Czego nie robić w social media w 2014

Czego nie robić w social media w 2014

Brief.pl / Wiedza

Strumienie wiadomości na naszych profilach w serwisach społecznościowych przypominają śmietnik. Nie jesteśmy w stanie odnaleźć na nich ciekawych treści. Treści wrzucane przez naszych znajomych traktujemy jak spam, ale nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że to działa w dwie strony…

-

Jak zatem powinniśmy się zachowywać w mediach społecznościowych, aby nie zniechęcać do siebie swoich znajomych? Co zrobić, aby nasze profile były przejrzyste i czytelne dla każdego? Oto kilka wskazówek na 2014 rok.

 

1. Skończ ze zdjęciami #selfie

Zwłaszcza tymi, które określane są mianem “samotrzasków” lub “#selfie”. Nie musisz kilka razy na dzień przypominać swoim znajomym jak wyglądasz i gdzie jesteś. Ja na sushi, ja na siłowni, ja u dentysty, ja ze swoją dziewczyną w łóżku - czy to nie jest irytujące?

Pierwsza #selfie

Jedno z pierwszych zdjęć typu #selfie datowane na rok 1900. Źródło: wikipedia.pl

2. Nikogo nie obchodzi co zjesz na obiad

Niesamowitym zjawiskiem jest #foodporn, czyli nałogowe postowanie zdjęć swoich posiłków. Drogi Czytelniku, odpowiedz sobie szczerze: czy zdjęcie schabowego lub kebaba na cienkim cieście jest atrakcyjne wizualnie? Robienie zdjęć posiłków z ekskluzywnych restauracji też do końca nie jest dobrze postrzegane. Zarówno przez osoby, które się w niej aktualnie znajdują, jak i Twoich znajomych. “Patrzcie na Kowalskiego. Raz na rok poszedł do restauracji i od razu fotkę musiał zrobić”.

3. Jest mi źle i niedobrze

Przestań takimi statusami szukać pocieszenia wśród znajomych i subskrybentów. Może oni mają akurat dobry nastrój, którego nie chcą sobie zepsuć? Albo czują się jeszcze gorzej i potrzebują raczej optymistycznych akcentów? Zamiast poprawiać sobie nastrój komentarzami i lajkami idź zjedz czekoladę albo burgera (tylko pamiętaj o nie wrzucaniu jego zdjęcia na swój profil!).

Wszelkie niedogodności typu bóle głowy, rąk, niskie ciśnienie i tym podobne również się do tej kategorii zaliczają.

4. Nie musisz się wszystkim dzielić

Naprawdę. To, że możesz coś robić, nie znaczy, że powinieneś. Obecnie niemal każda czynność jaką podejmujesz w internecie może być widoczna dla Twoich znajomych. Uważnie też ustawiaj opcje udostępniania swoich aktywności w aplikacjach w smartfonie. Nie każdego interesuje, że osiągnąłeś 20 poziom w “Candy Crush Saga”.

Wyjątek: powiadomienia z aplikacji typu Endomondo czy Nike, które pozwalają się chwalić ile kilometrów przebiegłeś i ile kalorii spaliłeś. Być może zmotywuje to Twoich znajomych do rozpoczęcia treningów.

5. Dbaj o bezpieczeństwo

Nie przyjmuj zaproszeń od nieznajomych, zwłaszcza na Foursquarze. Nic nie wiesz o ich intencjach, a może się okazać, że po prostu chcą zobaczyć kiedy wychodzisz do pracy, aby wpaść i “pożyczyć” Twój nowy, 40 calowy telewizor.

6. Poprawność polityczna

Unikaj żartów, które mogą obrażać innych. Dowcipy o osobach innego pochodzenia lub wiary mogą Ci zaszkodzić - nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym. Parę dni temu boleśnie przekonała się o tym Justine Sacco, dyrektor komunikacji i PR koncernu InterActiveCorp, która w kilka godzin utraciła swoją pracę przez jeden status na Twitterze.

7. Mniej dzieci i zwierząt

Fajnie, że masz dziecko czy zwierzaczka, ale więcej niż jedno zdjęcie to przesada. Podobnie jak z #selfie. Nieważne jak słodkie są to zdjęcia. Słodycze też są dobre, ale w nadmiernej ilości sprawiają, że jest nam niedobrze.

 

::

Macie pomysły na kolejne punkty? Piszcie w komentarzach!

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.