Trwa plebiscyt na najlepsze reklamy banków. Kto wygra?

Trwa plebiscyt na najlepsze reklamy banków. Kto wygra?

Brief.pl / Inspiracje

Czy faktycznie najlepsza reklama banku to taka, w której występuje gwiazda? Niekoniecznie – wśród tegorocznych spotów zgłoszonych przez banki do plebiscytu Złoty Bankier 2013 znane nazwiska są w mniejszości. Kto po mistrzowsku promował swoje produkty i usługi w ubiegłym roku? 14 banków bierze udział w wyścigu o główną nagrodę w kategorii ”Najlepszy spot reklamowy”.

-

Na produkcję i emisję spotów banki często wydają miliony. Tylko w 2013 roku, według danych Instytutu Monitorowania Mediów, łączny budżet trzech instytucji, które na wydatki reklamowe przeznaczyły najwięcej, wyniósł aż 120 mln zł. Dla porównania tyle kosztuje produkcja 7 odcinków „Gry o Tron”, jednego z najdroższych seriali w historii telewizji.

Czy dzięki zainwestowaniu pokaźnych budżetów klienci mogli podziwiać naprawdę dobre kreacje reklamowe? Któremu bankowi udało się osiągnąć pod tym względem najlepszy efekt w 2013 roku? Specjaliści z zakresu marketingu, komunikacji czy filmu oraz blogerzy ocenią 14 spotów reklamowych zgłoszonych przez banki do plebiscytu Złoty Bankier i wskażą ich zdaniem najlepszy.

Wydaje się, że angażowanie gwiazd w kampanie reklamowe banków nie jest już absolutnym „must have”, co potwierdzają spoty zgłoszone do plebiscytu przez same banki. Tylko w 5 na 14 reklamach wystąpiły znane osobistości: Agata Kulesza, Jacek Braciak i Marek Kondrat (ING Bank Śląski), Juliette Binoche (Credit Agricole), Szymon Majewski (PKO Bank Polski), Piotr Adamczyk (Eurobank) oraz Justyna Kowalczyk (Raiffeisen Bank Polska).

W pozostałych spotach reklamowych banków błyszczą inni bohaterowie: młodzi przedsiębiorcy, którzy próbują swoich sił w oryginalnych branżach (Idea Bank), animowane wiewiórki (BGŻ) czy leśne stworzenia serwujące koncertową wersję hitu Lady Pank (Bank Millenium).

Reklamy banków będą oceniane nie tylko pod kątem intrygującego i efektywnego przekazu kierowanego do klientów. Istotna jest również koncepcja, oprawa dźwiękowa, zdjęcia i ogólna estetyka. Dlatego też o tym, kto otrzyma nagrodę w kategorii „Najlepszy spot reklamowy” zdecyduje Kapituła plebiscytu „Złoty Bankier 2013”, w skład której wchodzą dziennikarze ekonomiczni, blogerzy, analitycy finansowi oraz przedstawiciele branży media i reklama.

Złoty Bankier 2013 to największy plebiscyt konsumencki, w którym nagradzane są najlepsze produkty i usługi bankowe. W 7 z 9 kategorii werdykt wydadzą internauci, którzy mogą głosować na najlepszych na stronie www.ZlotyBankier.pl, oceniając konta osobiste, kredyty gotówkowe, kredyty hipoteczne, bankowość mobilną, ofertę dla przedsiębiorcy internetowego, sposoby płatności w internecie oraz komunikację banków w social media. Głosowanie potrwa do 21 lutego.

– Zachęcamy do głosowania na te instytucje, które w ubiegłym roku najbardziej ułatwiały klientom życie i promują najlepsze praktyki w sektorze usług finansowych – mówi dr Bogusław Półtorak, redaktor naczelny Bankier.pl.

Uroczysta gala rozdania statuetek Złoty Bankier odbędzie się 13 marca. Organizatorami V edycji plebiscytu są portal finansowy Bankier.pl i PayU SA – lider rynku płatności internetowych w Polsce. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ZlotyBankier.pl.

Magazyn "Brief" jest patronem wydarzenia.

::

Które reklamy banków przypadły Wam najbardziej do gustu?

Najlepsze reklamy bankowe

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.