O2 sfinalizowało zakup WP

O2 sfinalizowało zakup WP

Brief.pl / Aktualności

Grupa O2 wraz z funduszem Innova Capital sfinalizowały transakcję zakupu Wirtualnej Polski. Połączone spółki funkcjonować będą na rynku pod nazwą Grupa Wirtualna Polska. Na czele zarządu nowej firmy stanął Jacek Świderski, a jej rozwój będzie wspierał Łukasz Wejchert zasiadając w radzie nadzorczej Grupy.

-

Zakup 100 proc. akcji Wirtualnej Polski od Orange Polska  (dawna TP) przez Grupę O2 kończy formalny proces tworzenia nowej Grupy Wirtualna Polska (GWP). Pierwszym jego etapem było objęcie większościowego pakietu akcji Grupy O2 przez European Media Holding kontrolowany przez fundusz Innova Capital. Obie transakcje zaaprobował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W oparciu o czołowe marki portali WP i O2 oraz wortalu dobreprogramy.pl Grupa Wirtualna Polska staje się największą grupą w polskim internecie. Bazując na najnowszych, listopadowych wynikach badania Megapanel PBI/ Gemius można szacować, że GWP liczbę 17,4 miliona użytkowników, czyli ponad 82 proc. zasięg.

Zarząd Grupy Wirtualna Polska tworzyć będą Jacek Świderski, który obejmie funkcję prezesa oraz Michał Brański, Krzysztof Sierota i Elżbieta Bujniewicz. Radę Nadzorczą zasilą eksperci i przedsiębiorcy działający w branży mediów internetowych.

Do grona inwestorów Grupy Wirtualna Polska dołączy MCI Management, który poprzez swój subfundusz MCI EuroVentures 1.0 zawarł umowę ze spółką European Media Holding, w ramach której objął pakiet mniejszościowy EMH dający równowartość 20 proc. pakiet udziałów w Grupie O2.

Marki WP.pl i O2.pl, tak jak i inne marki w portfolio Grupy Wirtualna Polska, zachowają swoją odrębność. Połączenie prawne obu spółek będzie przeprowadzone do końca bieżącego roku. Równolegle będą trwać prace nad nowymi usługami, rozwojem serwisów w oparciu o własne treści i nową wspólną ofertą.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.