60 proc. ruchu na WWW to boty

60 proc. ruchu na WWW to boty

Brief.pl / Aktualności

Tylko 38,5 proc. ruchu pochodzi od ludzi. Badanie wykonano na 1,45 mld wizyt na 20 tys. stron z ponad 200 krajów.

-

Oczywiście nie znamy dokładnej metodologii badań i powinniśmy być bardziej ostrożni w wyciąganiu wniosków na ten temat.

31 proc. ruchu (czyli tylko o 7,5 proc.) mniej niż ludzkiego pochodzi od tak zwanych "dobrych botów", które indeksują zawartość stron dla wyszukiwarek, takich jak chociażby Google. Reszta (30,5 proc.) to ruch wywołany przez szkodliwe boty, które mają za zadanie hackowanie naszych komputerów, instalowanie malware, redystrybucje treści.

Infographic: Humans Account for Less Than 40% of Global Web Traffic | Statista
You will find more statistics at Statista

::

Social media a ruch na strony WWW

::

Podobne badanie, na mniejszej grupie, przeprowadzono na początku 2012 roku. Ilość procentowa ruchu generowanego przez ludzi była wyższa i wynosiła 49 proc.

 

Infographic: Non-Human Website Traffic | Statista
You will find more statistics at Statista

::

Czy to znaczy, że reklamodawcy płacąc określoną kwotę za 1000 wyświetleń (CPM) znacznie przepłacają?

Na szczęście programy do zliczania statystyk coraz sprawniej identyfikują sztuczny ruch i nie uwzględniają go w statystykach naszych stron. Jednak świadomość, że co dwudziesta wizyta na naszej stronie pochodzi od bota, który ma na celu hackowanie strony, nie jest pocieszająca.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.