Wspieram.to od roku przyciąga ludzi z pomysłami

Wspieram.to od roku przyciąga ludzi z pomysłami

Brief.pl / Inspiracje

Wspieram.to kończy rok! 280 tysięcy zł zebranych i ponad 4,5 tys. pojedynczych wpłat oraz 29 zrealizowanych projektów – takie są wyniki platformy finansowania społecznościowego Wspieram.to po pierwszym roku działalności.

-

Udane projekty średnio wspierało 105 osób, a średnia wpłat użytkownika wyniosła 75 zł. Zrealizowane pomysły otrzymywały średnio aż 128 proc. zakładanej kwoty.

Na polskim rynku istnieje już co najmniej kilka platform finansowania społecznościowego, które skupiają się głównie na projektach społecznych i kulturalnych. Wspieram.to obrało jednak własny kierunek - stawia przede wszystkim na projekty komercyjne i startupy. – Istnieje silna korelacja pomiędzy nakładem pracy włożonej w projekt a prawdopodobieństwem sukcesu. Dlatego też od początku działania naszej platformy ustaliliśmy, że będziemy obsługiwać jedynie przemyślane i dobrze przygotowane projekty. Nasze roczne doświadczenie upewniło nas, że to dobra strategia. Dzięki temu mieliśmy rekordowy pierwszy rok! Nie stoimy jednak w miejscu. Szacujemy, że w drugim roku działalności Wspieram.to nasi projektodawcy zbiorą ponad milion złotych, co pozwoli im na zrealizowanie projektów i da dobry start m.in. w branży technologicznej mówi Marcin Galicki, pomysłodawca platformy.

Z komercyjnych projektów świetnymi wynikami może poszczycić się gra planszowa Piwne Imperium. Projekt gry sfinansowało w sumie 149 osób na łączną kwotę 25 489 zł, czyli aż 490 proc. zakładanej kwoty. Średnia wpłata wyniosła 172 PLN. Dzięki swej kampanii twórcy pozyskali partnerstwa wydawnictwa Cube oraz kilku innych firm, gwarantujące im dalszy rozwój. Ciekawostką jest gościnny projekt Wirtualnego Serca WOŚP Jurka Owsiaka, na który 862 osoby wpłaciły łącznie 31 849 zł. – Najbardziej szalonym i jednocześnie udanym pomysłem na naszej platformie był projekt worków bokserskich w kształcie krowiej tuszy, niczym wyjęty z filmu Rocky – przytacza Galicki.

Idea finansowania społecznościowego zakłada, że w zamian za wybraną kwotę wspierający dostają od pomysłodawców odpowiednią nagrodę i są informowani o kolejnych etapach wdrażania projektu. - Na naszej platformie internauci najczęściej wspierali projekty na kwoty, które zapewniały właśnie otrzymanie fizycznego efektu danego projektu: gry, płyty czy prototypu danego produktu –zauważa pomysłodawca Wspieram.to.

Z szacunków globalnej firmy badawczej Massolution wynika, że w 2013 r. projekty crowdfundingowe zebrały ponad 5,1 mld dolarów, głównie w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Podsumowanie pierwszego roku dostępne jest pod adresem: https://wspieram.to/pierwszyrok/

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.