wp - grudzien 2016

Jak efektywnie współpracować z agencją PR

Jak efektywnie współpracować z agencją PR

Brief.pl / Wiedza

Udaną kampanią PR-ową jest partnerstwo. Przedstawiamy 10 prostych kroków, jak polepszyć swoją współpracę z firmą PR.

-

Czy zdarza się Wam traktować agencje PR, z którą współpracujecie po macoszemu, płacę-wymagam? Jeśli tak, warto poświęcić chwilę na lekturę kilku podpunktów, które podpowiedzą Wam jak zwiększyć efektywność swojej firmy poprzez partnerstwo i jakie są z tego korzyści.

  1. Na rozmowy i e-maile odpowiadaj w ciągu 24 godzin – nawet jeśli chcesz po prostu powiedzieć, że dostarczysz odpowiedzi na zadane pytanie w późniejszym terminie. Myśląc „odezwę się do nich, gdy będę mieć więcej czasu”, może kosztować Cię utratą okazji na zysk lub po prostu przegapisz jakąś dobrą okazję.
  2. Wysyłaj wymagane zdjęcia, informacje, nagrania w ciągu 24-48 godzin – często Twój publicysta może potrzebować więcej informacji czy zdjęć do wykonania jakiegoś projektu. Aby wspomóc twórcę, odzywaj się do niego tak szybko, jak tylko to możliwe, niech wie kiedy może spodziewać się potrzebnych mu danych. Postaraj się również trzymać się wyznaczonej daty. Dzięki temu, masz pewność, że praca zostanie wykonana rzetelnie i na czas.
  3. PR jest procesem i wymaga czasu – zrozumienie tego aspektu, jest najważniejsze w owocnej współpracy. Sukces nie pojawia się z dnia na dzień, stanie się, ale daj mu to czas.
  4. Bądź aktywny na stronach społecznościowych – kto lepiej podpowie potencjalnych fanów i obserwujących Twoją firmę jak nie Ty sam? Upewnij się, że agencja zajmująca się Twoimi stronami społecznościowymi dotrze do klientów z którymi na przykład już współpracowałeś. Dzięki temu będą na bieżąco z informacjami dotyczącymi Twojej firmy, mogą dowiedzieć się o sukcesach i najprawdopodobniej odnowią współpracę przy kolejnym projekcie.
  5. Podawaj informację o swojej firmie na bieżąco – upewnij się czy udostępniasz nowe wydarzenia, dziel się gorącymi tematami, pisz o promocjach i o wszystkim tym, co może wykorzystać Twoja agencja w budowaniu wizerunku Twojej działalności. Wszystkie te informację pomogą jej w działaniu w jak najlepszym interesie firmy.
  6. Bierz ich rady pod uwagę – w końcu Twoja agencja PR myśli o Twoim dobru. Czas nauczyć się im ufać. W końcu płacisz im za wykonanie zadania, a w zamian powinni mieć czas na to, aby skupić się na Tobie. Dodatkowo ich doświadczenie i wiedza, którą nabyli przy pracy z innymi klientami może okazać się bardzo cenna i pomocna.
  7. Informuj swoją agencję o konfliktach – jeśli masz jakiś konflikt, natychmiast powiadom o tym PR. Dzięki swoim działaniom, mogą pomóc Ci w jego zażegnaniu lub przerwać czynności, które na przykład pogorszyłyby wizerunek firmy na tle danego konfliktu.
  8. Bądź o czasie – czy to jest spotkanie, rozmowa czy umówiony telefon zawsze staraj się być na czas. I pamiętaj, że być na czas zazwyczaj oznacza bycie 15 minut wcześniej.
  9. Nie bój się dzielić swoimi propozycjami – oczywiście agenci PR są profesjonalistami, jeśli chodzi o zdobycie rozgłosu czy reklamę produktu lub usługi, ale to nie oznacza że masz się nie dzielić swoimi pomysłami. Czasami tak zwana „burza mózgów” jest bardziej efektywna i da wam przewagę nad konkurencją.
  10. Komunikacja jest kluczem – jeżeli obie strony zachowują ciągłość w komunikacji i traktują siebie ze wzajemnym szacunkiem, nic nie może pójść nie tak!

Teraz możecie albo poklepać się po plecach z dobrze wykonaną współpracę, albo poświęcić chwilę, aby dotrzeć do swojej agencji PR i zacząć od nowa poczynając od dobrej komunikacji.

 

Źródło: Red Jeweled Media

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.