Polski e-commerce w Google

Polski e-commerce w Google

Brief.pl / Aktualności

Rok 2013 minął pod znakiem dużych zmian. Google udoskonalało algorytmy i wyniki wyszukiwań. Okazało się, że na rynku pozycjonerskim stare metody przestały być skuteczne, a rynek nie był przygotowany na takie zmiany.

-

Dziś postrzeganie pozycjonowania kojarzy się ze spamem i automatycznym rozsiewaniem linków. Czy można zatem działać jakościowo i bezpiecznie? Okazuje się, że tak. Od trzech lat udowadniają to rynki niemiecki oraz amerykański, gdzie podstawą działań SEO stały się usługi content marketingu.

Content marketing polega na działaniu z myślą o użytkowniku, a nie wyszukiwarce. Reklamodawca powinien występować jako ekspert w danej branży, który swoją wiedzą dociera do jak największego grona odbiorców. Efekt SEO występuje wtedy ubocznie, budując autorytet domeny autora treści. Działania z myślą o użytkowniku zmieniają stereotyp pozycjonera.

SEO obecnie przechodzi fazę metamorfozy. Optymalizacja nadal jest najbardziej efektywnym narzędziem marketingu online. Metody stosowane w tym procesie jednak zmieniają się. W 2014 roku content marketing stanie się dla agencji reklamowych oraz działów marketingu codziennym narzędziem pracy. Jako trend okazuje się rozwiązaniem dla marek premium. Pod znakiem zapytania stoją wciąż małe firmy, które nie mają pokaźnych budżetów.

 

Poniżej wykresy widoczności topowych serwisów w Google na podstawie liczby fraz oraz generowanego przez nie ruchu.

W obszarze bankowości można wyróżnić dwie grupy: czołówkę, którą tworzą trzy pierwsze banki oraz pozostała reszta. Widoczny spadek zanotował bank BZWBK, dobry rok ma za sobą natomiast mBank. 

Według Google w dziedzinie ubezpieczeń rządzi Pzu.pl. Reszta wykazuje zażartą walkę w tym, jednym z najbardziej konkurencyjnych segmentów tynku online. 

Na pozycji lidera utrzymał się portal pracuj.pl. To był dobry rok również dla serwisu praca.pl. Warto również podkreślić konsekwentny wzrost Linkedin.com, to własnie do niego może należeć rok 2014. 

W obszarze turystyki liderem pozostał eholiday.pl. W 2013 roku swoja widoczność zwiększyli znacząco travelplanet.pl i rainbowtours.pl. 

Latem na pozycję lidera w branży telekomikacyjnej wkroczył plus.pl, jednak orange.pl szybko nadrobił stratę i to z nawiązką. Cyfrowypolsat.pl utrzymał się na trzeciej pozycji. 

 

Źródło: leadbullet.pl

::

Przeczytaj także: Przełom w marketingu

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.