wp - grudzien 2016

Czego nie robić w social media w 2014

Czego nie robić w social media w 2014

Brief.pl / Wiedza

Strumienie wiadomości na naszych profilach w serwisach społecznościowych przypominają śmietnik. Nie jesteśmy w stanie odnaleźć na nich ciekawych treści. Treści wrzucane przez naszych znajomych traktujemy jak spam, ale nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że to działa w dwie strony…

-

Jak zatem powinniśmy się zachowywać w mediach społecznościowych, aby nie zniechęcać do siebie swoich znajomych? Co zrobić, aby nasze profile były przejrzyste i czytelne dla każdego? Oto kilka wskazówek na 2014 rok.

 

1. Skończ ze zdjęciami #selfie

Zwłaszcza tymi, które określane są mianem “samotrzasków” lub “#selfie”. Nie musisz kilka razy na dzień przypominać swoim znajomym jak wyglądasz i gdzie jesteś. Ja na sushi, ja na siłowni, ja u dentysty, ja ze swoją dziewczyną w łóżku - czy to nie jest irytujące?

Pierwsza #selfie

Jedno z pierwszych zdjęć typu #selfie datowane na rok 1900. Źródło: wikipedia.pl

2. Nikogo nie obchodzi co zjesz na obiad

Niesamowitym zjawiskiem jest #foodporn, czyli nałogowe postowanie zdjęć swoich posiłków. Drogi Czytelniku, odpowiedz sobie szczerze: czy zdjęcie schabowego lub kebaba na cienkim cieście jest atrakcyjne wizualnie? Robienie zdjęć posiłków z ekskluzywnych restauracji też do końca nie jest dobrze postrzegane. Zarówno przez osoby, które się w niej aktualnie znajdują, jak i Twoich znajomych. “Patrzcie na Kowalskiego. Raz na rok poszedł do restauracji i od razu fotkę musiał zrobić”.

3. Jest mi źle i niedobrze

Przestań takimi statusami szukać pocieszenia wśród znajomych i subskrybentów. Może oni mają akurat dobry nastrój, którego nie chcą sobie zepsuć? Albo czują się jeszcze gorzej i potrzebują raczej optymistycznych akcentów? Zamiast poprawiać sobie nastrój komentarzami i lajkami idź zjedz czekoladę albo burgera (tylko pamiętaj o nie wrzucaniu jego zdjęcia na swój profil!).

Wszelkie niedogodności typu bóle głowy, rąk, niskie ciśnienie i tym podobne również się do tej kategorii zaliczają.

4. Nie musisz się wszystkim dzielić

Naprawdę. To, że możesz coś robić, nie znaczy, że powinieneś. Obecnie niemal każda czynność jaką podejmujesz w internecie może być widoczna dla Twoich znajomych. Uważnie też ustawiaj opcje udostępniania swoich aktywności w aplikacjach w smartfonie. Nie każdego interesuje, że osiągnąłeś 20 poziom w “Candy Crush Saga”.

Wyjątek: powiadomienia z aplikacji typu Endomondo czy Nike, które pozwalają się chwalić ile kilometrów przebiegłeś i ile kalorii spaliłeś. Być może zmotywuje to Twoich znajomych do rozpoczęcia treningów.

5. Dbaj o bezpieczeństwo

Nie przyjmuj zaproszeń od nieznajomych, zwłaszcza na Foursquarze. Nic nie wiesz o ich intencjach, a może się okazać, że po prostu chcą zobaczyć kiedy wychodzisz do pracy, aby wpaść i “pożyczyć” Twój nowy, 40 calowy telewizor.

6. Poprawność polityczna

Unikaj żartów, które mogą obrażać innych. Dowcipy o osobach innego pochodzenia lub wiary mogą Ci zaszkodzić - nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym. Parę dni temu boleśnie przekonała się o tym Justine Sacco, dyrektor komunikacji i PR koncernu InterActiveCorp, która w kilka godzin utraciła swoją pracę przez jeden status na Twitterze.

7. Mniej dzieci i zwierząt

Fajnie, że masz dziecko czy zwierzaczka, ale więcej niż jedno zdjęcie to przesada. Podobnie jak z #selfie. Nieważne jak słodkie są to zdjęcia. Słodycze też są dobre, ale w nadmiernej ilości sprawiają, że jest nam niedobrze.

 

::

Macie pomysły na kolejne punkty? Piszcie w komentarzach!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.