Czy Chromebooki zastąpią Windows?

Brief.pl / Technologie

Wygląda na to, że Windows ma się czego obawiać. Chromebooki, czyli nowy projekt Google’a, stanowiły 21 proc. wszystkich sprzedanych modeli laptopów oraz 10 proc. komputerów sprzedanych do przedsiębiorstw w 2013 roku. To bardzo duży wzrost, biorąc pod uwagę zerowy popyt w roku poprzednim.

-

Jeszcze kilka lat temu na Chromebooki patrzono z przymrużeniem oka i ironią. Były to laptopy jednofunkcyjne, które nie sprawdzały się nawet podczas surfowania po sieci, a do tego głównie miały służyć. Nikt tak naprawdę nie chciał nabyć modelu Google’a, mimo jego ówczesnej niskiej ceny. Cały projekt wydawał się być skazany na porażkę od samego początku.

Dwa lata temu wydawało się, że Chromebooki będą nadawały się jedynie do celów edukacyjnych. Jednak w przeciągu ostatniego roku coś się zmieniło i Google stworzył bardziej zróżnicowany ekosystem partnerów sprzętowych, który obecnie obejmuje praktycznie wszystkich największych producentów laptopów, w tym między innymi Lenovo (choć tylko w zakresie edukacji), HP, Toshiba i Acer.

W ciągu ostatniego roku Chrome OS zmienił się z jednofunkcyjnego systemu w coś, co bardziej przypomina „prawdziwy” system operacyjny. Zaczął wyglądać bardziej jak zwykły PC, a mniej niż laptop, który można uruchomić wyłącznie za pośrednictwem przeglądarki. Podczas gdy Microsoft wytykał Google’owi, że jego produkt jest użyteczny jedynie w połączeniu z internetem, inżynierowie Google’a pracowali nad tym, aby dodać więcej możliwości w trybie offline.

Okazało się, że Google potrafi dojść do wyznaczonego celu. Kilka miesięcy temu pojawiła się informacja, że Chromebooki zajmują pierwsze miejsca w rankingach sprzedażowych na Amazonie. Było to niemałym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę całkowicie nowy na rynku i nieznany jeszcze system Chrome OS. W podsumowaniu najlepiej sprzedających się laptopów wyposażonych w ów system pojawił się Asus Transformer Book oraz modele Samsunga i Acera.

Warto zauważyć, że wspomniane dane podane przez Amazon dotyczą jedynie sklepu w domenie .com. Mamy więc przede wszystkim pogląd na kupców ze Stanów Zjednoczonych. Po drugie są to dane wyłącznie z Amazona, co nie daje nam szerszego pola widzenia na ogólne dane sprzedażowe.

 

źródło: techcrunch.com

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.