Komputer wielkości karty SD

Komputer wielkości karty SD

Brief.pl / Technologie

Na tegorocznych targach CES Brian Krzanich, CEO firmy Intel, zaprezentował prototyp mikrokomputera Edison, w dosłownym tego słowa znaczeniu - całe urządzenie mieści się w obudowie formatu karty SD.

-

Ten kompletny komputer z 2-rdzeniowym procesorem Quark oraz systemem operacyjnym Linux ma wbudowany układ radiowy, umożliwiający łączność za pomocą Wi-Fi oraz Bluetooth. Zdaniem dyrektora zarządzającego Intela, Edison ma "moc obliczeniową komputera klasy Pentium".

W celu zaprezentowania potencjalnych możliwości tego miniaturowego komputera, Intel przedstawił koncept "Nursery 2.0". Zgodnie z nim, Edison może być wykorzystany tak, by pomóc w opiece nad najmłodszymi. Rodzice dzieci noszących specjalne ubranka z wbudowanym minikomputerem mogliby na bieżąco monitorować temperaturą czy stan zdrowia swojej pociechy.

Edison wpisuje się w tzw. ideę 'wearable tech' - technologii, którą można nosić w ubraniach. Co więcej, CEO Intela ogłosił konkurs pod tytułem "Make it wearable", który ma na celu zwiększenie kreatywności i innowacyjności w podejściu do technologii. Konkurs ma skłonić producentów do pracy nad "urządzeniami ubieralnymi".

Mikrokomputer ma pojawić się na rynku w połowie tego roku.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.