Starbucks stawia na design

Starbucks stawia na design

Brief.pl / Inspiracje

Największa światowa sieć kawiarni (ponad 18 tysięcy sklepów) zwiększa liczbę sklepów, których wystrój jest inspirowany lokalnym charakterem miejsca.

-

W ubiegłym roku Starbucks otworzył ponad 1700 nowych kawiarni. Jedna z nich była umieszczona w wagonie pociągu. Jest to początek działań mających na celu sprawienie, aby marka była w mniejszym stopniu postrzegana jako sieć fast food.

Jeszcze w 2008 roku cały zespół projektantów pracował w Seattle. Osoby odpowiedzialne za przygotowanie wystroju nowej kawiarni nie brały pod uwagę jej umiejscowienia i lokalnej specyfiki. Najczęściej nigdy nawet nie byli w mieście, w którym miała powstać nowa kawiarnia. Obecnie zespół projektowy Starbucks liczy ponad 200 osób, które są rozlokowane w 18 biurach na całym świecie (w tym 14 w Ameryce Północnej).

Dzięki takiej zmianie podejścia powstaje coraz więcej kawiarni, które uwazględniają lokalną kulturę, zwyczaje a nawet pogodę. Oczywiście dalej większość nowych sklepów jest przygotowywana według jednego designu. Jednak jest on stale dopasowywany do potrzeb klientów.

Oto kilka przykładów "lokalizowanych" kawiarni:

1. Kawiarnie w Miami i Los Angeles.

Z powodu ciepłego klimatu meble są bardziej "przewiewne". Kolory są jasne i ciepłe. Meble i podłoga jest wytrzymała na ścieranie i działanie piasku.

2. Nowy Orlean

Przy tworzeniu wystroju kawiarni poproszono o pomoc lokalnych artystów, aby dodali swoje elementy wystroju. Warto też zwrócić uwagę na długi stół z krzesłami. Otóż w dużych miastach w USA większość klientów przychodzi do kawiarni pojedyńczo lub w parach. Wspólny stół niejako wymusza siedzenie obok nieznajomych osób, co skutkuje poznawaniem się nowych osób.

W kawiarniach zlokalizowanych w Meksyku lub Chinach klienci przychodzą w większych grupach, dlatego też stoły i krzesła pozwalają na swobodne dostosowanie miejsca do aktualnych potrzeb klientów.

Kawiarnia Starbucks Nowy Orlean

3. Kawiarnie drive-thru

Są zbudowane z kontenerów, które w łatwy sposób mogą zostać w całości przywiezione na miejsce, gdzie powstaje nowa kawiarnia (znaczne ograniczenie kosztów budowy). W tej chwili istnieje 11 takich "kontenerowców" w USA. W najbliższych latach Starbuck planuje, że będzie to 60 proc. nowopowstających kawiarni.

Starbucks drive-thru

::

Źródło: wired.com

Photo: Starbucks Cofee

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?