wp - grudzien 2016

JUICE ORAZ PLATIGE IMAGE DLA BBC SPORT

JUICE ORAZ PLATIGE IMAGE DLA BBC SPORT

Brief.pl / Inspiracje

Tomek Bagiński wyreżyserował spot promujący transmisję nadchodzących Igrzysk Olimpijskich w Soczi. Jest to kolejna produkcja skierowana na rynek brytyjski zrealizowana na zlecenie domu produkcyjnego Stink.

-

Wczoraj opublikowaliśmy informację na temat nowego spotu promującego Igrzyska Olimpijskie. Poniżej przedstawiamy wypowiedzi twórców tego niezwykle popularnego wideo.

Platige Image wspólnie z wrocławskim studiem Juice zrealizowały spot promujący transmisję z nadchodzących Igrzyska Olimpijskiich w Soczi. Reżyserem jest Tomek Bagiński (Platige Image) zaś producentem Adam Tunikowski (Juice).

- Scenariusz spotu, stworzony przez agencję RKCR/Y&R z Londynu, dotarł do mnie przez studio produkcyjne Stink, które reprezentuje mnie na tamtym rynku. – mówi Tomek Bagiński. - Scenariusz był kapitalny. Bardzo chciałem to zrobić. Tekst miał energię, która rzadko pojawia się w pracach komercyjnych. Początkowo film miał być krótszy i mniej rozbudowany, ale razem z Juice, które szybko pojawiło się w procesie od strony post-produkcyjnej, zdecydowaliśmy, że taki pomysł wymaga epickiej oprawy. Finalna produkcja to efekt zaskakująco rzadkiej sytuacji w której zarówno klientowi jak i agencji, produkcji, reżyserowi i artystom zaangażowanym w projekt zależy dokładnie na tym samym.

- Byliśmy odpowiedzialni nie tylko za efekty specjalne, ale za całość produkcji spotu. Zdjęcia zrealizowaliśmy w Warszawie, a całość prac trwała cztery miesiące. – dodaje Adam Tunikowski.

Zmagania sportowców z siłami natury, przekraczanie barier, których nikt inny nie jest w stanie pokonać poza tymi wybranymi – olimpijczykami, to temat opowiadany już setki razy i przedstawiany na setki sposobów. Dlatego dla twórców spotu ważne było, żeby całość ukazać w przykuwający uwagę sposób, zachowując realizm obrazu. Bardzo pomogło w tym wykorzystanie skanów górskich lokacji. Zastosowana technika nie jest nowa, jednak doskonała jakość materiałów, przewyższyła wszystkie próby, które były podejmowane przy ręcznym modelowaniu szczytów górskich. Niepokojący, filmowy klimat spotu buduje także głos lektora - użyczył go bowiem brytyjski aktor Charles Dance, grający postać Tywina Lannistera w serialu "Gra o Tron".

- Spot, który zrealizowaliśmy na potrzeby BBC Sport jest kolejną produkcją przeznaczoną na rynek brytyjski. - mówi Piotr Sikora, prezes Platige Image. - Jest to także kolejna produkcja wykonana na zlecenie domu produkcyjnego Stink.

::

Spot możecie obejrzeć na naszej stronie >>>

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.