RUSZA KONKURS KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2013

RUSZA KONKURS KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2013

Brief.pl / Patronaty

Już po raz szósty eksperckie jury wybierze najlepsze kampanie społeczne roku. Od 3 lutego inicjatorzy, twórcy i wykonawcy mogą zgłaszać kampanie za pośrednictwem strony www.konkurs.kampaniespoleczne.pl. Organizatorzy liczą na powtórzenie sukcesu z roku ubiegłego, kiedy zgłoszono ponad 100 kampanii. Partnerem strategicznym konkursu jest PGNIG SA.

-

Najczęściej poruszanymi tematami kampanii społecznych w 2013 roku były: zachowanie na drogach, oszczędzanie energii i równouprawnienie mniejszości seksualnych. Kampanie wykorzystano też w celu wsparcia dialogu społecznego i to z obu stron „barykady” - jak w przypadku obniżenia wieku szkolnego . Nie zabrakło kontrowersyjnych haseł, jak „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”, czy kampanii - jak „Sex w moim mieście” skierowanej do gejów. Pojawiły się też nowe, dotąd nieporuszane w kampaniach problemy, jak stalking, marginalizacja lekcji wf czy poprawa wizerunku komornika. „To wszystko wskazuje, że narzędzie, jakim jest kampania społeczna jest coraz chętniej i częściej wykorzystywane do rozwiązywania nie tylko głównych problemów społecznych. Polacy zrozumieli, że dzięki kampaniom mogą zmieniać postawy społeczne, wizerunek czy też lobbować i komunikować zmiany stosunkowo niewielkim kosztem” mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, organizatora konkursu.

Formuła konkursu pozostaje niezmieniona – jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybierają najlepsze kampanie w 7 kategoriach:            

  • Kampanie organizacji pozarządowych
  • Kampanie instytucji publicznych
  • Kampanie lokalne
  • Kampanie o tematyce zdrowotnej
  • Kampanie 1%
  • Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
  • Akcje zaangażowane społecznie - kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach.

Jury ma prawo przyznać także dowolną ilość wyróżnień, m.in. za:

  • najlepsze działania PR,
  • najbardziej inspirującą kreację reklamową,
  • najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe.

W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2013 zrealizowali kampanię społeczną. Konkurs przewiduje też udział internautów – za pośrednictwem portalu kampaniespołeczne.pl będą mogli w drodze głosowania wybrać zwycięzcę w jednej z kategorii – Akcje zaangażowane społecznie.

Termin zgłaszania kampanii do Konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród pod koniec kwietnia br.

Więcej szczegółów na temat konkursu: konkurs.kampaniespoleczne.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.