Yahoo! rośnie

Yahoo! rośnie

Brief.pl / Wiedza

Yahoo! z największym wzrostem. Google najpopularniejszą wyszukiwarką wśród polskich internautów. Gemius sprawdził z jakich wyszukiwarek korzystają Polacy i jak to było przed rokiem.

-

Okazuje się, że w grudniu 2013 roku nadal najpopularniejszą stroną do szukania informacji w Internecie jest Google. Pochodzi z niej 93 proc. ruchu w polskiej sieci, co daje podobny rezultat jak przed rokiem (95 proc. w grudniu 2012). Popularnością cieszą się również dwie inne wyszukiwarki rodem z USA – 2 proc. ruchu w sieci pochodzi z wyszukiwarki Bing od Microsoftu (1 proc. przed rokiem) oraz z Yahoo! (0,1 proc. w grudniu 2012), która po polsku zadebiutowała w styczniu 2011 roku.

W ujęciu rocznym największym wzrostem udziału w ruchu internetowym może pochwalić się wyszukiwarka Yahoo! (z 0,1 proc. do niemal 2 proc.). Natomiast największy spadek zanotował Google, który mimo wszystko nadal prowadzi w swojej kategorii.

Polscy internauci korzystają również z rodzimych wyszukiwarek, dostępnych w portalach internetowych. W ujęciu rocznym liderem polskich wyszukiwarek nadal jest Onet.pl (niezmiennie 0,9 proc. udziału w ruchu). Na drugim miejscu znajduje się Wp.pl (wzrost z 0,1 proc. do 0,3 proc.), a czołówkę zamyka Interia.pl (spadek z 0,3 proc. do 0,2 proc.)

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach www (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroko, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej).

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.