Mężczyźni wolą aukcje, kobiety e-sklepy

Mężczyźni wolą aukcje, kobiety e-sklepy

Brief.pl / Aktualności

Ponad 16 milionów polskich internautów odwiedza strony, które oferują zakupy w sieci. Wśród mężczyzn najpopularniejsze okazały się aukcje internetowe, wśród kobiet natomiast e-sklepy.

-

Jak wynika z analiz ruchu stron e-sklepów, aukcji internetowych i zakupów grupowych około 12,9 milionów polskich internautów odwiedza strony sklepów internetowyh. Podobną popularnością (12,8  milionów internautów) cieszą się strony aukcji internetowych. W obu przypadkach odnotowano wzrost o prawie jedną piątą użytkowników sieci w porównaniu do zeszłego roku. Rzadziej internauci korzystają ze stron poświęconym zakupom grupowym (około 2,7 milionów internautów).

Obserwując polski rynek e-commerce można się spodziewać, że sklepy internetowe będą przyciągać większą uwagę e-konsumentów niż serwisy aukcyjne. Coraz więcej sklepów podejmuje świadome działania, aby budować rozpoznawalność swojej marki, a to sprzyja zwiększaniu się zaufania oraz budowaniu lojalności.

Zakupy w sieci są równie popularne Polaków, jak i Polek. Wśród mężczyzn największą popularnością cieszą się aukcje internetowe. Odwiedza je 6,4 milionów internautów płci męskiej. Natomiast wśród pań, najpopularniejsze są e-sklepy (6,8 milionów).

Liderem wśród stron aukcyjnych, podobnie jak w zeszłym roku jest allegro.pl. W październiku z tej strony skorzystała ponad połowa polskich internautów (12,3 milionów użytkowników). Najchętniej odwiedzanym sklepem internetowym jest zalando.pl. Na jego stronę weszło 2,3 milionów internautów.

 

Źródło: Megapanel PBI/Gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.