O2 sfinalizowało zakup WP

O2 sfinalizowało zakup WP

Brief.pl / Aktualności

Grupa O2 wraz z funduszem Innova Capital sfinalizowały transakcję zakupu Wirtualnej Polski. Połączone spółki funkcjonować będą na rynku pod nazwą Grupa Wirtualna Polska. Na czele zarządu nowej firmy stanął Jacek Świderski, a jej rozwój będzie wspierał Łukasz Wejchert zasiadając w radzie nadzorczej Grupy.

-

Zakup 100 proc. akcji Wirtualnej Polski od Orange Polska  (dawna TP) przez Grupę O2 kończy formalny proces tworzenia nowej Grupy Wirtualna Polska (GWP). Pierwszym jego etapem było objęcie większościowego pakietu akcji Grupy O2 przez European Media Holding kontrolowany przez fundusz Innova Capital. Obie transakcje zaaprobował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W oparciu o czołowe marki portali WP i O2 oraz wortalu dobreprogramy.pl Grupa Wirtualna Polska staje się największą grupą w polskim internecie. Bazując na najnowszych, listopadowych wynikach badania Megapanel PBI/ Gemius można szacować, że GWP liczbę 17,4 miliona użytkowników, czyli ponad 82 proc. zasięg.

Zarząd Grupy Wirtualna Polska tworzyć będą Jacek Świderski, który obejmie funkcję prezesa oraz Michał Brański, Krzysztof Sierota i Elżbieta Bujniewicz. Radę Nadzorczą zasilą eksperci i przedsiębiorcy działający w branży mediów internetowych.

Do grona inwestorów Grupy Wirtualna Polska dołączy MCI Management, który poprzez swój subfundusz MCI EuroVentures 1.0 zawarł umowę ze spółką European Media Holding, w ramach której objął pakiet mniejszościowy EMH dający równowartość 20 proc. pakiet udziałów w Grupie O2.

Marki WP.pl i O2.pl, tak jak i inne marki w portfolio Grupy Wirtualna Polska, zachowają swoją odrębność. Połączenie prawne obu spółek będzie przeprowadzone do końca bieżącego roku. Równolegle będą trwać prace nad nowymi usługami, rozwojem serwisów w oparciu o własne treści i nową wspólną ofertą.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.