wp - grudzien 2016

Starbucks stawia na design

Starbucks stawia na design

Brief.pl / Inspiracje

Największa światowa sieć kawiarni (ponad 18 tysięcy sklepów) zwiększa liczbę sklepów, których wystrój jest inspirowany lokalnym charakterem miejsca.

-

W ubiegłym roku Starbucks otworzył ponad 1700 nowych kawiarni. Jedna z nich była umieszczona w wagonie pociągu. Jest to początek działań mających na celu sprawienie, aby marka była w mniejszym stopniu postrzegana jako sieć fast food.

Jeszcze w 2008 roku cały zespół projektantów pracował w Seattle. Osoby odpowiedzialne za przygotowanie wystroju nowej kawiarni nie brały pod uwagę jej umiejscowienia i lokalnej specyfiki. Najczęściej nigdy nawet nie byli w mieście, w którym miała powstać nowa kawiarnia. Obecnie zespół projektowy Starbucks liczy ponad 200 osób, które są rozlokowane w 18 biurach na całym świecie (w tym 14 w Ameryce Północnej).

Dzięki takiej zmianie podejścia powstaje coraz więcej kawiarni, które uwazględniają lokalną kulturę, zwyczaje a nawet pogodę. Oczywiście dalej większość nowych sklepów jest przygotowywana według jednego designu. Jednak jest on stale dopasowywany do potrzeb klientów.

Oto kilka przykładów "lokalizowanych" kawiarni:

1. Kawiarnie w Miami i Los Angeles.

Z powodu ciepłego klimatu meble są bardziej "przewiewne". Kolory są jasne i ciepłe. Meble i podłoga jest wytrzymała na ścieranie i działanie piasku.

2. Nowy Orlean

Przy tworzeniu wystroju kawiarni poproszono o pomoc lokalnych artystów, aby dodali swoje elementy wystroju. Warto też zwrócić uwagę na długi stół z krzesłami. Otóż w dużych miastach w USA większość klientów przychodzi do kawiarni pojedyńczo lub w parach. Wspólny stół niejako wymusza siedzenie obok nieznajomych osób, co skutkuje poznawaniem się nowych osób.

W kawiarniach zlokalizowanych w Meksyku lub Chinach klienci przychodzą w większych grupach, dlatego też stoły i krzesła pozwalają na swobodne dostosowanie miejsca do aktualnych potrzeb klientów.

Kawiarnia Starbucks Nowy Orlean

3. Kawiarnie drive-thru

Są zbudowane z kontenerów, które w łatwy sposób mogą zostać w całości przywiezione na miejsce, gdzie powstaje nowa kawiarnia (znaczne ograniczenie kosztów budowy). W tej chwili istnieje 11 takich "kontenerowców" w USA. W najbliższych latach Starbuck planuje, że będzie to 60 proc. nowopowstających kawiarni.

Starbucks drive-thru

::

Źródło: wired.com

Photo: Starbucks Cofee

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.