Porządki na Facebooku

Porządki na Facebooku

Brief.pl / Wiedza

Czy macie wrażenie, że w Waszym strumieniu wiadomości na Facebooku wyświetlają się treści, które Was nie interesują lub są wręcz denerwujące? Jeśli tak, to koniecznie zajrzyjcie do naszego poradnika. Znajdziecie w nim kilka wskazówek jak zrobić porządki w serwisie.

-

Z każdym miesiącem przybywa użytkowników Facebooka, a co za tym idzie liczba treści, które są generowane. Rośnie również liczba naszych znajomych i ich aktywność. Skutkuje to tym, że istotne informacje giną w lawinie zdjęć jedzenia, dzieci i zameldowań w każdym możliwym miejscu na świecie.

1. Irytujący znajomi

Przyjęliśmy zaproszenie do znajomości na Facebooku i... niemal od razu tego pożałowaliśmy. Osoba, która jest niezwykle miła i interesująca w "realu" okazuje się być w internecie najzwyklejszym spamerem. Połowa naszego strumienia wiadomości została przejęta. Jest nam głupio usunąć taką osobę ze znajomych (chociażby z powodu utraty możliwości wysyłania wiadomości). Okazuje się, że wcale tego nie musimy robić, aby oczyścić strumień wiadomości z jej postów.

Możemy zrezygnować z otrzymywania powiadomień od naszego znajomego poprzez odkliknięcie opcji "follow". 

2. Ciekawi znajomi

Są również sytuacje odwrotne, kiedy chcemy widzieć wszystko co dany użytkownik serwisu zamieszcza. Umożliwi nam to funkcja "Get notifications". Dzięki niej każda nowa treść osoby lub fan page'a będzie nam się pokazywała jako powiadomienie.

 Otrzymywanie powiadomień

 

3. Tworzenie list zainteresowań

Powiedzmy, że mamy ponad 2oo znajomych na Facebooku i drugie tyle polubionych stron. Jeśli założymy, że każdy z tych profili/fan page'y zamieszcza przynajmniej jedną treść dziennie to mamy blisko pół tysiąca postów do sprawdzenia. Oczywiście Facebook (a dokładniej algorytm zwany Edge Rankiem) wie, że jest to zdecydowanie za dużo i pokazuje nam zaledwie niewielki procent tych postów. Co zrobić, aby nie pominąć interesujących nas informacji?

Należy tworzyć listy zainteresowań. Opcja ta jest dostępna po wejściu w menu "Znajomi/Friends" w lewej kolumnie serwisu. Następnie wybieramy opję "Stwórz listę/create list", nadajemy jej nazwę oraz dodajemy znajomych i fan page, które się na nią znajdą. Po utworzeniu takiej listy będzie ona zbierała wszystkie wspisy z wybranych przez nas kont. Stworzy się coś na wzór nowego strumienia wiadomości, który możemy przeglądać w każdej chwili.

Stworzone w ten sposób listy zainteresowań możemy też wykorzystać przy określeniu widoczności naszych wpisów. Na przykład zdjęcia z imprezy możemy udostępnić wszystkim oprócz osób, które mamy na liście "praca". Prawda, że przydatne?

4. Ocenianie reklam i wpisów

Reklamy na Facebooku wywołują wiele kontrowersji. Dla dużej części użytkowników są one uciążliwe i bezwartościowe. Ale można z tym walczyć! Wystarczy przez pewien czas oceniać reklamy, które nas zupełnie nie interesują. Facebook z radością przestanie je nam wyświetlać, zastępując je innymi, potencjalnie bardziej wartościowymi dla nas.

 Facebook_ad_feedback

Podobnie możemy oceniać wszystkie wpisy zamieszczane przez fan page...

Fb_post

... jak również wpisy sponsorowane, które pojawiają się w naszym strumieniu wiadomości.

Fb_sponsored_post

Najciekawszy jest fakt, że Facebook będzie nam wdzięczny za chowanie reklam. Dlaczego? Ponieważ ich wyświetlanie użytkownikom, którzy są wobec nich obojętni jest stratą powierzchni reklamowej.

::

A jakie Wy macie sposoby na porządkowanie swojego strumienia wiadomości na Facebooku?

::

Przeczytaj również:

Czego nie robić w social media w 2014

10 zasad skutecznego komunikowania się w social media

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.