Jak promowały się regiony w 2013 roku?

Jak promowały się regiony w 2013 roku?

Brief for Poland / Aktualności

642 mln zł - tyle samorządy planowały wydać na promocję w 2013 roku. Raport przygotowany przez MarketingMiejsca.com.pl przedstawia podejmowane działania promocyjne oraz kwoty, jakie wybrane miasta i urzędy marszałkowskie na nie przeznaczyły.

-

Zgodnie z raportem, tym, co wymagało największego nakładu pieniężnego nie były kampanie promocyjne, a koszty związane z organizacją lub wsparciem wydarzeń kulturalnych/rozrywkowych i sportowych. Większość działań realizowano przy pomocy dotacji z Unii Europejskiej.  

Miastem, które przeznaczyło na promocję największą kwotę była Bydgoszcz, z budżetem wynoszącym 20,9 mln zł. Najwięcej pieniędzy (14,7 mln zł) wydano na promocję miasta poprzez sport, organizując m.in. Mistrzostwa Świata w Biegach przełajowych czy Galę Boksu Zawodowego. Wśród działań promocyjnych tego miasta można również wymienić m. in. Międzynarodowy Festiwal Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage czy VI Bydgoski Festiwal Wodny Ster na Bydgoszcz.

Jednym z najbardziej aktywnych pod względem promocji miast była Łódź. Zorganizowano tam m.in. FashionPhilosophy Fashion Week Poland, Międzynarodowy Festiwal Design oraz ogólnopolską kampanię "W Łodzi będzie głośno", przedstawiającą to miasto jako miejsce wielkich wydarzeń artystycznych. 

Wielu działań promocyjnych podjęło się Województwo Małopolskie, przeznaczając na nie 7,2 mln zł. Województwo zorganizowało m.in. kampanie wizerunkowe z czerwonym koralem w roli głównej, Małopolski Festiwal Smaku oraz Dni Małopolski w Brukseli.

::

Zobacz pełną listę działań promocyjnych poszczególnych województw

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.