Facebook 2014

Facebook 2014

Brief.pl / Aktualności

Serwisy społecznościowe wciąż zmieniają się i ewoluują. Niektóre przemiany ułatwiają nam korzystanie z nich, a inne wręcz przeciwnie. W którą stronę podąży Facebook i jak będą wyglądały modyfikacje wprowadzone w 2014 roku?

-

Dla nikogo nie powinno być tajemnicą, że dla Facebook’a oprócz chęci spełniania oczekiwań użytkowników, celem jest pozyskiwanie coraz większych przychodów – co generuje nadchodzące zmiany.

Pierwszą metamorfozą będzie wprowadzenie reklamy wideo w aktualnościach. Oczywiście taką reklamę będzie można bardzo łatwo pominąć, przewijając posty dalej w dół, co spowoduje wyciszenie filmu. Jednak sam fakt samoodtwarzającej się reklamy wideo pewnie szybko stanie się irytujący dla użytkowników Facebook’a. Jeśli portal dalej pójdzie w tym kierunku może spowodować to opuszczenie tego medium społecznościowego przez użytkowników.  

Facebook zapowiedział również zmiany w algorytmie kanału newsów, co oznacza, że system sam będzie wybierał odpowiednie dla nas treści. Wprowadzenie tej innowacji może oznaczać, że na przykład publikowany przez nas post nie będzie widoczny dla wszystkich naszych znajomych bądź obserwujących, a to samo w sobie jest sprzeczne z ideą Facebook’a.

Nowością ma być również gazeta on-line, która ma zawierać informacje dostosowane do zainteresowań użytkownika. Na tej samej podstawie ma także działać tak zwana reklama stargetyzowana. Twórcy Facebook’a mają nadzieję, że dzięki wiadomościom na temat oczekiwań, będą w stanie publikować tylko te reklamy produktów, które faktycznie mogą mieć znaczenie dla użytkownika.

Największym problemem jest to, że dla większości osób Facebook jest przede wszystkim medium, dzięki którym kontaktują się ze swoimi znajomymi, a nie medium reklamowym. Czy takie zmiany spowodują znaczny spadek użytkowników oraz ich przejście do innych mediów społecznościowych, tych wolnych od reklam?

 

źródło: grupa365net 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.