Jaki jest polski singiel?

Jaki jest polski singiel?

Brief.pl / Wiedza

Jest to mężczyzna, dobrze wykształcony, mieszkający na wsi lub w mieście powyżej 200 tys. mieszkańców, szukający przez sieć drugiej połowy – wynika z danych firmy Gemius.

-

Procent internautów żyjących samotnie z roku na rok rośnie. W listopadzie 2010 roku zaledwie 6 proc. Polaków korzystających z sieci deklarowało, że mieszkają sami. W ciągu trzech lat liczba ta zwiększyła się do 10 proc. (najnowsze dane z listopada 2013 roku).

Najwięcej osób mieszkających samotnie pochodzi ze wsi (25 proc.) oraz z dużych miast (19 proc. mieszka w aglomeracjach liczących powyżej 500 tys. osób), 52 proc. z nich to mężczyźni, a 48 proc. to kobiety. Są dobrze wyedukowani. Ponad 42 proc. ma licencjat, wykształcenie niepełne wyższe lub wyższe, 30 proc. – wykształcenie średnie lub pomaturalne. 

Monitoring internetowej aktywności osób mieszkających samotnie prowadzony przez firmę Gemius (dane z listopada 2013 r.) wykazuje, że pragną one zmiany status quo. Samotnicy najchętniej odwiedzają w sieci strony randkowe (wchodzi na nie 21,5 proc. singli, którzy jednocześnie stanowią 14 proc. użytkowników tych portali), a także te dotyczące wydarzeń publicznych, podczas których można kogoś poznać (clubbing, imprezy, wydarzenia kulturalne – wchodzi na nie 6,5 proc. singli, którzy podobnie, jak w przypadku stron z randkami online, stanowią 14 proc. wszystkich użytkowników tej kategorii stron WWW). Trzecia najpopularniejsza wśród singli kategoria stron internetowych to serwisy dla mężczyzn (odwiedza je 32,5 proc. singli, którzy stanowią 12 proc. użytkowników tych portali).

Samotność doskwiera Polakom chyba coraz bardziej, bo choć przed trzema laty na szczycie listy zainteresowań singli również były strony dotyczące aktywności towarzyskich, to jednak nie cieszyły się aż takim powodzeniem. W listopadzie 2010 roku udział osób mieszkających samotnie na stronach serwisów randkowych wynosił 9 proc., zaś w listopadzie 2013 wzrósł o 5 punktów procentowych. Podobnie w przypadku stron dotyczących clubbingu, imprez i wydarzeń kulturalnych. Trzy lata temu analizowana grupa internautów stanowiła 8 proc. wszystkich użytkowników tych witryn, teraz jest to 14 proc. Uwagę zwraca też gwałtowny skok popularności serwisów społecznościowych, które – vide Facebook – coraz częściej są miejscem nawiązywania bliższych znajomości, spełniając rolę podobną do serwisów randkowych. W listopadzie 2010 roku wśród użytkowników tego serwisu społecznościowego było 5,5 proc. samotników. Trzy lata później – już 9 proc.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron WWW. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.