Akustyczna lewitacja

Brief.pl / Technologie

Japońskim naukowcom udało się, za pomocą skomplikowanego systemu lewitacji akustycznej unieść obiekt w przestrzeni trójwymiarowej.

-

Lewitacja akustyczna to metoda wykorzystująca fale dźwiękowe do unoszenia małych cząstek.  Jest jedną z najciekawszych zjawisk w nauce.

Poruszanie obiektów w przestrzeni trójwymiarowej, czyli w dowolnie wybranym kierunku, jest nowością. Lewitacja akustyczna była znana naukowcom już w latach trzydziestych ubiegłego wieku. Jednak wówczas ruch przedmiotów był wykonywany jedynie w jednym kierunku.

Jak to działa?

Japońscy naukowcy Yoichi Ochiai, Jun Rekimoto i Takayuki Hoshi umieścili niewielką cząstkę polistyrenu o 2 mm średnicy pomiędzy czterema głośnikami, wytwarzającymi bardzo silne fale dźwiękowe. Fale nakładając się na siebie utworzyły falę stojącą. Cząsteczki znajdujące się w jej ognisku uniosły się w powietrzu.

Do unoszenia cząsteczek używane są ultradźwięki, niesłyszalne dla ludzkiego ucha.

 

Obecnie lewitacja akustyczna stosowana jest głównie w przemyśle oraz przez badaczy efektów antygrawitacyjnych, na przykład w NASA.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.