O2 sfinalizowało zakup WP

O2 sfinalizowało zakup WP

Brief.pl / Aktualności

Grupa O2 wraz z funduszem Innova Capital sfinalizowały transakcję zakupu Wirtualnej Polski. Połączone spółki funkcjonować będą na rynku pod nazwą Grupa Wirtualna Polska. Na czele zarządu nowej firmy stanął Jacek Świderski, a jej rozwój będzie wspierał Łukasz Wejchert zasiadając w radzie nadzorczej Grupy.

-

Zakup 100 proc. akcji Wirtualnej Polski od Orange Polska  (dawna TP) przez Grupę O2 kończy formalny proces tworzenia nowej Grupy Wirtualna Polska (GWP). Pierwszym jego etapem było objęcie większościowego pakietu akcji Grupy O2 przez European Media Holding kontrolowany przez fundusz Innova Capital. Obie transakcje zaaprobował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W oparciu o czołowe marki portali WP i O2 oraz wortalu dobreprogramy.pl Grupa Wirtualna Polska staje się największą grupą w polskim internecie. Bazując na najnowszych, listopadowych wynikach badania Megapanel PBI/ Gemius można szacować, że GWP liczbę 17,4 miliona użytkowników, czyli ponad 82 proc. zasięg.

Zarząd Grupy Wirtualna Polska tworzyć będą Jacek Świderski, który obejmie funkcję prezesa oraz Michał Brański, Krzysztof Sierota i Elżbieta Bujniewicz. Radę Nadzorczą zasilą eksperci i przedsiębiorcy działający w branży mediów internetowych.

Do grona inwestorów Grupy Wirtualna Polska dołączy MCI Management, który poprzez swój subfundusz MCI EuroVentures 1.0 zawarł umowę ze spółką European Media Holding, w ramach której objął pakiet mniejszościowy EMH dający równowartość 20 proc. pakiet udziałów w Grupie O2.

Marki WP.pl i O2.pl, tak jak i inne marki w portfolio Grupy Wirtualna Polska, zachowają swoją odrębność. Połączenie prawne obu spółek będzie przeprowadzone do końca bieżącego roku. Równolegle będą trwać prace nad nowymi usługami, rozwojem serwisów w oparciu o własne treści i nową wspólną ofertą.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.