RUSZA KONKURS KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2013

RUSZA KONKURS KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2013

Brief.pl / Patronaty

Już po raz szósty eksperckie jury wybierze najlepsze kampanie społeczne roku. Od 3 lutego inicjatorzy, twórcy i wykonawcy mogą zgłaszać kampanie za pośrednictwem strony www.konkurs.kampaniespoleczne.pl. Organizatorzy liczą na powtórzenie sukcesu z roku ubiegłego, kiedy zgłoszono ponad 100 kampanii. Partnerem strategicznym konkursu jest PGNIG SA.

-

Najczęściej poruszanymi tematami kampanii społecznych w 2013 roku były: zachowanie na drogach, oszczędzanie energii i równouprawnienie mniejszości seksualnych. Kampanie wykorzystano też w celu wsparcia dialogu społecznego i to z obu stron „barykady” - jak w przypadku obniżenia wieku szkolnego . Nie zabrakło kontrowersyjnych haseł, jak „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”, czy kampanii - jak „Sex w moim mieście” skierowanej do gejów. Pojawiły się też nowe, dotąd nieporuszane w kampaniach problemy, jak stalking, marginalizacja lekcji wf czy poprawa wizerunku komornika. „To wszystko wskazuje, że narzędzie, jakim jest kampania społeczna jest coraz chętniej i częściej wykorzystywane do rozwiązywania nie tylko głównych problemów społecznych. Polacy zrozumieli, że dzięki kampaniom mogą zmieniać postawy społeczne, wizerunek czy też lobbować i komunikować zmiany stosunkowo niewielkim kosztem” mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, organizatora konkursu.

Formuła konkursu pozostaje niezmieniona – jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybierają najlepsze kampanie w 7 kategoriach:            

  • Kampanie organizacji pozarządowych
  • Kampanie instytucji publicznych
  • Kampanie lokalne
  • Kampanie o tematyce zdrowotnej
  • Kampanie 1%
  • Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
  • Akcje zaangażowane społecznie - kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach.

Jury ma prawo przyznać także dowolną ilość wyróżnień, m.in. za:

  • najlepsze działania PR,
  • najbardziej inspirującą kreację reklamową,
  • najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe.

W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2013 zrealizowali kampanię społeczną. Konkurs przewiduje też udział internautów – za pośrednictwem portalu kampaniespołeczne.pl będą mogli w drodze głosowania wybrać zwycięzcę w jednej z kategorii – Akcje zaangażowane społecznie.

Termin zgłaszania kampanii do Konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród pod koniec kwietnia br.

Więcej szczegółów na temat konkursu: konkurs.kampaniespoleczne.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.