O2 sfinalizowało zakup WP

O2 sfinalizowało zakup WP

Brief.pl / Aktualności

Grupa O2 wraz z funduszem Innova Capital sfinalizowały transakcję zakupu Wirtualnej Polski. Połączone spółki funkcjonować będą na rynku pod nazwą Grupa Wirtualna Polska. Na czele zarządu nowej firmy stanął Jacek Świderski, a jej rozwój będzie wspierał Łukasz Wejchert zasiadając w radzie nadzorczej Grupy.

-

Zakup 100 proc. akcji Wirtualnej Polski od Orange Polska  (dawna TP) przez Grupę O2 kończy formalny proces tworzenia nowej Grupy Wirtualna Polska (GWP). Pierwszym jego etapem było objęcie większościowego pakietu akcji Grupy O2 przez European Media Holding kontrolowany przez fundusz Innova Capital. Obie transakcje zaaprobował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W oparciu o czołowe marki portali WP i O2 oraz wortalu dobreprogramy.pl Grupa Wirtualna Polska staje się największą grupą w polskim internecie. Bazując na najnowszych, listopadowych wynikach badania Megapanel PBI/ Gemius można szacować, że GWP liczbę 17,4 miliona użytkowników, czyli ponad 82 proc. zasięg.

Zarząd Grupy Wirtualna Polska tworzyć będą Jacek Świderski, który obejmie funkcję prezesa oraz Michał Brański, Krzysztof Sierota i Elżbieta Bujniewicz. Radę Nadzorczą zasilą eksperci i przedsiębiorcy działający w branży mediów internetowych.

Do grona inwestorów Grupy Wirtualna Polska dołączy MCI Management, który poprzez swój subfundusz MCI EuroVentures 1.0 zawarł umowę ze spółką European Media Holding, w ramach której objął pakiet mniejszościowy EMH dający równowartość 20 proc. pakiet udziałów w Grupie O2.

Marki WP.pl i O2.pl, tak jak i inne marki w portfolio Grupy Wirtualna Polska, zachowają swoją odrębność. Połączenie prawne obu spółek będzie przeprowadzone do końca bieżącego roku. Równolegle będą trwać prace nad nowymi usługami, rozwojem serwisów w oparciu o własne treści i nową wspólną ofertą.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.