Czy Chromebooki zastąpią Windows?

Brief.pl / Technologie

Wygląda na to, że Windows ma się czego obawiać. Chromebooki, czyli nowy projekt Google’a, stanowiły 21 proc. wszystkich sprzedanych modeli laptopów oraz 10 proc. komputerów sprzedanych do przedsiębiorstw w 2013 roku. To bardzo duży wzrost, biorąc pod uwagę zerowy popyt w roku poprzednim.

-

Jeszcze kilka lat temu na Chromebooki patrzono z przymrużeniem oka i ironią. Były to laptopy jednofunkcyjne, które nie sprawdzały się nawet podczas surfowania po sieci, a do tego głównie miały służyć. Nikt tak naprawdę nie chciał nabyć modelu Google’a, mimo jego ówczesnej niskiej ceny. Cały projekt wydawał się być skazany na porażkę od samego początku.

Dwa lata temu wydawało się, że Chromebooki będą nadawały się jedynie do celów edukacyjnych. Jednak w przeciągu ostatniego roku coś się zmieniło i Google stworzył bardziej zróżnicowany ekosystem partnerów sprzętowych, który obecnie obejmuje praktycznie wszystkich największych producentów laptopów, w tym między innymi Lenovo (choć tylko w zakresie edukacji), HP, Toshiba i Acer.

W ciągu ostatniego roku Chrome OS zmienił się z jednofunkcyjnego systemu w coś, co bardziej przypomina „prawdziwy” system operacyjny. Zaczął wyglądać bardziej jak zwykły PC, a mniej niż laptop, który można uruchomić wyłącznie za pośrednictwem przeglądarki. Podczas gdy Microsoft wytykał Google’owi, że jego produkt jest użyteczny jedynie w połączeniu z internetem, inżynierowie Google’a pracowali nad tym, aby dodać więcej możliwości w trybie offline.

Okazało się, że Google potrafi dojść do wyznaczonego celu. Kilka miesięcy temu pojawiła się informacja, że Chromebooki zajmują pierwsze miejsca w rankingach sprzedażowych na Amazonie. Było to niemałym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę całkowicie nowy na rynku i nieznany jeszcze system Chrome OS. W podsumowaniu najlepiej sprzedających się laptopów wyposażonych w ów system pojawił się Asus Transformer Book oraz modele Samsunga i Acera.

Warto zauważyć, że wspomniane dane podane przez Amazon dotyczą jedynie sklepu w domenie .com. Mamy więc przede wszystkim pogląd na kupców ze Stanów Zjednoczonych. Po drugie są to dane wyłącznie z Amazona, co nie daje nam szerszego pola widzenia na ogólne dane sprzedażowe.

 

źródło: techcrunch.com

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.