wp - grudzien 2016

Rusza druga część kampanii Poland. Come and complain.

Brief for Poland / Aktualności

Polacy są marudni. Dynamiczny wzrost polskiej gospodarki, sukcesy Polaków w dziedzinie produkcji ekskluzywnych alkoholi, to nie wystarczające tematy, aby choć trochę się ucieszyć. „Rynek pędzi, a my nadal zarabiamy grosze” – narzekają Polacy, a wtóruje im druga część kampanii Poland. Come and complain.

-

Po marudzących osobach z pierwszej części kampanii – ekspercie kulturowym, taksówkarzu i komputerowym geeku, którzy zadebiutowali w lipcu ubiegłego roku, przyszedł czas na kolejne osobliwe postaci. Kelnerka, businesswoman i Biały Miś rodem z zakopiańskich Krupówek narzekają na ilość wypijanego przez Polaków alkoholu, umiejętności sportowe i rozwój polskiej gospodarki. 

Jak przekonują twórcy, kampania "Poland. Come and complain" to przede wszystkim narzekanie konstruktywne, bo w niestandardowy sposób promujące Polskę za granicą. Nie bez powodu głos z offu podejmuje ofensywę i bazując na niezbitych dowodach próbuje przekonać bohaterów filmów, że Polska pod wieloma względami jest jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc w Europie, a Polacy postrzegani są przez obcokrajowców jako naród ponadprzeciętny.

Osią kampanii "Poland. Come and complain", oprócz przygotowanych na potrzebę akcji filmów, które w trzytygodniowych odstępach będą pojawiać się w sieci, jest także fan page w całości poświęcony byciu Polakiem: począwszy od osiągnięć polskich naukowców, skończywszy na typowo polskich tradycjach i obyczajach.

Autorem pomysłu jest Blacklama – za realizację odpowiadają Tomasz Chojnacki i Jan Mosiejczuk. Spoty wyreżyserowali Natalia Jakubowska i Łukasz Gronowski. Produkcją filmów zajęło się studio Papaya Films, natomiast komunikacją w mediach społecznościowych agencja interaktywna Bird&Co.

Twórcy kampanii zapraszają do narzekania pod specjalnym hashtagiem #comeandcomplain, w kampanijnej wirtualnej księdze skarg i zażaleń:  https://www.facebook.com/comeandcomplain

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.