Motorola w rękach Lenovo

Motorola w rękach Lenovo

Brief.pl / Aktualności

Motorola Mobility znowu przechodzi w ręce innego właściciela. Google sprzedaje firmę za 2.91 miliarda dolarów chińskiemu przedsiębiorcy Lenovo, pozostając jednak właścicielem przeważającej ilości patentów Motoroli.

-

Kupując Motorolę, Lenovo zyska prawo do dwóch tysięcy patentów oraz licencję na pozostałe patenty. W rękach Google pozostanie grupa Motorola Advance Technology and Projects, której najbardziej rozpoznawalnym projektem jest telefon modułowy Ara.

Warto wspomnieć, że Google nabyło Motorolę w 2012 roku za kwotę znacznie wyższą, niż ta, za którą planuje ją sprzedać. Firma Larry'ego Page'a zapłaciła wówczas 12,5 miliarda dolarów, a tym, co prawdopodobnie wzbudziło największe zainteresowanie Motorolą było duże portfolio patentów przedsiębiorstwa. Niestety, Google prawdopodobnie przecenił dorobek Motoroli, a biorąc pod uwagę nieudane próby zablokowania rosnącej sprzedaży iPhone'a, nie umiał go również efektywnie wykorzystać.

Dla Lenovo przejęcie Motoroli może mieć pozytywne skutki. Otwiera to chińskiemu koncernowi drogę na amerykański rynek smartfonów. CEO Lenovo, Yang Yuanqing, w oświadczeniu dotyczącym zakupu powiedział, że choć jego firma nie ma jeszcze efektywnego planu, jest pewien tego, że uda im się znaleźć sposób na czerpanie zysków z dotychczas niedochodowej fortuny Motoroli. Yuanging dodał również, że w przeciągu roku od zakupu Motoroli spodziewa się iż  sprzedaż smartfonów wzrośnie do 100 milionów na całym świecie.

Larry Page Yang Yuanging Motorola

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.