Gdańsk wśród 40 najatrakcyjniejszych miejsc na świecie

Gdańsk wśród 40 najatrakcyjniejszych miejsc na świecie

Brief for Poland / Aktualności

Internetowe wydanie brytyjskiego dziennika The Guardian opublikowało TOP 40 najbardziej atrakcyjnych miejsc turystycznych na rok 2014. Na pozycji 31 w rankingu, jako jedyne polskie miasto, znalazł się Gdańsk.

-

The Guardian w swoim rankingu wskazuje miejsca atrakcyjne, wyjątkowe, oferujące ciekawe eventy lub dopiero wchodzące na rynek turystyczny. Wszystkie są zdaniem dziennika „inspirujące i ekscytujące”.

Liderami rankingu są Kapsztad w RPA, francuskie Uzes i amerykańskie Austin w stanie Texas.

Gdańsk został uwzględniony na 31 miejscu. W rankingu nie znalazło się żadne inne polskie miasto. Zdaniem twórców zestawienia w 2014 roku warto odwiedzić Gdańsk z powodu otwarcia Europejskiego Centrum Solidarności. Ale nie tylko. Miasto ma bowiem do zaoferowania wiele innych atrakcji, wśród których The Guardian wymienia kuchnię ze specjałami owoców morza, lokalny browar Brovarnia z jego piwem i kuchnią oraz bliskość sopockiego kurortu.

- Nasze miasto coraz częściej pojawia się w najbardziej prestiżowych rankingach globalnych jako unikalne miejsce, które warto, a nawet trzeba odwiedzić – podkreśla Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta ds. promocji miasta. - Wcześniej byliśmy już zauważani m.in. przez National Geographic, The New York Times czy znany portal podróżniczy Lonely Planet. To dowód, że dołączamy do najwyższej światowej ligi - dodaje Zbierska.

::

Źródło: The Guardian. Gdańsk

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.