Optymalizacja konta na Twitterze

Optymalizacja konta na Twitterze

Brief.pl / Wiedza

Można powiedzieć, że mikrobloging w Polsce się nie przyjął. Serwis Blip już nie istnieje, a Twitter dalej jest uznawany za niszowy portal społecznościowy. Jednak jego liczba użytkowników w naszym kraju rośnie, co nie pozwala spisywać go na straty.

-

Twitter w Polsce kojarzony jest z politykami i dziennikarzami. To oni jako pierwsi docenili to medium, które stało się dla nich również oknem na świat. Jednak nadal Polacy są niechętni do tego serwisu (zaledwie 0,3 proc. wszystkich statusów zamieszanych w serwisie jest w języku polskim). Bardziej aktywnymi użytkownikami Twittera są od nas chociażby Norwegowie czy Finowie. Wystarczy spojrzeć na poniższą mapę, aby zobaczyć, które miejsca w Europie wysyłają najwięcej tweetów.

Twitter w Europie

Polecamy też stronę Tweetping, która pokazuje w czasie rzeczywistym wszystkie wpisy z Twittera.

Jako główną przyczynę słabego przyjęcia serwisu nad Wisłą upatruje się złożoność języka polskiego. Jest on bardziej skomplikowany i niemal każde zdanie zajmuje więcej niż jego odpowiednik w języku angielskim. A należy pamiętać, że status na Twitterze może mieć maksymalnie 140 znaków.

Nadzieja w młodym pokoleniu Polaków, którzy zaczynają traktować Twitter jako alternatywę dla Facebooka i szybko uczą się ubierać swoje myśli mieszcząc się jednocześnie w limicie znaków. Dlatego też warto już teraz zatroszczyć się o profil naszej marki na tym serwisie. Oczywiście jeśli jesteśmy zainteresowani młodymi, ciekawymi świata ludźmi.

1. Niezwykle ważna jest nazwa profilu poprzedzona popularną "małpą" (@). To dzięki niej użytkownicy mogą wzajemnie się tagować lub bezpośrednio zwracać do wybranych profili bez konieczności ich śledzenia. Twoja nazwa na Twitterze powinna odpowiadać Twojej prawdziwej nazwie. Niby jest to oczywiste, jednak należy pamiętać, że jesteśmy ograniczeni do 15 znaków. Jeśli nasza prawdziwa nazwa jest dłuższa, to musimy ją skrócić, ale w ten sposób, aby nadal się z nami kojarzyła.

2. Opis jest równie istotny dla wyszukiwarki Twittera co nazwa. W jego przypadku możemy trochę "poszaleć" ponieważ jesteśmy ograniczeni do 160 znaków. Ważne, aby znajdowały się w nim słowa kluczowe, które dobrze opisują naszą firmę czy działalność. Najbardziej istotne słowa powinny być zapisane w formie hashtagów (#), ponieważ jest to bardzo często wykorzystywany sposób wyszukiwania informacji na Twitterze.

3. Uzupełnienie profilu o link do strony i zdjęcia profilowe. Tych musimy przygotować 3 sztuki: profilowe (81x81 pikseli), okładkowe (520x260 pikseli) i tapetę/tło (nie jest skalowana przez Twittera i w zależności od urządzenia inaczej się wyświetla). Dzięki tym prostym zabiegom profil będzie wiarygodny i znacznie zwiększy się szansa, że ten kto go odwiedzi, doda go również do obserwowanych.

4. Obserwujmy właściwe osoby i marki. Najlepszym sposobem, aby zdobyć pierwszych "followersów" na Twitterze jest... ich obserwowanie. Część z nich odwdzięczy się nam tym samym. Jednak starannie wybierajmy takie profile. Niech to będą osoby i marki związane z naszym produktem lub przynajmniej kategorią, Unikajmy sytuacji, w której liczba osób przez nas obserwowanych jest wyższa od liczby naszych obserwatorów.


Nie zapomnijcie o profilu Brief na Twitterze!

::

Przeczytaj również:

Nowy Rok na Twitterze

Edycja na Twitterze

Kogo śledzą parlamentarzyści na Twitterze?

Tagi:

twitter

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.