VK tajną bronią IO w Soczi

VK tajną bronią IO w Soczi

Brief.pl / Aktualności

Igrzyska Olimpijskie 2012 zostały opisane przez świat jako pierwsze „społecznościowe igrzyska” wzorcowe w sposobie komunikacji ze sportowcami, mediami i fanami. Dla Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego oznaczało to promowanie Igrzysk online głównie za pośrednictwem Facebooka i Twittera.

-

W tym roku Igrzyska Olimpijskie zaczynają się 7 lutego w Soczi. Jak twierdzi dyrektor social media MKOI wymagają one innego zaangażowania niż zeszłoroczne zawody. Facebook i Twitter będą oczywiście nadal używane, ale zostanie również wprowadzony inny sposób komunikacji: strona społecznościowa „Vkontakte” czyli VK.

Prawdopodobnie nigdy o niej nie słyszałeś, ale w Rosji jest ona bardzo modna. Co więcej, młodzi Rosjanie wolą ten kanał społecznościowy od reszty dostępnych w sieci. Według danych ComScore ponad 49 milionów osób odwiedziło w lipcu VK, a na samym portalu spędziło średnio więcej niż sześć godzin. Dla porównania Facebooka odwiedziło około 8 milionów Rosjan, a spędziło na nim zaledwie 30 minut w trybie online.

Oficjalna strona Olimpiady na VK ma też prawie 2 miliony użytkowników. Co ciekawe przez polecenie strony znajomemu można wygrać na przykład darmowe bilety na Igrzyska. Widzowie mogą pochodzić z Kazachstanu, Ukrainy, Białorusi i Rosji. Według Huot strona założona przez Narodowy Komitet Olimpijski jest obecnie najpopularniejszą marką na VK.

Na co użytkownicy VK reagują najczęściej? Okazuje się, że przeważnie na te same aktywności co użytkownicy innych portali społecznościowych. Najczęściej są to interaktywna zawartość czy wiadomości wizualne. Fani Olimpiady na VK nie są użytkownikami pasywnymi, o czym świadczą ankiety prowadzone na portalu. Zebrały one ponad 48 tysięcy głosów.

Dynamicznie rozwijająca się strona VK nie jest jedyną nowością wprowadzoną przez zespół social media MKOI. Dodatkowo została zamieszczona specjalna zakładka do Pinteresta oraz dodane do listy języków używanych do komunikowania się z fanami w mediach społecznościowych języki: hiszpański i koreański. Hout obiecuje również więcej osób, które będą przeczesywać wioskę sportowców i udostępniać zdjęcia i inne materiały z nimi związane.  Mają zostać również uruchomione czaty online pomiędzy sportowcami i kibicami.

 ::

Przeczytaj również: Polak twórcą spotu promującego Igrzyska

Źródło: mashable

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?