Nastolatki uciekają z Facebooka

Nastolatki uciekają z Facebooka

Brief.pl / Wiedza

W porównaniu do 2011 roku, w USA zmalała liczba nastolatków korzystający z Facebooka. W grupie wiekowej 13-17 lat spadek wyniósł aż 25 proc. Czy to złe wieści dla serwisu z Menlo Park?

-

Absolutnie nie! W tym samym czasie, czyli od stycznia 2011 do stycznia 2014, znacznie wzrosła liczba użytkowników w grupie wiekowej +25 lat. Dzięki temu Facebook zyskał grupę użytkowników o wiele większym potencjale zakupowym, co przekłada się na rosnące wpływy z reklam (serwis stał się atrakcyjniejszym medium dla reklamodawców).

Warto również pamiętać, że młodzi użytownicy dorastają i z każdym rokiem zasilają starsze grupy na Facebooku. Jednak czy brak zainteresowania serwisem wśród młodzieży nie wpłynie negatywnie za kilka lat?

- Jak dla mnie sytuacja wydaje się być bardzo dobra - mówi Łukasz Kępiński, social media development director w K2 Social. - Oto już wiemy, że Facebook staje się powoli serwisem ludzi, którzy chodzą do pracy zarabiają i wydają pieniądze. Powinno to tylko "oczyścić atmosferę" i ucywilizować komunikację marek ze swoimi użytkownikami. Zamiast zastanawiać się nad spadkiem liczby nastolatków powinniśmy cieszyć się, że atrakcyjna grupa wiekowa 25+ zwiększyła znacząco swoje udziały. Branża marketingowa powinna skupić się na grupie docelowej, na której im zależy. A za kilka lat powinniśmy zacząć patrzeć, który serwis stał się domem starości młodszego pokolenia. Oczywiście nie dotyczy to marek, które bezpośrednio zainteresowane są nastolatkami, dla nich obecna sytacja jest mniej komfortowa i stanowi duże wyzwanie. Zamiast komunikować się w miejscu, które już każdy znał, muszą szukać nowego sposobu na odnalezienia młodszych użytkowników internetu - podsumowuje Kępiński.

młodzież na Facebooku

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.