wp - grudzien 2016

Sony sprzedaje VAIO

Sony sprzedaje VAIO

Brief.pl / Technologie

Nabywcą zostaje Japan Industrial Partners (JIP). Przejęcie powinno się zakończyć pod koniec lipca tego roku. Sony pozostawia sobie 5 proc. udziałów.

-

JIP planuje zatrudnić 250-300 pracowników Sony. Głównym rynkiem zbytu marki będzie Japonia.

Marka VAIO została po raz pierwszy zaprezentowana w 1996. Kilka lat później świat obiegły pogłoski, że sam Steve Jobs chce na komputerach marki VAIO zainstalować swój system operacyjny OS X. Jednak rozmowy z Sony nie zakończyły się sukcesem.

Sony swoją decyzję argumentuje słabnącym rynkiem komputerów stacjonarnych i laptopów. Jednocześnie zamierza skupić się na produkcji telefonów i tabletów.

::

Źródło: theverge.com

Tagi:

Sony VAIO JIP

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.