wp - grudzien 2016

O2 sfinalizowało zakup WP

O2 sfinalizowało zakup WP

Brief.pl / Aktualności

Grupa O2 wraz z funduszem Innova Capital sfinalizowały transakcję zakupu Wirtualnej Polski. Połączone spółki funkcjonować będą na rynku pod nazwą Grupa Wirtualna Polska. Na czele zarządu nowej firmy stanął Jacek Świderski, a jej rozwój będzie wspierał Łukasz Wejchert zasiadając w radzie nadzorczej Grupy.

-

Zakup 100 proc. akcji Wirtualnej Polski od Orange Polska  (dawna TP) przez Grupę O2 kończy formalny proces tworzenia nowej Grupy Wirtualna Polska (GWP). Pierwszym jego etapem było objęcie większościowego pakietu akcji Grupy O2 przez European Media Holding kontrolowany przez fundusz Innova Capital. Obie transakcje zaaprobował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W oparciu o czołowe marki portali WP i O2 oraz wortalu dobreprogramy.pl Grupa Wirtualna Polska staje się największą grupą w polskim internecie. Bazując na najnowszych, listopadowych wynikach badania Megapanel PBI/ Gemius można szacować, że GWP liczbę 17,4 miliona użytkowników, czyli ponad 82 proc. zasięg.

Zarząd Grupy Wirtualna Polska tworzyć będą Jacek Świderski, który obejmie funkcję prezesa oraz Michał Brański, Krzysztof Sierota i Elżbieta Bujniewicz. Radę Nadzorczą zasilą eksperci i przedsiębiorcy działający w branży mediów internetowych.

Do grona inwestorów Grupy Wirtualna Polska dołączy MCI Management, który poprzez swój subfundusz MCI EuroVentures 1.0 zawarł umowę ze spółką European Media Holding, w ramach której objął pakiet mniejszościowy EMH dający równowartość 20 proc. pakiet udziałów w Grupie O2.

Marki WP.pl i O2.pl, tak jak i inne marki w portfolio Grupy Wirtualna Polska, zachowają swoją odrębność. Połączenie prawne obu spółek będzie przeprowadzone do końca bieżącego roku. Równolegle będą trwać prace nad nowymi usługami, rozwojem serwisów w oparciu o własne treści i nową wspólną ofertą.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.