VK tajną bronią IO w Soczi

VK tajną bronią IO w Soczi

Brief.pl / Aktualności

Igrzyska Olimpijskie 2012 zostały opisane przez świat jako pierwsze „społecznościowe igrzyska” wzorcowe w sposobie komunikacji ze sportowcami, mediami i fanami. Dla Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego oznaczało to promowanie Igrzysk online głównie za pośrednictwem Facebooka i Twittera.

-

W tym roku Igrzyska Olimpijskie zaczynają się 7 lutego w Soczi. Jak twierdzi dyrektor social media MKOI wymagają one innego zaangażowania niż zeszłoroczne zawody. Facebook i Twitter będą oczywiście nadal używane, ale zostanie również wprowadzony inny sposób komunikacji: strona społecznościowa „Vkontakte” czyli VK.

Prawdopodobnie nigdy o niej nie słyszałeś, ale w Rosji jest ona bardzo modna. Co więcej, młodzi Rosjanie wolą ten kanał społecznościowy od reszty dostępnych w sieci. Według danych ComScore ponad 49 milionów osób odwiedziło w lipcu VK, a na samym portalu spędziło średnio więcej niż sześć godzin. Dla porównania Facebooka odwiedziło około 8 milionów Rosjan, a spędziło na nim zaledwie 30 minut w trybie online.

Oficjalna strona Olimpiady na VK ma też prawie 2 miliony użytkowników. Co ciekawe przez polecenie strony znajomemu można wygrać na przykład darmowe bilety na Igrzyska. Widzowie mogą pochodzić z Kazachstanu, Ukrainy, Białorusi i Rosji. Według Huot strona założona przez Narodowy Komitet Olimpijski jest obecnie najpopularniejszą marką na VK.

Na co użytkownicy VK reagują najczęściej? Okazuje się, że przeważnie na te same aktywności co użytkownicy innych portali społecznościowych. Najczęściej są to interaktywna zawartość czy wiadomości wizualne. Fani Olimpiady na VK nie są użytkownikami pasywnymi, o czym świadczą ankiety prowadzone na portalu. Zebrały one ponad 48 tysięcy głosów.

Dynamicznie rozwijająca się strona VK nie jest jedyną nowością wprowadzoną przez zespół social media MKOI. Dodatkowo została zamieszczona specjalna zakładka do Pinteresta oraz dodane do listy języków używanych do komunikowania się z fanami w mediach społecznościowych języki: hiszpański i koreański. Hout obiecuje również więcej osób, które będą przeczesywać wioskę sportowców i udostępniać zdjęcia i inne materiały z nimi związane.  Mają zostać również uruchomione czaty online pomiędzy sportowcami i kibicami.

 ::

Przeczytaj również: Polak twórcą spotu promującego Igrzyska

Źródło: mashable

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.