Najbardziej opiniotwórcze media 2013 roku

Najbardziej opiniotwórcze media 2013 roku

Brief.pl / Aktualności

Zgodnie z wynikami rocznego raportu "Najbardziej Opiniotwórcze Media", przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, w 2013 roku media najczęściej powoływały się na artykuły prasowe. Najbardziej opiniotwórczym medium została Rzeczpospolita.

-

Instytut Monitorowania Mediów przeprowadził badanie na podstawie 56 tys. przekazów mediowych - wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych, z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 roku. Analiza obejmuje te przekazy, które nie są przeglądami mediów i przedrukami. Jak wynika z badania, większość (65 proc.) cytowanych przekazów to artykuły prasowe. Najbardziej opiniotwórczym medium 2013 roku została Rzeczpospolita, na drugim miejscu uplasowała się Gazeta Wyborcza, zaś trzecie miejsce należało do Tygodnika Wprost. W rankingu piętnastu cytowanych mediów znalazło się w sumie 10 tytułów prasowych.

Ranking mediów opiniotwórczych

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVP1. Warto zwrócić uwagę, że TVP Info wyprzedziło w rankingu pozostałe stacje grupy TVP.

 Media telewizja

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia stacji RMF FM. Na drugim miejscu najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych uplasowało się Radio ZET. Na miejscu trzecim– TOK FM.

 Media radio

Onet.pl został najbardziej opiniotwórczym portalem 2013 roku. Na drugiej pozycji uplasował się portal sportowefakty.pl, zostając jednocześnie najbardziej opiniotwórczym medium internetowym o tematyce sportowej. Na podium znalazła się również gazeta.pl.

 Media internetowe

Puls Biznesu był najbardziej opiniotwórczym medium biznesowym 2013 roku. Media odnosiły się do informacji ekonomicznych opublikowanych za dziennikiem ponad 1,8 tys. razy. Na drugim miejscu zestawienia sklasyfikowano Forbes i forbes.pl, podium zamyka money.pl. W pierwszej dziesiątce znalazły się też portale: wnp.pl, bankier.pl, stooq.pl i forsal.pl. 

 Media biznesowe

Warto dodać, że badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.