wp - grudzien 2016

W majowym Briefie

W majowym Briefie

Magazyn / Aktualności

Polska to rynek z największym potencjałem wzrostu w zakresie e-commerce w całej Europie. Jak wykorzystać tę szansę? Piszemy o tym w majowym wydaniu magazynu "Brief". W numerze można znaleźć także kolejne sylwetki najbardziej kreatywnych Polaków, raport "Efektywna komunikacja w internecie" oraz kolejną dawkę informacji na temat nowych technologii i mediów społecznościowych. A także wywiad z prezesem zarządu Poczty Polskiej oraz z prezydentem Gdańska. Jak w każdym numerze publikujemy także felietony.

-

Temat numeru: E-commerce

Polska znajduje się w czołówce europejskiej pod względem potencjału rozwoju e-commerce. Przedstawiamy główne bariery stojące na drodze jego rozwoju, najpopularniejsze modele biznesowe i praktyczne rady dotyczące prowadzenia e-handlu

:: ::

W Briefingu m.in.:

  • Czy tak trudno zrozumieć, że produkty budują markę kraju?
  • Technologia się opłaca; „Facebook dla zakochanych” rośnie w siłę; E-spożywczaki ciągle mało popularne; Miliardowy YouTube; Kulka do sukcesu; Po zdrowie do internetu

 :: ::

W Business Today m.in.:

  •  Na czym polega sekret sukcesu Instagrama? Kolejny raz okazuje się, że najlepszą strategią biznesową jest największa możliwa prostota
  •  Od stomatologa do… - Artur Szwede z wykształcenia jest stomatologiem, jednak jego pasją od najmłodszych lat jest motoryzacja i to właśnie z nią związał swoje życie. W tym roku Szwede znalazł się na drugim miejscu w naszym tegorocznym rankingu
  •  Przyjemność tworzenia innowacji - Jak doszło do powstania firmy specjalizującej się w doradztwie przedsiębiorstwom w zakresie tego, jak rosnąć poprzez innowacje? Ze współzałożycielem firmy doradczej Innovatika, Tomaszem Rudolfem, rozmawiamy o początkach jego drogi zawodowej, podejściu do biznesu i roli uczelni na drodze do rynku pracy
  • So trendy - Wykładowca Katedry Psychologii Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, dr Jan Zając, jest współtwórcą jednego z najpopularniejszych obecnie na polskim rynku narzędzi analitycznych dla marketingu w social media. O trudnościach w prowadzeniu komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych, sposobach promocji narzędzia analitycznego oraz wpływie spowolnienia gospodarczego na działalność firmy rozmawiamy z Janem Zającem.
  • Unijne granty na kulturę - Znajdujemy się w bardzo ciekawym momencie analizy dotychczasowych działań Unii Europejskiej w dziedzinie kultury i tworzenia nowego programu na lata 2014 – 2020 o nazwie Kreatywna Europa

:: ::

W Business Services:

  • Walka o partnerów - Z Michałem Wiśniewskim, ekspertem Polskiej Organizacji Franczyzodawców, rozmawiamy na temat sytuacji na rynku franszyzy w Polsce oraz o charakterystyce funkcjonowania tego modelu na rodzimym rynku
  • Główne korzyści modelu franszyzowego - Michał Wiśniewski oraz eksperci branży mówią o korzyściach płynących dla licencjobiorcy, jak i licencjodawcy w modelu franszyzowym
  • Nadchodzi nowa era, czyli TV w obliczu zmian - O tym, jak cyfryzacja oraz powszechny dostęp do internetu wpłyną na oglądalność telewizji, a także o problemach badawczych oraz przetasowaniach na rynku kanałów tematycznych opowiada Marcin Boroszko, prezes zarządu Atmedia Group
  • Orange, marka społecznościowa? - Do tego, że media społecznościowe są skutecznym kanałem komunikacji marketingowej, nie trzeba już nikogo przekonywać. Ich potencjał docenia coraz więcej firm, wśród nich marka Orange

:: ::

W Brief 4 Poland m.in.:

  • Sprawdzian z zarządzania - Co robić, aby spowolnienie gospodarcze nie było hamulcem rozwoju, a stało się katalizatorem kreatywnych i innowacyjnych projektów? Właśnie o tym będziemy rozmawiać podczas drugiej edycji Welcome Festivalu 2013
  • Gdańsk szuka tożsamości - Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska, opowiada o tym, dlaczego władzom miasta zależy na tym, aby stolica województwa pomorskiego mogła nosić miano miasta smart
  • Sprawiedliwa promocja miasta - W listopadzie 2012 roku Poznań stał się pierwszym polskim Miastem Przyjaznym dla Sprawiedliwego Handlu i dołączył do międzynarodowej sieci miast aktywnie wspierających ruch Fair Trade. Na czym polega fenomen idei Fairtrade Towns i jak miasta wykorzystują ów tytuł w aktywności promocyjnej?
  • Seriale w służbie miast i regionów - Seriale przynoszą popularność nie tylko występującym w nim aktorom, ale także miejscom, w których toczy się akcja. Dlatego city placement cieszy się coraz większym zainteresowaniem włodarzy miast i regionów

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.