Najbardziej opiniotwórcze media 2013 roku

Najbardziej opiniotwórcze media 2013 roku

Brief.pl / Aktualności

Zgodnie z wynikami rocznego raportu "Najbardziej Opiniotwórcze Media", przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, w 2013 roku media najczęściej powoływały się na artykuły prasowe. Najbardziej opiniotwórczym medium została Rzeczpospolita.

-

Instytut Monitorowania Mediów przeprowadził badanie na podstawie 56 tys. przekazów mediowych - wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych, z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 roku. Analiza obejmuje te przekazy, które nie są przeglądami mediów i przedrukami. Jak wynika z badania, większość (65 proc.) cytowanych przekazów to artykuły prasowe. Najbardziej opiniotwórczym medium 2013 roku została Rzeczpospolita, na drugim miejscu uplasowała się Gazeta Wyborcza, zaś trzecie miejsce należało do Tygodnika Wprost. W rankingu piętnastu cytowanych mediów znalazło się w sumie 10 tytułów prasowych.

Ranking mediów opiniotwórczych

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVP1. Warto zwrócić uwagę, że TVP Info wyprzedziło w rankingu pozostałe stacje grupy TVP.

 Media telewizja

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia stacji RMF FM. Na drugim miejscu najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych uplasowało się Radio ZET. Na miejscu trzecim– TOK FM.

 Media radio

Onet.pl został najbardziej opiniotwórczym portalem 2013 roku. Na drugiej pozycji uplasował się portal sportowefakty.pl, zostając jednocześnie najbardziej opiniotwórczym medium internetowym o tematyce sportowej. Na podium znalazła się również gazeta.pl.

 Media internetowe

Puls Biznesu był najbardziej opiniotwórczym medium biznesowym 2013 roku. Media odnosiły się do informacji ekonomicznych opublikowanych za dziennikiem ponad 1,8 tys. razy. Na drugim miejscu zestawienia sklasyfikowano Forbes i forbes.pl, podium zamyka money.pl. W pierwszej dziesiątce znalazły się też portale: wnp.pl, bankier.pl, stooq.pl i forsal.pl. 

 Media biznesowe

Warto dodać, że badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.