Jak efektywnie współpracować z agencją PR

Jak efektywnie współpracować z agencją PR

Brief.pl / Wiedza

Udaną kampanią PR-ową jest partnerstwo. Przedstawiamy 10 prostych kroków, jak polepszyć swoją współpracę z firmą PR.

-

Czy zdarza się Wam traktować agencje PR, z którą współpracujecie po macoszemu, płacę-wymagam? Jeśli tak, warto poświęcić chwilę na lekturę kilku podpunktów, które podpowiedzą Wam jak zwiększyć efektywność swojej firmy poprzez partnerstwo i jakie są z tego korzyści.

  1. Na rozmowy i e-maile odpowiadaj w ciągu 24 godzin – nawet jeśli chcesz po prostu powiedzieć, że dostarczysz odpowiedzi na zadane pytanie w późniejszym terminie. Myśląc „odezwę się do nich, gdy będę mieć więcej czasu”, może kosztować Cię utratą okazji na zysk lub po prostu przegapisz jakąś dobrą okazję.
  2. Wysyłaj wymagane zdjęcia, informacje, nagrania w ciągu 24-48 godzin – często Twój publicysta może potrzebować więcej informacji czy zdjęć do wykonania jakiegoś projektu. Aby wspomóc twórcę, odzywaj się do niego tak szybko, jak tylko to możliwe, niech wie kiedy może spodziewać się potrzebnych mu danych. Postaraj się również trzymać się wyznaczonej daty. Dzięki temu, masz pewność, że praca zostanie wykonana rzetelnie i na czas.
  3. PR jest procesem i wymaga czasu – zrozumienie tego aspektu, jest najważniejsze w owocnej współpracy. Sukces nie pojawia się z dnia na dzień, stanie się, ale daj mu to czas.
  4. Bądź aktywny na stronach społecznościowych – kto lepiej podpowie potencjalnych fanów i obserwujących Twoją firmę jak nie Ty sam? Upewnij się, że agencja zajmująca się Twoimi stronami społecznościowymi dotrze do klientów z którymi na przykład już współpracowałeś. Dzięki temu będą na bieżąco z informacjami dotyczącymi Twojej firmy, mogą dowiedzieć się o sukcesach i najprawdopodobniej odnowią współpracę przy kolejnym projekcie.
  5. Podawaj informację o swojej firmie na bieżąco – upewnij się czy udostępniasz nowe wydarzenia, dziel się gorącymi tematami, pisz o promocjach i o wszystkim tym, co może wykorzystać Twoja agencja w budowaniu wizerunku Twojej działalności. Wszystkie te informację pomogą jej w działaniu w jak najlepszym interesie firmy.
  6. Bierz ich rady pod uwagę – w końcu Twoja agencja PR myśli o Twoim dobru. Czas nauczyć się im ufać. W końcu płacisz im za wykonanie zadania, a w zamian powinni mieć czas na to, aby skupić się na Tobie. Dodatkowo ich doświadczenie i wiedza, którą nabyli przy pracy z innymi klientami może okazać się bardzo cenna i pomocna.
  7. Informuj swoją agencję o konfliktach – jeśli masz jakiś konflikt, natychmiast powiadom o tym PR. Dzięki swoim działaniom, mogą pomóc Ci w jego zażegnaniu lub przerwać czynności, które na przykład pogorszyłyby wizerunek firmy na tle danego konfliktu.
  8. Bądź o czasie – czy to jest spotkanie, rozmowa czy umówiony telefon zawsze staraj się być na czas. I pamiętaj, że być na czas zazwyczaj oznacza bycie 15 minut wcześniej.
  9. Nie bój się dzielić swoimi propozycjami – oczywiście agenci PR są profesjonalistami, jeśli chodzi o zdobycie rozgłosu czy reklamę produktu lub usługi, ale to nie oznacza że masz się nie dzielić swoimi pomysłami. Czasami tak zwana „burza mózgów” jest bardziej efektywna i da wam przewagę nad konkurencją.
  10. Komunikacja jest kluczem – jeżeli obie strony zachowują ciągłość w komunikacji i traktują siebie ze wzajemnym szacunkiem, nic nie może pójść nie tak!

Teraz możecie albo poklepać się po plecach z dobrze wykonaną współpracę, albo poświęcić chwilę, aby dotrzeć do swojej agencji PR i zacząć od nowa poczynając od dobrej komunikacji.

 

Źródło: Red Jeweled Media

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?