wp - grudzien 2016

Facebook a samotność

Facebook a samotność

Brief.pl / Wiedza

Wielu specjalistów twierdzi, że nadmierne wykorzystywanie Facebooka przez dzieci i młodzież zwiększa ich poczucie samotności oraz poziom depresji. Jednak najnowsze badania wydają się temu zaprzeczać.

-

Okazuje się bowiem, że nie ważne jest to czy nadmiernie korzystamy z Facebooka, ale to, jakie są nasze motywacje. I rzeczywiście, nastolatkowie, którzy wykorzystują serwis, aby poprawić swoje umiejętności interpersonalne mogą z czasem odczuwać większą samotność. Jeśli jednak ich celem jest komunikowanie się ze światem, to w miarę upływu czasu ich poczucie samotności zacznie się zmniejszać. 

Facebook, podobnie jak komunikatory oraz inne sieci społecznościowe, jest bardzo wygodnym i szybkim narzędziem komunikacji. Dzięki takim funkcjom jak "wydarzenia" zachęca nas również do aktywności offline. Poza tym szybko rośnie liczba użytkowników serwisu, którzy korzystają z niego dzięki urządzeniom mobilnym! Meldowanie się, robienie wspólnych zdjęć ze znajomymi i zamieszczanie na serwisie są czynnościami, których nie wykonujemy w swoim pokoju przed ekranem komputera. 

Niestety wielu naukowców i specjalistów ciągle powołuje się na badania sprzed 3-5 lat, które nie uwzględniały mobilnego aspektu Facebooka.

Czy osoby, które w latach 80. korzystały z telefonów stacjonarnych i rozmawiały godzinami ze znajomymi, również uważaliśmy za samotne?

::

Źródło: psychcentral.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.