Kryzys HTC?

Kryzys HTC?

Brief.pl / Aktualności

Wyniki sprzedaży HTC w ostatnim kwartale 2013 roku nie przedstawiają się najlepiej. Chociaż firma z Tajwanu zarobiła w zeszłym roku 10 mln. dolarów, spadek wyników sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku jest znaczny.

-

Zgodnie z opublikowaną informacją, firma HTC zarobiła w ostatnim kwartale 2013 roku 42,9 miliardów nowych tajwańskich dolarów, co oznacza 28 procentowy spadek w porównaniu do poprzedniego roku. Co więcej, marża operacyjna firmy z Tajwanu wyniosła -3,7 proc. Prognozy na 2014 również nie zachwycają - prawdopodobnie firmy zanotuje kolejny spadek wyników sprzedaży, zarabiając około 35 miliardów nowych tajwańskich dolarów.

Peter Chou, CEO HTC, zapowiedział, że firma dalej będzie skupiać się na produkowaniu smartfonów oraz budowaniu zadowalającej oferty, skierowanej również do klasy średniej. Chou położył również nacisk na istotną rolę dobrej komunikacji z kosumentem.

Warto dodać, że firma z Tajwanu planuje zwiększyć liczbę oferowaną liczbę tańszych smartfonów. Współzałożyciel HTC, Cher Wang, w rozmowie z Reuters stwierdził, że problemy firmy wynikają przede wszystkim z faktu, iż skupiała się ona na produkcji drogich modeli smartfonów. Ze względu na ich cenę, na każdy mógł sobie na nie pozwolić, przez co firma nie trafiła do bardzo szerokiego grona odbiorców.

HTC planuje również wkrótce przedstawić nowy model flagowego smartfona, następcę HTC One. Firma z Tajwanu zapowiedziała również, że do końca 2014 roku wejdzie na rynek wearable devices.

::

Kto z Was ma HTC? Jesteście z niego zadowoleni?

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.