Kto korzysta z Facebooka?

Kto korzysta z Facebooka?

Brief.pl / Wiedza

Ponad 85 proc. internautów z Węgier i Turcji wchodzi na stronę Facebooka. Na Białorusi tylko 19 proc. W Polsce interesują się nim głównie ludzie młodzi, podczas gdy w Danii blisko połowa internautów, którzy korzystają z tego serwisu społecznościowego ma więcej niż 46 lat – wynika z analiz firmy Gemius.

-

Gemius prowadzi badania Internetu w ponad 30 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. W 12 z nich – w Arabii Saudyjskiej, na Białorusi, w Danii, Egipcie, Jordanie, Polsce, Turcji, na Ukrainie, Węgrzech i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mierzy także popularność Facebooka wśród tamtejszych internautów.

Okazuje się, że najwięcej, bo prawie 9 na 10 internautów (86 proc.) wchodzi na stronę Facebook.com na Węgrzech i w Turcji. Za nimi jest Egipt, z wynikiem 82 proc. Najmniejszy odsetek internautów – w krajach, w których Gemius mierzy popularność Facebooka – korzysta z portalu na Białorusi (19 proc.), na Ukrainie (29 proc.) i w Arabii Saudyjskiej (49 proc.).

– Można podejrzewać, że słaba popularność Facebooka, zarówno na Białorusi, jak i Ukrainie wynika z prężnego funkcjonowania w tamtych krajach serwisów VKontaktie, który jest odpowiednikiem Facebooka, oraz Odnoklassniki, odpowiednika NK.pl – komentuje Tomasz Lechowicz, doradca biznesowy firmy Gemius.

Zdaniem eksperta ułatwia to głęboka integracja portalu z telefonami komórkowymi. – Około 680 milionów użytkowników, czyli prawie połowa, loguje się do portalu przy pomocy urządzeń mobilnych – dodaje Lechowicz. 

W Danii stronę www.facebook.com odwiedza 72 proc. internautów miesięcznie. Największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 46 lat i więcej, którzy stanowią blisko połowę (44 proc.) użytkowników tego serwisu społecznościowego. Drugą najsilniejszą grupą są internauci w wieku między 15 a 25 lat (ponad 21 proc).

W Polsce Facebook cieszy się podobnym zainteresowaniem internautów. Korzysta z niego 75 proc. polskich użytkowników sieci. Największą popularnością cieszy się wśród osób młodych między 19 a 25 rokiem życia. Z popularnego serwisu społecznościowego korzysta ponad 80 proc. z nich. W dalszej kolejności znajdują się osoby w grupie wiekowej 26-35 lat (76 proc.) i 7-18 lat (75 proc.).

Z kolei na Białorusi adres Facebook.com cieszy się słabą popularnością. Miesięcznie serwis ten odwiedza 19 proc. internautów. Przy czym rozkład użytkowników pod względem wieku bardziej przypomina ten znany bardziej z Polski niż z Danii. Aż 40 proc. stanowią internauci w wieku 26-35 lat. Z kolei osoby między 15 a 25 rokiem życia to 35 proc.  

Facebook powstał 4 lutego 2004 roku na Uniwersytecie Harwarda w Cambridge. To dokładnie 10 lat temu. Od tamtego czasu portal przeszedł długą drogę. Z serwisu skierowanego do studentów i uczniów amerykańskich szkół średnich do portalu społecznościowego o globalnym zasięgu, zrzeszającego ponad 1,3 miliarda użytkowników. W 2013 roku serwis funkcjonował już w 70 językach, a aż 75 proc. użytkowników mieszkało poza granicami USA. Od maja 2008 roku działa także polska wersja językowa.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.