wp - grudzien 2016

Yahoo! rośnie

Yahoo! rośnie

Brief.pl / Wiedza

Yahoo! z największym wzrostem. Google najpopularniejszą wyszukiwarką wśród polskich internautów. Gemius sprawdził z jakich wyszukiwarek korzystają Polacy i jak to było przed rokiem.

-

Okazuje się, że w grudniu 2013 roku nadal najpopularniejszą stroną do szukania informacji w Internecie jest Google. Pochodzi z niej 93 proc. ruchu w polskiej sieci, co daje podobny rezultat jak przed rokiem (95 proc. w grudniu 2012). Popularnością cieszą się również dwie inne wyszukiwarki rodem z USA – 2 proc. ruchu w sieci pochodzi z wyszukiwarki Bing od Microsoftu (1 proc. przed rokiem) oraz z Yahoo! (0,1 proc. w grudniu 2012), która po polsku zadebiutowała w styczniu 2011 roku.

W ujęciu rocznym największym wzrostem udziału w ruchu internetowym może pochwalić się wyszukiwarka Yahoo! (z 0,1 proc. do niemal 2 proc.). Natomiast największy spadek zanotował Google, który mimo wszystko nadal prowadzi w swojej kategorii.

Polscy internauci korzystają również z rodzimych wyszukiwarek, dostępnych w portalach internetowych. W ujęciu rocznym liderem polskich wyszukiwarek nadal jest Onet.pl (niezmiennie 0,9 proc. udziału w ruchu). Na drugim miejscu znajduje się Wp.pl (wzrost z 0,1 proc. do 0,3 proc.), a czołówkę zamyka Interia.pl (spadek z 0,3 proc. do 0,2 proc.)

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach www (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroko, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej).

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.