Mężczyźni wolą aukcje, kobiety e-sklepy

Mężczyźni wolą aukcje, kobiety e-sklepy

Brief.pl / Aktualności

Ponad 16 milionów polskich internautów odwiedza strony, które oferują zakupy w sieci. Wśród mężczyzn najpopularniejsze okazały się aukcje internetowe, wśród kobiet natomiast e-sklepy.

-

Jak wynika z analiz ruchu stron e-sklepów, aukcji internetowych i zakupów grupowych około 12,9 milionów polskich internautów odwiedza strony sklepów internetowyh. Podobną popularnością (12,8  milionów internautów) cieszą się strony aukcji internetowych. W obu przypadkach odnotowano wzrost o prawie jedną piątą użytkowników sieci w porównaniu do zeszłego roku. Rzadziej internauci korzystają ze stron poświęconym zakupom grupowym (około 2,7 milionów internautów).

Obserwując polski rynek e-commerce można się spodziewać, że sklepy internetowe będą przyciągać większą uwagę e-konsumentów niż serwisy aukcyjne. Coraz więcej sklepów podejmuje świadome działania, aby budować rozpoznawalność swojej marki, a to sprzyja zwiększaniu się zaufania oraz budowaniu lojalności.

Zakupy w sieci są równie popularne Polaków, jak i Polek. Wśród mężczyzn największą popularnością cieszą się aukcje internetowe. Odwiedza je 6,4 milionów internautów płci męskiej. Natomiast wśród pań, najpopularniejsze są e-sklepy (6,8 milionów).

Liderem wśród stron aukcyjnych, podobnie jak w zeszłym roku jest allegro.pl. W październiku z tej strony skorzystała ponad połowa polskich internautów (12,3 milionów użytkowników). Najchętniej odwiedzanym sklepem internetowym jest zalando.pl. Na jego stronę weszło 2,3 milionów internautów.

 

Źródło: Megapanel PBI/Gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.