Kryzys w social media - konkurs

Kryzys w social media - konkurs

Brief.pl / Patronaty

Magazyn Brief jest patronem książki "Zarządzanie kryzysem w social media" autorstwa Moniki Czaplickiej. Z tej okazji mamy dla Was konkurs oraz krótki wywiad z autorką. Do wygrania 8 egzemplarzy książki!

-

Co jest najważniejsze w radzeniu sobie z kryzysami marki? Jakie działania należy podjąć w mediach społecznościowych?

Monika Czaplicka: Myślę, że najważniejsze elementy zawarte są w zasadzie 5P: przygotuj się na kryzys (większość z nich można uniknąć), przeproś i przyznaj się do błędu, popraw się (firmy mają tendencje do popełniania tych samych błędów) i powetuj - coś z czego warto korzystać, bo może poprawić naszą sprzedaż mimo sytuacji kryzysowej.

Czy w zeszłym roku Twoim zdaniem, któryś z kryzysów obecnych w mediach społecznościowych wpłynął znacząco na sprzedaż danej marki?

W przypadku większości kryzysów trudno mówić o opublikowanych danych, dlatego nie jestem w stanie za bardzo powiedzieć która sytuacja mogła wpłynąć na sprzedaż marki. Wiemy, że nc+ straciło 200 tys. klientów po pierwszym kwartale, ale nie wiem na ile to kwestia sytuacji, a na ile innych czynników. Innymi słowy - nawet jeśli mam jakieś wyniki sprzedaży bardzo ciężko oddzielić kwestię kryzysu w social media od wielu innych wpływających na sprzedaż.

Która marka najlepiej do tej pory radzi sobie z sytuacjami kryzysowymi?

Trudne pytanie. Nie jestem w stanie śledzić na bieżąco działań wielu marek na raz, dlatego nie mogę powiedzieć, która marka sobie radzi najlepiej, bo nie wiem, która rzeczywiście przeciwdziała kryzysom. Jest kilka marek, które chwalę za fajne zarządzenie kryzysem, m.in. Heinz, Milkę, Play czy Mini, ale to raczej pojedyncze przypadki niż stała tendencja.

::

Monika jest też autorką zadania konkursowego. Oto i ono:

Wyobraź sobie, że pracujesz jako specjalista ds. komunikacji we wchodzącej na rynek polski firmie telekomunikacyjnej skierowanej do młodzieży 13-25 lat. Jeden z klientów (lat 14) publikuje informację, że powinien płacić 20 groszy za sms, ale system ewidentnie nalicza mu 40 groszy. Zgłosił się w tej sprawie do biura obsługi klienta, ale konsultant Zbyszek powiedział mu, że jest młodym szczunem i nie powinien mieć telefonu. Do wpisu na bloga, którego linkuje młody klient, dołączono plik mp3 z fragmentem takiej wypowiedzi. Adam, który zgłasza do Ciebie skargę, ma już pod swoim postem kilka lajków oraz dwa komentarze, że to oburzające, że firma okrada i oszukuje i że obsługa klienta jest fatalna. Chwilę potem ktoś podsyła Ci linka do Wykopu linkującego do tego posta na blogu. Są już 4 wykopy. Wiesz już, że w waszym biurze obsługi nie pracuje żaden Zbyszek i że koszt sms to 20 groszy dla osób, które uruchomią usługę -50 proc. (przez stronę www). Post ma 20 minut. Jest piątek 16:20. Zaczyna się kryzys. Co robisz?

Na odpowiedzi czekamy do końca stycznia. Wysyłajcie je na adres    konkurs@brief.pl

Zwycięzców wybierze Monika Czaplicka. Przypominamy - mamy 8 książek do wygrania!

::

Książkę można również kupić online.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.