Ulubione reklamy Polaków

Ulubione reklamy Polaków

Brief.pl / Aktualności

Reklamy T-Mobile, Play oraz Plusa są ulubionymi kampaniami Polaków - takie wnioski płyną z raportu przygotowanego przez Lowe Media.

-

Najnowszy ranking prowadzony przez dom mediowy Lowe Media dotyczy reklam telewizyjnych oraz tego, jakie spoty reklamowe przypadły Polakom najbardziej do gustu. Ulubione przekazy promocyjne zostały podzielone na dwa podsumowania.

W pierwszej części badania respondenci zostali poroszeni o wskazanie reklamy, która najbardziej przypadła im do gustu. Wyboru dokonywali spośród przedstawionych im spotów, wybranych na podstawie aktywności reklamowej, z dziecięciu kategorii produktów.

W tej klasyfikacji najbardziej spodobała się reklama T-Mobile promująca ofertę bez limitu, szczególnie wśród najmłodszych. Jej popularność spadała wraz ze wzrostem wieku respondentów, najmniej przypadła do gustu emerytom.

Drugie miejsce zajęła reklama Pepsi „Zakrętkobranie”, spodobała się ona bez względu na płeć, a miejsce w czołówce zapewnili jej konsumenci do 30 roku życia. Spot Pepsi spodobał się przede wszystkim osobom uczącym się i singlom, ich sympatia zapewniła marce drugie miejsce w rankingu pomimo przeciętnych inwestycji w GRP.

Ostatnie miejsce na podium zdobyła reklama IKEA promująca funkcjonalną kuchnię. Zachwyciła przede wszystkim kobiety i osoby zajmujące się domem. Okazało się to wystarczające do zajęcia trzeciego miejsca, mimo średnich nakładów mediowych.

10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii produktowych:

  1. T-mobile (42 proc. wskazań)
  2. Pepsi (34 proc. wskazań )
  3. IKEA (32 proc. wskazań )
  4. Princessa (32 proc. wskazań)
  5. LEGO (29 proc. wskazań)
  6. Citroen (27 proc. wskazań)
  7. NC+ (19 proc. wskazań)
  8. Pyralgina (11 proc. wskazań)
  9. Magne B6 Max (0 proc. wskazań)
  10. Provident (7 proc. wskazań)

Druga część badania dla respondentów była bardziej spontaniczna, bowiem sami musieli określić reklamy, które najbardziej polubili.

Okazało się, że największą sympatię wśród Polaków zyskała kampania Playa, która od kilku miesięcy jest niekwestionowanym liderem wśród respondentów. Celebryci, którzy najbardziej przypadli do gustu konsumentów to Kamil Bednarek, Czesław Mozil i Kuba Wojewódzki.

Kolejną ulubiona reklamą okazał się spot w windzie, czyli T-Mobile. Charakterystyczne sytuacje i dialogi (szczególnie zwrot „mówiłam, że mówiłam”) zapadł w pamięć większości telewidzów.

Na trzecim miejscu znalazła się marka Plus. Spot został zapamiętany przede wszystkim ze względu na chwytliwe hasło „trzy miej na święta” oraz wykorzystanie świątecznych atrybutów w postaci Mikołaja czy tradycyjnego obdarowywania się prezentami.

Warto również zwrócić na czwarte miejsce w zestawieniu, czyli spot piwa Żubr. Leśna sceneria, postać żubra i słowny żart jako główne składniki komunikacyjne, pozwoliły zająć marce wysokie miejsce w rankingu najbardziej lubianych reklam przez Polaków.

5 spontanicznie wskazywanych jako najbardziej lubiane kampanie:

  1. Play
  2. T-Mobile
  3. Plus
  4. Żubr
  5. Tesco

::

Metodologia

Badanie dla Lowe Media zostało zrealizowane przez I PSOS w dniach 4-13 grudnia. Było ono przeprowadzone metodą CAPI na 1013 osobach powyżej 16 roku życia mieszkających w 100 polskich miastach. Była to grupa reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.