Dlaczego Facebook przetrwa?

Dlaczego Facebook przetrwa?

Brief.pl / Aktualności

Nastała nowa moda. Moda na wróżenie upadku Facebooka. Najczęściej opiera się ona o własne doświadczenia i bardzo wybiórcze fakty, które mają wyłącznie potwierdzać wcześniej postawioną hipotezę. Każdy się czuje media-future-trenderem. Ja też. Tylko, że moim zdaniem te predykcje są mówiąc wprost, nie warte złamanego grosza. Dlaczego?

-

Pierwszy argument to malejąca liczba nastolatków, którzy korzystają z Facebooka. Problem w tym, że serwis z Menlo Park nie do końca ich pożąda, ponieważ nie są klientami z dużą siłą nabywczą. Facebookowi zależy na nastolatkach, którzy już dorośli i mają grube portfele. Tylko na takich ludzi reklamodawcy zostawią Markowi duże sumy. Jak pokazują badania liczba użytkowników serwisu w wieku +25 lat ciągle rośnie!

Swoje zrobiło badanie „amerykańskich naukowców”, którzy wywróżyli serwisowi rychły upadek. Spekulacje oparli o… historię serwisu Myspace. Nie wzięli pod uwagę dwóch rzeczy: liczby użytkowników obu serwisów oraz ruchu jakie generują na inne strony WWW. Facebook obecnie ma ponad 1,2 miliarda użytkowników na świecie (dziennie z serwisu korzysta 757 mln z nich), Myspace w swoim szczytowym momencie miał zaledwie 0,25 miliarda. Obecnie Facebook jest odpowiedzialny za ponad 10 proc. ruchu na stronach internetowych. Wszystko dzięki wtyczkom „polubień” i „udostępnień”, które są obecne na większości stron WWW na świecie. Również algorytm Facebooka, zwany Edgerankiem, faworyzuje wpisy w postaci linków. Nieważne, że linki kierują na serwisy spoza domeny Facebook.com.

Agencje specjalizujące się w social mediach również robią swoje. W ciężkich bojach wydzierają budżety mediowe, które lądują w sejfie w Menlo Park. Prowadzenie działań marketingowych na serwisie jest dosyć proste, co skutkuje dużą liczbą takich agencji. Nic nie wskazuje na to, że ten trend zniknie. Nawet konsolidacja agencji interaktywnych.

Dlaczego Gadu-Gadu upada? Zabija je Facebook ze swoim Messengerem. Nic dziwnego, że jest on osobną aplikacją mobilną. Kontakt przez Facebooka jest szybki, intuicyjny. Ludzie wykorzystują serwis nie tylko w kontaktach prywatnych, ale również służbowych. Pomyślcie z iloma osobami dziennie kontaktujecie się przez Messengera, a z iloma poprzez inne kanały.

Facebook, pomimo niezbyt dobrych aplikacji, jest obecnie jedną z najbardziej popularnych aplikacji mobilnych  na świecie. Myspace tego nie miał. 53 proc. przychodów Facebooka za Q4 2013 pochodzi z mobile (1,25 mld) i wynosi niemal tyle co... łączne dochody serwisu w Q4 2012. Dziennie z serwisu za pomocą telefonów korzysta ponad 500 mln osób, czyli 2 razy więcej niż Myspace miał kont w swoim szczytowym okresie. Ciężko jest wróżyć upadek spółce z taką dynamiką przychodów.

Osoby, które pracują w Facebooku nie wzięły się z przypadku. Są doświadczonymi marketerami, potrafią dobrze przewidywać przyszłe trendy. I nawet jeśli wiedzą, że serwis kiedyś upadnie to swoimi działaniami są w stanie odwlec ten moment o wiele lat. Na przykład poprzez zakup Instagrama…

::

Jak sądzicie – kiedy skończy się era Facebooka?

::

Tekst pochodzi z bloga Whysosocial.pl

Tagi:

Facebook

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.