wp - grudzien 2016

Kto korzysta z Facebooka?

Kto korzysta z Facebooka?

Brief.pl / Wiedza

Ponad 85 proc. internautów z Węgier i Turcji wchodzi na stronę Facebooka. Na Białorusi tylko 19 proc. W Polsce interesują się nim głównie ludzie młodzi, podczas gdy w Danii blisko połowa internautów, którzy korzystają z tego serwisu społecznościowego ma więcej niż 46 lat – wynika z analiz firmy Gemius.

-

Gemius prowadzi badania Internetu w ponad 30 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. W 12 z nich – w Arabii Saudyjskiej, na Białorusi, w Danii, Egipcie, Jordanie, Polsce, Turcji, na Ukrainie, Węgrzech i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mierzy także popularność Facebooka wśród tamtejszych internautów.

Okazuje się, że najwięcej, bo prawie 9 na 10 internautów (86 proc.) wchodzi na stronę Facebook.com na Węgrzech i w Turcji. Za nimi jest Egipt, z wynikiem 82 proc. Najmniejszy odsetek internautów – w krajach, w których Gemius mierzy popularność Facebooka – korzysta z portalu na Białorusi (19 proc.), na Ukrainie (29 proc.) i w Arabii Saudyjskiej (49 proc.).

– Można podejrzewać, że słaba popularność Facebooka, zarówno na Białorusi, jak i Ukrainie wynika z prężnego funkcjonowania w tamtych krajach serwisów VKontaktie, który jest odpowiednikiem Facebooka, oraz Odnoklassniki, odpowiednika NK.pl – komentuje Tomasz Lechowicz, doradca biznesowy firmy Gemius.

Zdaniem eksperta ułatwia to głęboka integracja portalu z telefonami komórkowymi. – Około 680 milionów użytkowników, czyli prawie połowa, loguje się do portalu przy pomocy urządzeń mobilnych – dodaje Lechowicz. 

W Danii stronę www.facebook.com odwiedza 72 proc. internautów miesięcznie. Największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 46 lat i więcej, którzy stanowią blisko połowę (44 proc.) użytkowników tego serwisu społecznościowego. Drugą najsilniejszą grupą są internauci w wieku między 15 a 25 lat (ponad 21 proc).

W Polsce Facebook cieszy się podobnym zainteresowaniem internautów. Korzysta z niego 75 proc. polskich użytkowników sieci. Największą popularnością cieszy się wśród osób młodych między 19 a 25 rokiem życia. Z popularnego serwisu społecznościowego korzysta ponad 80 proc. z nich. W dalszej kolejności znajdują się osoby w grupie wiekowej 26-35 lat (76 proc.) i 7-18 lat (75 proc.).

Z kolei na Białorusi adres Facebook.com cieszy się słabą popularnością. Miesięcznie serwis ten odwiedza 19 proc. internautów. Przy czym rozkład użytkowników pod względem wieku bardziej przypomina ten znany bardziej z Polski niż z Danii. Aż 40 proc. stanowią internauci w wieku 26-35 lat. Z kolei osoby między 15 a 25 rokiem życia to 35 proc.  

Facebook powstał 4 lutego 2004 roku na Uniwersytecie Harwarda w Cambridge. To dokładnie 10 lat temu. Od tamtego czasu portal przeszedł długą drogę. Z serwisu skierowanego do studentów i uczniów amerykańskich szkół średnich do portalu społecznościowego o globalnym zasięgu, zrzeszającego ponad 1,3 miliarda użytkowników. W 2013 roku serwis funkcjonował już w 70 językach, a aż 75 proc. użytkowników mieszkało poza granicami USA. Od maja 2008 roku działa także polska wersja językowa.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.