VK tajną bronią IO w Soczi

VK tajną bronią IO w Soczi

Brief.pl / Aktualności

Igrzyska Olimpijskie 2012 zostały opisane przez świat jako pierwsze „społecznościowe igrzyska” wzorcowe w sposobie komunikacji ze sportowcami, mediami i fanami. Dla Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego oznaczało to promowanie Igrzysk online głównie za pośrednictwem Facebooka i Twittera.

-

W tym roku Igrzyska Olimpijskie zaczynają się 7 lutego w Soczi. Jak twierdzi dyrektor social media MKOI wymagają one innego zaangażowania niż zeszłoroczne zawody. Facebook i Twitter będą oczywiście nadal używane, ale zostanie również wprowadzony inny sposób komunikacji: strona społecznościowa „Vkontakte” czyli VK.

Prawdopodobnie nigdy o niej nie słyszałeś, ale w Rosji jest ona bardzo modna. Co więcej, młodzi Rosjanie wolą ten kanał społecznościowy od reszty dostępnych w sieci. Według danych ComScore ponad 49 milionów osób odwiedziło w lipcu VK, a na samym portalu spędziło średnio więcej niż sześć godzin. Dla porównania Facebooka odwiedziło około 8 milionów Rosjan, a spędziło na nim zaledwie 30 minut w trybie online.

Oficjalna strona Olimpiady na VK ma też prawie 2 miliony użytkowników. Co ciekawe przez polecenie strony znajomemu można wygrać na przykład darmowe bilety na Igrzyska. Widzowie mogą pochodzić z Kazachstanu, Ukrainy, Białorusi i Rosji. Według Huot strona założona przez Narodowy Komitet Olimpijski jest obecnie najpopularniejszą marką na VK.

Na co użytkownicy VK reagują najczęściej? Okazuje się, że przeważnie na te same aktywności co użytkownicy innych portali społecznościowych. Najczęściej są to interaktywna zawartość czy wiadomości wizualne. Fani Olimpiady na VK nie są użytkownikami pasywnymi, o czym świadczą ankiety prowadzone na portalu. Zebrały one ponad 48 tysięcy głosów.

Dynamicznie rozwijająca się strona VK nie jest jedyną nowością wprowadzoną przez zespół social media MKOI. Dodatkowo została zamieszczona specjalna zakładka do Pinteresta oraz dodane do listy języków używanych do komunikowania się z fanami w mediach społecznościowych języki: hiszpański i koreański. Hout obiecuje również więcej osób, które będą przeczesywać wioskę sportowców i udostępniać zdjęcia i inne materiały z nimi związane.  Mają zostać również uruchomione czaty online pomiędzy sportowcami i kibicami.

 ::

Przeczytaj również: Polak twórcą spotu promującego Igrzyska

Źródło: mashable

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.