Akustyczna lewitacja

Brief.pl / Technologie

Japońskim naukowcom udało się, za pomocą skomplikowanego systemu lewitacji akustycznej unieść obiekt w przestrzeni trójwymiarowej.

-

Lewitacja akustyczna to metoda wykorzystująca fale dźwiękowe do unoszenia małych cząstek.  Jest jedną z najciekawszych zjawisk w nauce.

Poruszanie obiektów w przestrzeni trójwymiarowej, czyli w dowolnie wybranym kierunku, jest nowością. Lewitacja akustyczna była znana naukowcom już w latach trzydziestych ubiegłego wieku. Jednak wówczas ruch przedmiotów był wykonywany jedynie w jednym kierunku.

Jak to działa?

Japońscy naukowcy Yoichi Ochiai, Jun Rekimoto i Takayuki Hoshi umieścili niewielką cząstkę polistyrenu o 2 mm średnicy pomiędzy czterema głośnikami, wytwarzającymi bardzo silne fale dźwiękowe. Fale nakładając się na siebie utworzyły falę stojącą. Cząsteczki znajdujące się w jej ognisku uniosły się w powietrzu.

Do unoszenia cząsteczek używane są ultradźwięki, niesłyszalne dla ludzkiego ucha.

 

Obecnie lewitacja akustyczna stosowana jest głównie w przemyśle oraz przez badaczy efektów antygrawitacyjnych, na przykład w NASA.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.