Facebook a samotność

Facebook a samotność

Brief.pl / Wiedza

Wielu specjalistów twierdzi, że nadmierne wykorzystywanie Facebooka przez dzieci i młodzież zwiększa ich poczucie samotności oraz poziom depresji. Jednak najnowsze badania wydają się temu zaprzeczać.

-

Okazuje się bowiem, że nie ważne jest to czy nadmiernie korzystamy z Facebooka, ale to, jakie są nasze motywacje. I rzeczywiście, nastolatkowie, którzy wykorzystują serwis, aby poprawić swoje umiejętności interpersonalne mogą z czasem odczuwać większą samotność. Jeśli jednak ich celem jest komunikowanie się ze światem, to w miarę upływu czasu ich poczucie samotności zacznie się zmniejszać. 

Facebook, podobnie jak komunikatory oraz inne sieci społecznościowe, jest bardzo wygodnym i szybkim narzędziem komunikacji. Dzięki takim funkcjom jak "wydarzenia" zachęca nas również do aktywności offline. Poza tym szybko rośnie liczba użytkowników serwisu, którzy korzystają z niego dzięki urządzeniom mobilnym! Meldowanie się, robienie wspólnych zdjęć ze znajomymi i zamieszczanie na serwisie są czynnościami, których nie wykonujemy w swoim pokoju przed ekranem komputera. 

Niestety wielu naukowców i specjalistów ciągle powołuje się na badania sprzed 3-5 lat, które nie uwzględniały mobilnego aspektu Facebooka.

Czy osoby, które w latach 80. korzystały z telefonów stacjonarnych i rozmawiały godzinami ze znajomymi, również uważaliśmy za samotne?

::

Źródło: psychcentral.com

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.