Ulubione reklamy Polaków

Ulubione reklamy Polaków

Brief.pl / Aktualności

Reklamy T-Mobile, Play oraz Plusa są ulubionymi kampaniami Polaków - takie wnioski płyną z raportu przygotowanego przez Lowe Media.

-

Najnowszy ranking prowadzony przez dom mediowy Lowe Media dotyczy reklam telewizyjnych oraz tego, jakie spoty reklamowe przypadły Polakom najbardziej do gustu. Ulubione przekazy promocyjne zostały podzielone na dwa podsumowania.

W pierwszej części badania respondenci zostali poroszeni o wskazanie reklamy, która najbardziej przypadła im do gustu. Wyboru dokonywali spośród przedstawionych im spotów, wybranych na podstawie aktywności reklamowej, z dziecięciu kategorii produktów.

W tej klasyfikacji najbardziej spodobała się reklama T-Mobile promująca ofertę bez limitu, szczególnie wśród najmłodszych. Jej popularność spadała wraz ze wzrostem wieku respondentów, najmniej przypadła do gustu emerytom.

Drugie miejsce zajęła reklama Pepsi „Zakrętkobranie”, spodobała się ona bez względu na płeć, a miejsce w czołówce zapewnili jej konsumenci do 30 roku życia. Spot Pepsi spodobał się przede wszystkim osobom uczącym się i singlom, ich sympatia zapewniła marce drugie miejsce w rankingu pomimo przeciętnych inwestycji w GRP.

Ostatnie miejsce na podium zdobyła reklama IKEA promująca funkcjonalną kuchnię. Zachwyciła przede wszystkim kobiety i osoby zajmujące się domem. Okazało się to wystarczające do zajęcia trzeciego miejsca, mimo średnich nakładów mediowych.

10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii produktowych:

  1. T-mobile (42 proc. wskazań)
  2. Pepsi (34 proc. wskazań )
  3. IKEA (32 proc. wskazań )
  4. Princessa (32 proc. wskazań)
  5. LEGO (29 proc. wskazań)
  6. Citroen (27 proc. wskazań)
  7. NC+ (19 proc. wskazań)
  8. Pyralgina (11 proc. wskazań)
  9. Magne B6 Max (0 proc. wskazań)
  10. Provident (7 proc. wskazań)

Druga część badania dla respondentów była bardziej spontaniczna, bowiem sami musieli określić reklamy, które najbardziej polubili.

Okazało się, że największą sympatię wśród Polaków zyskała kampania Playa, która od kilku miesięcy jest niekwestionowanym liderem wśród respondentów. Celebryci, którzy najbardziej przypadli do gustu konsumentów to Kamil Bednarek, Czesław Mozil i Kuba Wojewódzki.

Kolejną ulubiona reklamą okazał się spot w windzie, czyli T-Mobile. Charakterystyczne sytuacje i dialogi (szczególnie zwrot „mówiłam, że mówiłam”) zapadł w pamięć większości telewidzów.

Na trzecim miejscu znalazła się marka Plus. Spot został zapamiętany przede wszystkim ze względu na chwytliwe hasło „trzy miej na święta” oraz wykorzystanie świątecznych atrybutów w postaci Mikołaja czy tradycyjnego obdarowywania się prezentami.

Warto również zwrócić na czwarte miejsce w zestawieniu, czyli spot piwa Żubr. Leśna sceneria, postać żubra i słowny żart jako główne składniki komunikacyjne, pozwoliły zająć marce wysokie miejsce w rankingu najbardziej lubianych reklam przez Polaków.

5 spontanicznie wskazywanych jako najbardziej lubiane kampanie:

  1. Play
  2. T-Mobile
  3. Plus
  4. Żubr
  5. Tesco

::

Metodologia

Badanie dla Lowe Media zostało zrealizowane przez I PSOS w dniach 4-13 grudnia. Było ono przeprowadzone metodą CAPI na 1013 osobach powyżej 16 roku życia mieszkających w 100 polskich miastach. Była to grupa reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.