Tandem effect - case study

Tandem effect - case study

Brief.pl / Inspiracje

Jak efektywnie wykorzystać współpracę producenta sprzętu elektronicznego ze sklepem internetowym?

-

Wyobraźmy sobie wizytę w jednym ze sklepów z artykułami RTV, AGD, laptopami, aparatami – tysiące produktów w jednym miejscu, dziesiątki firm oferujących sprzęt podobnej klasy. Chcemy kupić laptopa, ale widzimy tyle różnych propozycji, że z podjęciem decyzji nie jest łatwo. Naszą uwagę zwraca jednak świetnie wyeksponowane stoisko ze sprzętem jednej marki. Większość z nas w takiej sytuacji, choćby z czystej ciekawości, podchodzi i sprawdza ofertę. Postanowiliśmy przenieść ten schemat do świata online. 

Cel: Sprawić, by użytkownicy rozważający zakup laptopa lub tabletu wzięli pod uwagę produkty naszego klienta, nawet jeśli nie przeglądali wcześniej modeli tej marki. 

Realizacja: W standardowej sytuacji sięgnęlibyśmy po retargeting personalizowany, a internauci, którzy odwiedzili współpracujący z nami sklep online i przeglądali produkty z kategorii laptopy, w kolejnych dniach widzieliby w sieci banery reklamowe tego sklepu z propozycjami wcześniej oglądanych marek. Nie o taki efekt jednak chodziło. By osiągnąć postawiony sobie wspólnie z klientem cel postanowiliśmy wykorzystać Tandem Effect – rozwiązanie, które wprawdzie bazuje na retargetingu personalizowanym, ale pozwala pokazać użytkownikom znacznie więcej produktów danego producenta, niż jego konkurencji. Przekładając to na konkretny przypadek: wszystkim użytkownikom, którzy przeglądali laptopy na stronie współpracującego z nami sklepu, w kolejnych dniach, w ramach prowadzonej kampanii, na kreacjach reklamowych tego sklepu pokazaliśmy wyłącznie urządzenia naszego klienta. Co ważne, nawet jeśli internauta nie brał pod uwagę sprzętu tej marki. Podobnie zdefiniowaliśmy kampanię w kategorii tablety.

Czas: od 10 do 30 października 2013 r.

Forma: W ramach kampanii przygotowaliśmy 18 różnych formatów kreacji.

Wyniki:

  • ponad 1,8 mln odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie produkty producenta
  • ponad 6 tys. kliknięć w reklamy
  • średni CTR dla kampanii na poziomie 0,34%

Szczegółowe wyniki kampanii:

LAPTOPY:

  • 1,5 mln odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie laptopy producenta
  • 66 tys. unikalnych użytkowników zainteresowanych zakupem laptopa, którzy zobaczyli reklamy z ofertą producenta
  • 5 proc. spośród wszystkich użytkowników przekierowanych na zakładkę produktu w sklepie internetowym 

TABLETY:

  • 364 tys. odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie tablety producenta
  • 17 tys. unikalnych użytkowników zainteresowanych zakupem tabletu, którzy zobaczyli reklamy z ofertą producenta
  • 5,4 proc. spośród wszystkich użytkowników przekierowanych na zakładkę produktu w sklepie internetowym

Tandem effect case study

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.