Starbucks stawia na design

Starbucks stawia na design

Brief.pl / Inspiracje

Największa światowa sieć kawiarni (ponad 18 tysięcy sklepów) zwiększa liczbę sklepów, których wystrój jest inspirowany lokalnym charakterem miejsca.

-

W ubiegłym roku Starbucks otworzył ponad 1700 nowych kawiarni. Jedna z nich była umieszczona w wagonie pociągu. Jest to początek działań mających na celu sprawienie, aby marka była w mniejszym stopniu postrzegana jako sieć fast food.

Jeszcze w 2008 roku cały zespół projektantów pracował w Seattle. Osoby odpowiedzialne za przygotowanie wystroju nowej kawiarni nie brały pod uwagę jej umiejscowienia i lokalnej specyfiki. Najczęściej nigdy nawet nie byli w mieście, w którym miała powstać nowa kawiarnia. Obecnie zespół projektowy Starbucks liczy ponad 200 osób, które są rozlokowane w 18 biurach na całym świecie (w tym 14 w Ameryce Północnej).

Dzięki takiej zmianie podejścia powstaje coraz więcej kawiarni, które uwazględniają lokalną kulturę, zwyczaje a nawet pogodę. Oczywiście dalej większość nowych sklepów jest przygotowywana według jednego designu. Jednak jest on stale dopasowywany do potrzeb klientów.

Oto kilka przykładów "lokalizowanych" kawiarni:

1. Kawiarnie w Miami i Los Angeles.

Z powodu ciepłego klimatu meble są bardziej "przewiewne". Kolory są jasne i ciepłe. Meble i podłoga jest wytrzymała na ścieranie i działanie piasku.

2. Nowy Orlean

Przy tworzeniu wystroju kawiarni poproszono o pomoc lokalnych artystów, aby dodali swoje elementy wystroju. Warto też zwrócić uwagę na długi stół z krzesłami. Otóż w dużych miastach w USA większość klientów przychodzi do kawiarni pojedyńczo lub w parach. Wspólny stół niejako wymusza siedzenie obok nieznajomych osób, co skutkuje poznawaniem się nowych osób.

W kawiarniach zlokalizowanych w Meksyku lub Chinach klienci przychodzą w większych grupach, dlatego też stoły i krzesła pozwalają na swobodne dostosowanie miejsca do aktualnych potrzeb klientów.

Kawiarnia Starbucks Nowy Orlean

3. Kawiarnie drive-thru

Są zbudowane z kontenerów, które w łatwy sposób mogą zostać w całości przywiezione na miejsce, gdzie powstaje nowa kawiarnia (znaczne ograniczenie kosztów budowy). W tej chwili istnieje 11 takich "kontenerowców" w USA. W najbliższych latach Starbuck planuje, że będzie to 60 proc. nowopowstających kawiarni.

Starbucks drive-thru

::

Źródło: wired.com

Photo: Starbucks Cofee

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.