Komputer wielkości karty SD

Komputer wielkości karty SD

Brief.pl / Technologie

Na tegorocznych targach CES Brian Krzanich, CEO firmy Intel, zaprezentował prototyp mikrokomputera Edison, w dosłownym tego słowa znaczeniu - całe urządzenie mieści się w obudowie formatu karty SD.

-

Ten kompletny komputer z 2-rdzeniowym procesorem Quark oraz systemem operacyjnym Linux ma wbudowany układ radiowy, umożliwiający łączność za pomocą Wi-Fi oraz Bluetooth. Zdaniem dyrektora zarządzającego Intela, Edison ma "moc obliczeniową komputera klasy Pentium".

W celu zaprezentowania potencjalnych możliwości tego miniaturowego komputera, Intel przedstawił koncept "Nursery 2.0". Zgodnie z nim, Edison może być wykorzystany tak, by pomóc w opiece nad najmłodszymi. Rodzice dzieci noszących specjalne ubranka z wbudowanym minikomputerem mogliby na bieżąco monitorować temperaturą czy stan zdrowia swojej pociechy.

Edison wpisuje się w tzw. ideę 'wearable tech' - technologii, którą można nosić w ubraniach. Co więcej, CEO Intela ogłosił konkurs pod tytułem "Make it wearable", który ma na celu zwiększenie kreatywności i innowacyjności w podejściu do technologii. Konkurs ma skłonić producentów do pracy nad "urządzeniami ubieralnymi".

Mikrokomputer ma pojawić się na rynku w połowie tego roku.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.