wp - grudzien 2016

Z cyklu architekt radzi: fundamenty to podstawa

Z cyklu architekt radzi: fundamenty to podstawa

Brief.pl / Wiedza

Ludzie mają różne gusty i preferencje, inne typy architektury im się podobają. Jednak budowla powinna być przede wszystkim solidnie zbudowana i funkcjonalna. Tak samo jest z serwisem internetowym. Często ma przyciągać wzrok, być szybko zaprojektowany i wdrożony. Nie zawsze jest to dobre rozwiązanie – fundamenty też potrzebują chwilę na zastygnięcie. A ostateczny efekt i tak będą oceniać mieszkańcy domu/użytkownicy serwisu.

-

Projekt jako odpowiedź na potrzeby

Każdy dom jest przeznaczony dla innych mieszkańców. Przed stworzeniem projektu trzeba poznać bliżej ich preferencje. Architekt często nie będzie tam mieszkał. Nie powinno się o tym zapominać przy projektowaniu stron internetowych. Nie trzeba należeć do grupy docelowej, by stworzyć odpowiedni dla niej serwis. Inny wiek, zainteresowania, oczekiwania... To dla nich jest projekt i trzeba o tym pamiętać. Wiedza o grupie docelowej może być cennym materiałem do budowy fundamentów. Zatem architekt powinien rozmawiać z użytkownikami i uwzględniać ich w planach jako przyszłych domowników serwisu.

Wszystko zgodnie z planem

Jaki układ drzwi jest najbardziej korzystny? Ile okien potrzeba w sypialni? Gdzie rozplanować łazienki? Jest wiele pytań, na które architekt musi znaleźć odpowiedź, cały czas myśląc o przyszłych mieszkańcach. Architekt to opiekun domowników. Wykorzystując swoją wiedzę, może zadbać o jakość ich życia w nowym domu. Odpowiednia liczba łazienek czy chociażby właściwie rozplanowane gniazdka mogą przyczynić się do mniejszej liczby kłótni o błahe sprawy. Przy serwisach internetowych warto przewidzieć, jak użytkownicy mogą reagować i jakie problemy mogą napotkać. Przejście potencjalnych ścieżek ruchu, zaplanowanie interakcji to jedna z podstawowych kwestii uprzyjemnienia ich wizyty. Tak samo ważne jest ustalenie konkretnych celów strony, które przez cały projekt będą przyświecać jego wykonawcom.

We współpracy siła

Bardzo często architekci dbają o dobrą nawigację, odpowiedni design i szereg innych szczegółów tworzących serwis. Niestety często to nie oni zajmują się wdrożeniem mniejszych elementów, przez co tracą one na jakości. Na pewno każdy z nas odwiedził kiedyś stronę, gdzie przycisk nie działał, treści były nieestetycznie sformatowane, co w połączeniu z kilkoma innymi drobnymi niedociągnięciąmi zaważyło na opinii o tym serwisie. Użyteczność strony zależy właśnie od tych interakcji. Oprócz przygotowania projektu architekt powinien być obecny przy wykonywaniu prac. Dzięki temu może na bieżąco kontrolować, by budowany "dom" był zgodny z jego wizją. Wystarczy o jedną ścianę za dużo czy dodatkowe okno, a nawet najlepszy projekt może zostać zniszczony. Liczy się dbałość o podstawy, nawet te niewidoczne dla oka.

Błędy, których łatwo uniknąć
Po wejściu na serwis widzisz zlany tekst jednym ciągiem, niepasujące wtyczki społecznościowe, a formularz kontaktu ma mnóstwo pól do wypełnienia, niestety bez oznaczenia, które są obowiązkowe. Może zszokować. Pierwsza zasada w projektowaniu to „znajdź złoty środek”. Trzeba umieć wyselekcjonować najważniejsze informacje i na nich skupić uwagę użytkownika. Gość w serwis to radość dla architekta. Dlatego powinien zadbać o dobre copy, działające funkcje i rzetelne informacje. Wystarczy sformatowanie tekstów, spójny przekaz i komunikat dla użytkownika, co powinien poprawić w formularzu, by go wysłać. Na pewno od razu satysfakcja z odwiedzin wzrośnie.

Bezpieczeństwo domowników
Wystarczy podejść do budowy jak do prawdziwej inwestycji na przyszłość. Serwis internetowy będzie prawdopodobnie służył marce przez klika kolejnych lat. Warto postawić go na silnych fundamentach, by nie rozpadł się już po pierwszym miesiącu. Jeśli nie udało się zdążyć ze wszystkim, najlepszym rozwiązaniem jest szczerość – użytkownicy na pewno zrozumieją. Prośba o ich opinie i pomysły na dalszy rozwój to kopalnia wiedzy. Właśnie oni wiedzą dokładnie, w jakim "domu" chcą mieszkać. Nie interesują ich fundamenty i konstrukcja, do czasu aż dach nie zawali im się na głowy. Zadaniem architekta jest nie dopuścić do tego. Wizualne fajerwerki można zawsze zmienić lub dostosować w trakcie mieszkania.

::

Agencja Interaktywna Crafton

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.