wp - grudzien 2016

Trwa plebiscyt na najlepsze reklamy banków. Kto wygra?

Trwa plebiscyt na najlepsze reklamy banków. Kto wygra?

Brief.pl / Inspiracje

Czy faktycznie najlepsza reklama banku to taka, w której występuje gwiazda? Niekoniecznie – wśród tegorocznych spotów zgłoszonych przez banki do plebiscytu Złoty Bankier 2013 znane nazwiska są w mniejszości. Kto po mistrzowsku promował swoje produkty i usługi w ubiegłym roku? 14 banków bierze udział w wyścigu o główną nagrodę w kategorii ”Najlepszy spot reklamowy”.

-

Na produkcję i emisję spotów banki często wydają miliony. Tylko w 2013 roku, według danych Instytutu Monitorowania Mediów, łączny budżet trzech instytucji, które na wydatki reklamowe przeznaczyły najwięcej, wyniósł aż 120 mln zł. Dla porównania tyle kosztuje produkcja 7 odcinków „Gry o Tron”, jednego z najdroższych seriali w historii telewizji.

Czy dzięki zainwestowaniu pokaźnych budżetów klienci mogli podziwiać naprawdę dobre kreacje reklamowe? Któremu bankowi udało się osiągnąć pod tym względem najlepszy efekt w 2013 roku? Specjaliści z zakresu marketingu, komunikacji czy filmu oraz blogerzy ocenią 14 spotów reklamowych zgłoszonych przez banki do plebiscytu Złoty Bankier i wskażą ich zdaniem najlepszy.

Wydaje się, że angażowanie gwiazd w kampanie reklamowe banków nie jest już absolutnym „must have”, co potwierdzają spoty zgłoszone do plebiscytu przez same banki. Tylko w 5 na 14 reklamach wystąpiły znane osobistości: Agata Kulesza, Jacek Braciak i Marek Kondrat (ING Bank Śląski), Juliette Binoche (Credit Agricole), Szymon Majewski (PKO Bank Polski), Piotr Adamczyk (Eurobank) oraz Justyna Kowalczyk (Raiffeisen Bank Polska).

W pozostałych spotach reklamowych banków błyszczą inni bohaterowie: młodzi przedsiębiorcy, którzy próbują swoich sił w oryginalnych branżach (Idea Bank), animowane wiewiórki (BGŻ) czy leśne stworzenia serwujące koncertową wersję hitu Lady Pank (Bank Millenium).

Reklamy banków będą oceniane nie tylko pod kątem intrygującego i efektywnego przekazu kierowanego do klientów. Istotna jest również koncepcja, oprawa dźwiękowa, zdjęcia i ogólna estetyka. Dlatego też o tym, kto otrzyma nagrodę w kategorii „Najlepszy spot reklamowy” zdecyduje Kapituła plebiscytu „Złoty Bankier 2013”, w skład której wchodzą dziennikarze ekonomiczni, blogerzy, analitycy finansowi oraz przedstawiciele branży media i reklama.

Złoty Bankier 2013 to największy plebiscyt konsumencki, w którym nagradzane są najlepsze produkty i usługi bankowe. W 7 z 9 kategorii werdykt wydadzą internauci, którzy mogą głosować na najlepszych na stronie www.ZlotyBankier.pl, oceniając konta osobiste, kredyty gotówkowe, kredyty hipoteczne, bankowość mobilną, ofertę dla przedsiębiorcy internetowego, sposoby płatności w internecie oraz komunikację banków w social media. Głosowanie potrwa do 21 lutego.

– Zachęcamy do głosowania na te instytucje, które w ubiegłym roku najbardziej ułatwiały klientom życie i promują najlepsze praktyki w sektorze usług finansowych – mówi dr Bogusław Półtorak, redaktor naczelny Bankier.pl.

Uroczysta gala rozdania statuetek Złoty Bankier odbędzie się 13 marca. Organizatorami V edycji plebiscytu są portal finansowy Bankier.pl i PayU SA – lider rynku płatności internetowych w Polsce. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ZlotyBankier.pl.

Magazyn "Brief" jest patronem wydarzenia.

::

Które reklamy banków przypadły Wam najbardziej do gustu?

Najlepsze reklamy bankowe

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.