Kto korzysta z Facebooka?

Kto korzysta z Facebooka?

Brief.pl / Wiedza

Ponad 85 proc. internautów z Węgier i Turcji wchodzi na stronę Facebooka. Na Białorusi tylko 19 proc. W Polsce interesują się nim głównie ludzie młodzi, podczas gdy w Danii blisko połowa internautów, którzy korzystają z tego serwisu społecznościowego ma więcej niż 46 lat – wynika z analiz firmy Gemius.

-

Gemius prowadzi badania Internetu w ponad 30 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. W 12 z nich – w Arabii Saudyjskiej, na Białorusi, w Danii, Egipcie, Jordanie, Polsce, Turcji, na Ukrainie, Węgrzech i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mierzy także popularność Facebooka wśród tamtejszych internautów.

Okazuje się, że najwięcej, bo prawie 9 na 10 internautów (86 proc.) wchodzi na stronę Facebook.com na Węgrzech i w Turcji. Za nimi jest Egipt, z wynikiem 82 proc. Najmniejszy odsetek internautów – w krajach, w których Gemius mierzy popularność Facebooka – korzysta z portalu na Białorusi (19 proc.), na Ukrainie (29 proc.) i w Arabii Saudyjskiej (49 proc.).

– Można podejrzewać, że słaba popularność Facebooka, zarówno na Białorusi, jak i Ukrainie wynika z prężnego funkcjonowania w tamtych krajach serwisów VKontaktie, który jest odpowiednikiem Facebooka, oraz Odnoklassniki, odpowiednika NK.pl – komentuje Tomasz Lechowicz, doradca biznesowy firmy Gemius.

Zdaniem eksperta ułatwia to głęboka integracja portalu z telefonami komórkowymi. – Około 680 milionów użytkowników, czyli prawie połowa, loguje się do portalu przy pomocy urządzeń mobilnych – dodaje Lechowicz. 

W Danii stronę www.facebook.com odwiedza 72 proc. internautów miesięcznie. Największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 46 lat i więcej, którzy stanowią blisko połowę (44 proc.) użytkowników tego serwisu społecznościowego. Drugą najsilniejszą grupą są internauci w wieku między 15 a 25 lat (ponad 21 proc).

W Polsce Facebook cieszy się podobnym zainteresowaniem internautów. Korzysta z niego 75 proc. polskich użytkowników sieci. Największą popularnością cieszy się wśród osób młodych między 19 a 25 rokiem życia. Z popularnego serwisu społecznościowego korzysta ponad 80 proc. z nich. W dalszej kolejności znajdują się osoby w grupie wiekowej 26-35 lat (76 proc.) i 7-18 lat (75 proc.).

Z kolei na Białorusi adres Facebook.com cieszy się słabą popularnością. Miesięcznie serwis ten odwiedza 19 proc. internautów. Przy czym rozkład użytkowników pod względem wieku bardziej przypomina ten znany bardziej z Polski niż z Danii. Aż 40 proc. stanowią internauci w wieku 26-35 lat. Z kolei osoby między 15 a 25 rokiem życia to 35 proc.  

Facebook powstał 4 lutego 2004 roku na Uniwersytecie Harwarda w Cambridge. To dokładnie 10 lat temu. Od tamtego czasu portal przeszedł długą drogę. Z serwisu skierowanego do studentów i uczniów amerykańskich szkół średnich do portalu społecznościowego o globalnym zasięgu, zrzeszającego ponad 1,3 miliarda użytkowników. W 2013 roku serwis funkcjonował już w 70 językach, a aż 75 proc. użytkowników mieszkało poza granicami USA. Od maja 2008 roku działa także polska wersja językowa.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem

Magazyn / Aktualności

(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem
(Marketingowe) Rozgrywki poza boiskiem
. Rozmowa z Grzegorzem Krychowiakiem

Na pierwszym miejscu jest to, co dzieje się na boisku, ale zaraz za grą, jeśli mowa o zawodzie piłkarza, liczy się jego wizerunek. Marketing sportowy ma ogromne znaczenie, bo wpływa zarówno na medialny odbiór, jak i wycenę zawodnika. O marketingu w sporcie i wykorzystywaniu social media w budowaniu wizerunku opowiada Grzegorz Krychowiak, piłkarz Reprezentacji Polski oraz francuskiego klubu Paris Saint Germain.