Nastolatki uciekają z Facebooka

Nastolatki uciekają z Facebooka

Brief.pl / Wiedza

W porównaniu do 2011 roku, w USA zmalała liczba nastolatków korzystający z Facebooka. W grupie wiekowej 13-17 lat spadek wyniósł aż 25 proc. Czy to złe wieści dla serwisu z Menlo Park?

-

Absolutnie nie! W tym samym czasie, czyli od stycznia 2011 do stycznia 2014, znacznie wzrosła liczba użytkowników w grupie wiekowej +25 lat. Dzięki temu Facebook zyskał grupę użytkowników o wiele większym potencjale zakupowym, co przekłada się na rosnące wpływy z reklam (serwis stał się atrakcyjniejszym medium dla reklamodawców).

Warto również pamiętać, że młodzi użytownicy dorastają i z każdym rokiem zasilają starsze grupy na Facebooku. Jednak czy brak zainteresowania serwisem wśród młodzieży nie wpłynie negatywnie za kilka lat?

- Jak dla mnie sytuacja wydaje się być bardzo dobra - mówi Łukasz Kępiński, social media development director w K2 Social. - Oto już wiemy, że Facebook staje się powoli serwisem ludzi, którzy chodzą do pracy zarabiają i wydają pieniądze. Powinno to tylko "oczyścić atmosferę" i ucywilizować komunikację marek ze swoimi użytkownikami. Zamiast zastanawiać się nad spadkiem liczby nastolatków powinniśmy cieszyć się, że atrakcyjna grupa wiekowa 25+ zwiększyła znacząco swoje udziały. Branża marketingowa powinna skupić się na grupie docelowej, na której im zależy. A za kilka lat powinniśmy zacząć patrzeć, który serwis stał się domem starości młodszego pokolenia. Oczywiście nie dotyczy to marek, które bezpośrednio zainteresowane są nastolatkami, dla nich obecna sytacja jest mniej komfortowa i stanowi duże wyzwanie. Zamiast komunikować się w miejscu, które już każdy znał, muszą szukać nowego sposobu na odnalezienia młodszych użytkowników internetu - podsumowuje Kępiński.

młodzież na Facebooku

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.