?
E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?

Idziemy w mobile. Mobile są reklamy, gry, interakcje, a współcześni nastolatkowie nie wyobrażają już sobie życia bez aplikacji. Oczywiście w pełni mobilnych. Informacja o tym, że po raz pierwszy ruch w internecie ze smartfonów przekroczył wielkość ruchu z desktopu oficjalnie rozpoczęła długo wyczekiwaną erę mobile. W tej nowej rzeczywistości e-commerce powinien pokochać technologie mobilne, bo mogą one wnieść wiele wartościowego do jego życia.