Tandem effect - case study

Tandem effect - case study

Brief.pl / Inspiracje

Jak efektywnie wykorzystać współpracę producenta sprzętu elektronicznego ze sklepem internetowym?

-

Wyobraźmy sobie wizytę w jednym ze sklepów z artykułami RTV, AGD, laptopami, aparatami – tysiące produktów w jednym miejscu, dziesiątki firm oferujących sprzęt podobnej klasy. Chcemy kupić laptopa, ale widzimy tyle różnych propozycji, że z podjęciem decyzji nie jest łatwo. Naszą uwagę zwraca jednak świetnie wyeksponowane stoisko ze sprzętem jednej marki. Większość z nas w takiej sytuacji, choćby z czystej ciekawości, podchodzi i sprawdza ofertę. Postanowiliśmy przenieść ten schemat do świata online. 

Cel: Sprawić, by użytkownicy rozważający zakup laptopa lub tabletu wzięli pod uwagę produkty naszego klienta, nawet jeśli nie przeglądali wcześniej modeli tej marki. 

Realizacja: W standardowej sytuacji sięgnęlibyśmy po retargeting personalizowany, a internauci, którzy odwiedzili współpracujący z nami sklep online i przeglądali produkty z kategorii laptopy, w kolejnych dniach widzieliby w sieci banery reklamowe tego sklepu z propozycjami wcześniej oglądanych marek. Nie o taki efekt jednak chodziło. By osiągnąć postawiony sobie wspólnie z klientem cel postanowiliśmy wykorzystać Tandem Effect – rozwiązanie, które wprawdzie bazuje na retargetingu personalizowanym, ale pozwala pokazać użytkownikom znacznie więcej produktów danego producenta, niż jego konkurencji. Przekładając to na konkretny przypadek: wszystkim użytkownikom, którzy przeglądali laptopy na stronie współpracującego z nami sklepu, w kolejnych dniach, w ramach prowadzonej kampanii, na kreacjach reklamowych tego sklepu pokazaliśmy wyłącznie urządzenia naszego klienta. Co ważne, nawet jeśli internauta nie brał pod uwagę sprzętu tej marki. Podobnie zdefiniowaliśmy kampanię w kategorii tablety.

Czas: od 10 do 30 października 2013 r.

Forma: W ramach kampanii przygotowaliśmy 18 różnych formatów kreacji.

Wyniki:

  • ponad 1,8 mln odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie produkty producenta
  • ponad 6 tys. kliknięć w reklamy
  • średni CTR dla kampanii na poziomie 0,34%

Szczegółowe wyniki kampanii:

LAPTOPY:

  • 1,5 mln odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie laptopy producenta
  • 66 tys. unikalnych użytkowników zainteresowanych zakupem laptopa, którzy zobaczyli reklamy z ofertą producenta
  • 5 proc. spośród wszystkich użytkowników przekierowanych na zakładkę produktu w sklepie internetowym 

TABLETY:

  • 364 tys. odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie tablety producenta
  • 17 tys. unikalnych użytkowników zainteresowanych zakupem tabletu, którzy zobaczyli reklamy z ofertą producenta
  • 5,4 proc. spośród wszystkich użytkowników przekierowanych na zakładkę produktu w sklepie internetowym

Tandem effect case study

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.