wp - grudzien 2016

Facebook 2014

Facebook 2014

Brief.pl / Aktualności

Serwisy społecznościowe wciąż zmieniają się i ewoluują. Niektóre przemiany ułatwiają nam korzystanie z nich, a inne wręcz przeciwnie. W którą stronę podąży Facebook i jak będą wyglądały modyfikacje wprowadzone w 2014 roku?

-

Dla nikogo nie powinno być tajemnicą, że dla Facebook’a oprócz chęci spełniania oczekiwań użytkowników, celem jest pozyskiwanie coraz większych przychodów – co generuje nadchodzące zmiany.

Pierwszą metamorfozą będzie wprowadzenie reklamy wideo w aktualnościach. Oczywiście taką reklamę będzie można bardzo łatwo pominąć, przewijając posty dalej w dół, co spowoduje wyciszenie filmu. Jednak sam fakt samoodtwarzającej się reklamy wideo pewnie szybko stanie się irytujący dla użytkowników Facebook’a. Jeśli portal dalej pójdzie w tym kierunku może spowodować to opuszczenie tego medium społecznościowego przez użytkowników.  

Facebook zapowiedział również zmiany w algorytmie kanału newsów, co oznacza, że system sam będzie wybierał odpowiednie dla nas treści. Wprowadzenie tej innowacji może oznaczać, że na przykład publikowany przez nas post nie będzie widoczny dla wszystkich naszych znajomych bądź obserwujących, a to samo w sobie jest sprzeczne z ideą Facebook’a.

Nowością ma być również gazeta on-line, która ma zawierać informacje dostosowane do zainteresowań użytkownika. Na tej samej podstawie ma także działać tak zwana reklama stargetyzowana. Twórcy Facebook’a mają nadzieję, że dzięki wiadomościom na temat oczekiwań, będą w stanie publikować tylko te reklamy produktów, które faktycznie mogą mieć znaczenie dla użytkownika.

Największym problemem jest to, że dla większości osób Facebook jest przede wszystkim medium, dzięki którym kontaktują się ze swoimi znajomymi, a nie medium reklamowym. Czy takie zmiany spowodują znaczny spadek użytkowników oraz ich przejście do innych mediów społecznościowych, tych wolnych od reklam?

 

źródło: grupa365net 

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.