Co wpisujemy na listy zakupów? Knorr i Coca Cola liderami

Co wpisujemy na listy zakupów? Knorr i Coca Cola liderami

Brief.pl / Wiedza

Listonic, twórca aplikacji ułatwiającej planowanie i robienie zakupów, z którą zetknęło się 16 pro. polskich internautów (za badaniem Eating habits, IRCenter), udostępnił agencji badawczej IRCenter dane o tym, co i kiedy na listach zakupów umieszczają jej użytkownicy.

-

W 2013 roku największą popularnością cieszyły się produkty spożywcze - przede wszystkim warzywa i owoce, nabiał oraz przyprawy. Wśród wiodących kategorii produktowych, które umieszczono na ponad 0,5 mln list zakupów, znalazł się również chemia gospodarcza. Pośród pięciu najpopularniejszych kategorii wyraźną sezonowość można było zaobserwować w segmentach produktów sypkich i przypraw, które w 2013 zyskiwały na zainteresowaniu w okresie świąt Wielkiej Nocy oraz w sierpniu (wzrost zainteresowania przyprawami orientalnymi). Co ciekawe, na początku wiosny oraz w wakacje na listach zakupów pojawiają się ubrania oraz soki i nektary.

- W ciągu 5 lat istnienia Listonic zebraliśmy ogromna bazę wiedzy na temat zakupów polaków. Wiemy nie tylko co kupują, jakie produkty są popularne w poszczególnych okresach roku ale jesteśmy w stanie wskazać niemalże do godziny kiedy planują, a kiedy robią zakupy. Dzięki temu nie tylko możemy cały czas udoskonalać nasz produkt, by był jeszcze atrakcyjniejszy dla użytkowników, ale również proponować klientom biznesowym kampanie reklamowe naprawdę wpasowujące się w nawyki ich klientów – mówi Emil Krzemiński z Listonic.

Zdecydowana większość osób tworzy listy zakupów z myślą o konkretnym sklepie, w którym robi zakupy, lub celu, który chce osiągnąć, jak np.: ugotowanie wybranego posiłku, dieta czy zakup ubrań na nowy sezon wakacyjny. Sam fakt stworzenia listy może być traktowany przez marketerów jako moment podjęcia decyzji zakupowej, wyrażenie chęci nabycia określonego produktu, zaś zaznaczenie na liście zakupów produktów zakupionych – jako ostatni etap komunikacji z klientem. Jego wybór jest elementem oceny działań z zakresu shopper marketingu. Przyjęcie przez marketerów takiego myślenia o analizie zachowań konsumenckich w sklepie pozwala na dynamiczne ewaluowanie i optymalizowanie półki sklepowej, a także materiałów POS.

Wśród najczęściej pojawiających się na listach zakupów marek dominują FMCG: Knorr, Coca Cola, Milka, Domestos, Pampers i Danio oraz sieci handlowe, m.in. Tesco, Real, Biedronka i Lidl.

Lista zakupów Listonic

- Od ponad dwóch lat w IRCenter dla naszych klientów analizujemy i przetwarzamy różne zbiory danych – mobilnych, lokalizacyjnych, dyskusji konsumenckich czy działań promocyjnych; doskonale wiemy, iż ich praktyczne zastosowanie może wpływać na takie obszary jako optymalizacja marketing-mix, obsługa klienta czy działania z zakresu shopper marketingu.tłumaczy Marcin Krzosek z IRCenter.

W tym zakresie IRCenter zrealizowało projekty m.in. dla ING Bank Śląski, Aviva Investors i Tesco Polska. Na co dzień agencja zajmuje się również analityką danych mobilnych oraz ich integracją z danymi pochodzącymi z mediów społecznościowych m.in. dla marek spożywczych Unilever.

Pełna wersja raportu

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.