wp - grudzien 2016

Nastolatki uciekają z Facebooka

Nastolatki uciekają z Facebooka

Brief.pl / Wiedza

W porównaniu do 2011 roku, w USA zmalała liczba nastolatków korzystający z Facebooka. W grupie wiekowej 13-17 lat spadek wyniósł aż 25 proc. Czy to złe wieści dla serwisu z Menlo Park?

-

Absolutnie nie! W tym samym czasie, czyli od stycznia 2011 do stycznia 2014, znacznie wzrosła liczba użytkowników w grupie wiekowej +25 lat. Dzięki temu Facebook zyskał grupę użytkowników o wiele większym potencjale zakupowym, co przekłada się na rosnące wpływy z reklam (serwis stał się atrakcyjniejszym medium dla reklamodawców).

Warto również pamiętać, że młodzi użytownicy dorastają i z każdym rokiem zasilają starsze grupy na Facebooku. Jednak czy brak zainteresowania serwisem wśród młodzieży nie wpłynie negatywnie za kilka lat?

- Jak dla mnie sytuacja wydaje się być bardzo dobra - mówi Łukasz Kępiński, social media development director w K2 Social. - Oto już wiemy, że Facebook staje się powoli serwisem ludzi, którzy chodzą do pracy zarabiają i wydają pieniądze. Powinno to tylko "oczyścić atmosferę" i ucywilizować komunikację marek ze swoimi użytkownikami. Zamiast zastanawiać się nad spadkiem liczby nastolatków powinniśmy cieszyć się, że atrakcyjna grupa wiekowa 25+ zwiększyła znacząco swoje udziały. Branża marketingowa powinna skupić się na grupie docelowej, na której im zależy. A za kilka lat powinniśmy zacząć patrzeć, który serwis stał się domem starości młodszego pokolenia. Oczywiście nie dotyczy to marek, które bezpośrednio zainteresowane są nastolatkami, dla nich obecna sytacja jest mniej komfortowa i stanowi duże wyzwanie. Zamiast komunikować się w miejscu, które już każdy znał, muszą szukać nowego sposobu na odnalezienia młodszych użytkowników internetu - podsumowuje Kępiński.

młodzież na Facebooku

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.