wp - grudzien 2016

Jawbone pozyskuje kolejnych inwestorów

Jawbone pozyskuje kolejnych inwestorów

Brief.pl / Aktualności

Firma Jawbone, produkująca innowacyjne urządzenia elektroniczne, może wkrótce być warta tyle co Spotify czy Pinterest. Głównym inwestorem w ostatniej rundzie finansowania jest Rizvi Traverse, przedsiębiorstwo znane między innymi ze współpracy z Twitterem.

-

Zgodnie z informacją opublikowaną na portalu Re/code, w najnowszej rundzie finansowanie Jawbone uzyska 250 milionów dolarów, co spowoduje że wartość firmy wzrośnie do 3,3 miliarda dolarów. Portal Techcrunch podaje, że runda została zamknięta ponad miesiąc temu. Prezesem Rizvi Travers, głównego inwestora, jest Suhail Rizvi, który w wyniku tej transakcji może dołączyć do zarządu Jawbone.

Od 2011 roku firma zwiększyła swoją wartość ponad dwukrotnie - wtedy przedsiębiorstwo było wyceniane na 1,5 miliarda dolarów. Na liście inwestorów Jawbone można odnaleźć takie firmy jak Andreessen Horowitz, J.P. Morgan’s Digital Growth Fund, Kleiner Perkins, Khosla Ventures czy Sequoia Capital, a w zarządzie firmy zasiada między innymi CEO Yahoo Marissa Mayer.

W ofercie Jawbone znaleźć można m.in. opaskę Up, służąca do śledzenia dziennej aktywności użytkowników. Znanym produktem firmy są również głośniki Jambox.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.