Jaki jest polski singiel?

Jaki jest polski singiel?

Brief.pl / Wiedza

Jest to mężczyzna, dobrze wykształcony, mieszkający na wsi lub w mieście powyżej 200 tys. mieszkańców, szukający przez sieć drugiej połowy – wynika z danych firmy Gemius.

-

Procent internautów żyjących samotnie z roku na rok rośnie. W listopadzie 2010 roku zaledwie 6 proc. Polaków korzystających z sieci deklarowało, że mieszkają sami. W ciągu trzech lat liczba ta zwiększyła się do 10 proc. (najnowsze dane z listopada 2013 roku).

Najwięcej osób mieszkających samotnie pochodzi ze wsi (25 proc.) oraz z dużych miast (19 proc. mieszka w aglomeracjach liczących powyżej 500 tys. osób), 52 proc. z nich to mężczyźni, a 48 proc. to kobiety. Są dobrze wyedukowani. Ponad 42 proc. ma licencjat, wykształcenie niepełne wyższe lub wyższe, 30 proc. – wykształcenie średnie lub pomaturalne. 

Monitoring internetowej aktywności osób mieszkających samotnie prowadzony przez firmę Gemius (dane z listopada 2013 r.) wykazuje, że pragną one zmiany status quo. Samotnicy najchętniej odwiedzają w sieci strony randkowe (wchodzi na nie 21,5 proc. singli, którzy jednocześnie stanowią 14 proc. użytkowników tych portali), a także te dotyczące wydarzeń publicznych, podczas których można kogoś poznać (clubbing, imprezy, wydarzenia kulturalne – wchodzi na nie 6,5 proc. singli, którzy podobnie, jak w przypadku stron z randkami online, stanowią 14 proc. wszystkich użytkowników tej kategorii stron WWW). Trzecia najpopularniejsza wśród singli kategoria stron internetowych to serwisy dla mężczyzn (odwiedza je 32,5 proc. singli, którzy stanowią 12 proc. użytkowników tych portali).

Samotność doskwiera Polakom chyba coraz bardziej, bo choć przed trzema laty na szczycie listy zainteresowań singli również były strony dotyczące aktywności towarzyskich, to jednak nie cieszyły się aż takim powodzeniem. W listopadzie 2010 roku udział osób mieszkających samotnie na stronach serwisów randkowych wynosił 9 proc., zaś w listopadzie 2013 wzrósł o 5 punktów procentowych. Podobnie w przypadku stron dotyczących clubbingu, imprez i wydarzeń kulturalnych. Trzy lata temu analizowana grupa internautów stanowiła 8 proc. wszystkich użytkowników tych witryn, teraz jest to 14 proc. Uwagę zwraca też gwałtowny skok popularności serwisów społecznościowych, które – vide Facebook – coraz częściej są miejscem nawiązywania bliższych znajomości, spełniając rolę podobną do serwisów randkowych. W listopadzie 2010 roku wśród użytkowników tego serwisu społecznościowego było 5,5 proc. samotników. Trzy lata później – już 9 proc.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron WWW. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?