Jak promowały się regiony w 2013 roku?

Jak promowały się regiony w 2013 roku?

Brief for Poland / Aktualności

642 mln zł - tyle samorządy planowały wydać na promocję w 2013 roku. Raport przygotowany przez MarketingMiejsca.com.pl przedstawia podejmowane działania promocyjne oraz kwoty, jakie wybrane miasta i urzędy marszałkowskie na nie przeznaczyły.

-

Zgodnie z raportem, tym, co wymagało największego nakładu pieniężnego nie były kampanie promocyjne, a koszty związane z organizacją lub wsparciem wydarzeń kulturalnych/rozrywkowych i sportowych. Większość działań realizowano przy pomocy dotacji z Unii Europejskiej.  

Miastem, które przeznaczyło na promocję największą kwotę była Bydgoszcz, z budżetem wynoszącym 20,9 mln zł. Najwięcej pieniędzy (14,7 mln zł) wydano na promocję miasta poprzez sport, organizując m.in. Mistrzostwa Świata w Biegach przełajowych czy Galę Boksu Zawodowego. Wśród działań promocyjnych tego miasta można również wymienić m. in. Międzynarodowy Festiwal Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage czy VI Bydgoski Festiwal Wodny Ster na Bydgoszcz.

Jednym z najbardziej aktywnych pod względem promocji miast była Łódź. Zorganizowano tam m.in. FashionPhilosophy Fashion Week Poland, Międzynarodowy Festiwal Design oraz ogólnopolską kampanię "W Łodzi będzie głośno", przedstawiającą to miasto jako miejsce wielkich wydarzeń artystycznych. 

Wielu działań promocyjnych podjęło się Województwo Małopolskie, przeznaczając na nie 7,2 mln zł. Województwo zorganizowało m.in. kampanie wizerunkowe z czerwonym koralem w roli głównej, Małopolski Festiwal Smaku oraz Dni Małopolski w Brukseli.

::

Zobacz pełną listę działań promocyjnych poszczególnych województw

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.