Facebook 2014

Facebook 2014

Brief.pl / Aktualności

Serwisy społecznościowe wciąż zmieniają się i ewoluują. Niektóre przemiany ułatwiają nam korzystanie z nich, a inne wręcz przeciwnie. W którą stronę podąży Facebook i jak będą wyglądały modyfikacje wprowadzone w 2014 roku?

-

Dla nikogo nie powinno być tajemnicą, że dla Facebook’a oprócz chęci spełniania oczekiwań użytkowników, celem jest pozyskiwanie coraz większych przychodów – co generuje nadchodzące zmiany.

Pierwszą metamorfozą będzie wprowadzenie reklamy wideo w aktualnościach. Oczywiście taką reklamę będzie można bardzo łatwo pominąć, przewijając posty dalej w dół, co spowoduje wyciszenie filmu. Jednak sam fakt samoodtwarzającej się reklamy wideo pewnie szybko stanie się irytujący dla użytkowników Facebook’a. Jeśli portal dalej pójdzie w tym kierunku może spowodować to opuszczenie tego medium społecznościowego przez użytkowników.  

Facebook zapowiedział również zmiany w algorytmie kanału newsów, co oznacza, że system sam będzie wybierał odpowiednie dla nas treści. Wprowadzenie tej innowacji może oznaczać, że na przykład publikowany przez nas post nie będzie widoczny dla wszystkich naszych znajomych bądź obserwujących, a to samo w sobie jest sprzeczne z ideą Facebook’a.

Nowością ma być również gazeta on-line, która ma zawierać informacje dostosowane do zainteresowań użytkownika. Na tej samej podstawie ma także działać tak zwana reklama stargetyzowana. Twórcy Facebook’a mają nadzieję, że dzięki wiadomościom na temat oczekiwań, będą w stanie publikować tylko te reklamy produktów, które faktycznie mogą mieć znaczenie dla użytkownika.

Największym problemem jest to, że dla większości osób Facebook jest przede wszystkim medium, dzięki którym kontaktują się ze swoimi znajomymi, a nie medium reklamowym. Czy takie zmiany spowodują znaczny spadek użytkowników oraz ich przejście do innych mediów społecznościowych, tych wolnych od reklam?

 

źródło: grupa365net 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.