wp - grudzien 2016

Ulubione reklamy Polaków

Ulubione reklamy Polaków

Brief.pl / Aktualności

Reklamy T-Mobile, Play oraz Plusa są ulubionymi kampaniami Polaków - takie wnioski płyną z raportu przygotowanego przez Lowe Media.

-

Najnowszy ranking prowadzony przez dom mediowy Lowe Media dotyczy reklam telewizyjnych oraz tego, jakie spoty reklamowe przypadły Polakom najbardziej do gustu. Ulubione przekazy promocyjne zostały podzielone na dwa podsumowania.

W pierwszej części badania respondenci zostali poroszeni o wskazanie reklamy, która najbardziej przypadła im do gustu. Wyboru dokonywali spośród przedstawionych im spotów, wybranych na podstawie aktywności reklamowej, z dziecięciu kategorii produktów.

W tej klasyfikacji najbardziej spodobała się reklama T-Mobile promująca ofertę bez limitu, szczególnie wśród najmłodszych. Jej popularność spadała wraz ze wzrostem wieku respondentów, najmniej przypadła do gustu emerytom.

Drugie miejsce zajęła reklama Pepsi „Zakrętkobranie”, spodobała się ona bez względu na płeć, a miejsce w czołówce zapewnili jej konsumenci do 30 roku życia. Spot Pepsi spodobał się przede wszystkim osobom uczącym się i singlom, ich sympatia zapewniła marce drugie miejsce w rankingu pomimo przeciętnych inwestycji w GRP.

Ostatnie miejsce na podium zdobyła reklama IKEA promująca funkcjonalną kuchnię. Zachwyciła przede wszystkim kobiety i osoby zajmujące się domem. Okazało się to wystarczające do zajęcia trzeciego miejsca, mimo średnich nakładów mediowych.

10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii produktowych:

  1. T-mobile (42 proc. wskazań)
  2. Pepsi (34 proc. wskazań )
  3. IKEA (32 proc. wskazań )
  4. Princessa (32 proc. wskazań)
  5. LEGO (29 proc. wskazań)
  6. Citroen (27 proc. wskazań)
  7. NC+ (19 proc. wskazań)
  8. Pyralgina (11 proc. wskazań)
  9. Magne B6 Max (0 proc. wskazań)
  10. Provident (7 proc. wskazań)

Druga część badania dla respondentów była bardziej spontaniczna, bowiem sami musieli określić reklamy, które najbardziej polubili.

Okazało się, że największą sympatię wśród Polaków zyskała kampania Playa, która od kilku miesięcy jest niekwestionowanym liderem wśród respondentów. Celebryci, którzy najbardziej przypadli do gustu konsumentów to Kamil Bednarek, Czesław Mozil i Kuba Wojewódzki.

Kolejną ulubiona reklamą okazał się spot w windzie, czyli T-Mobile. Charakterystyczne sytuacje i dialogi (szczególnie zwrot „mówiłam, że mówiłam”) zapadł w pamięć większości telewidzów.

Na trzecim miejscu znalazła się marka Plus. Spot został zapamiętany przede wszystkim ze względu na chwytliwe hasło „trzy miej na święta” oraz wykorzystanie świątecznych atrybutów w postaci Mikołaja czy tradycyjnego obdarowywania się prezentami.

Warto również zwrócić na czwarte miejsce w zestawieniu, czyli spot piwa Żubr. Leśna sceneria, postać żubra i słowny żart jako główne składniki komunikacyjne, pozwoliły zająć marce wysokie miejsce w rankingu najbardziej lubianych reklam przez Polaków.

5 spontanicznie wskazywanych jako najbardziej lubiane kampanie:

  1. Play
  2. T-Mobile
  3. Plus
  4. Żubr
  5. Tesco

::

Metodologia

Badanie dla Lowe Media zostało zrealizowane przez I PSOS w dniach 4-13 grudnia. Było ono przeprowadzone metodą CAPI na 1013 osobach powyżej 16 roku życia mieszkających w 100 polskich miastach. Była to grupa reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.