Czego nie robić w social media w 2014

Czego nie robić w social media w 2014

Brief.pl / Wiedza

Strumienie wiadomości na naszych profilach w serwisach społecznościowych przypominają śmietnik. Nie jesteśmy w stanie odnaleźć na nich ciekawych treści. Treści wrzucane przez naszych znajomych traktujemy jak spam, ale nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że to działa w dwie strony…

-

Jak zatem powinniśmy się zachowywać w mediach społecznościowych, aby nie zniechęcać do siebie swoich znajomych? Co zrobić, aby nasze profile były przejrzyste i czytelne dla każdego? Oto kilka wskazówek na 2014 rok.

 

1. Skończ ze zdjęciami #selfie

Zwłaszcza tymi, które określane są mianem “samotrzasków” lub “#selfie”. Nie musisz kilka razy na dzień przypominać swoim znajomym jak wyglądasz i gdzie jesteś. Ja na sushi, ja na siłowni, ja u dentysty, ja ze swoją dziewczyną w łóżku - czy to nie jest irytujące?

Pierwsza #selfie

Jedno z pierwszych zdjęć typu #selfie datowane na rok 1900. Źródło: wikipedia.pl

2. Nikogo nie obchodzi co zjesz na obiad

Niesamowitym zjawiskiem jest #foodporn, czyli nałogowe postowanie zdjęć swoich posiłków. Drogi Czytelniku, odpowiedz sobie szczerze: czy zdjęcie schabowego lub kebaba na cienkim cieście jest atrakcyjne wizualnie? Robienie zdjęć posiłków z ekskluzywnych restauracji też do końca nie jest dobrze postrzegane. Zarówno przez osoby, które się w niej aktualnie znajdują, jak i Twoich znajomych. “Patrzcie na Kowalskiego. Raz na rok poszedł do restauracji i od razu fotkę musiał zrobić”.

3. Jest mi źle i niedobrze

Przestań takimi statusami szukać pocieszenia wśród znajomych i subskrybentów. Może oni mają akurat dobry nastrój, którego nie chcą sobie zepsuć? Albo czują się jeszcze gorzej i potrzebują raczej optymistycznych akcentów? Zamiast poprawiać sobie nastrój komentarzami i lajkami idź zjedz czekoladę albo burgera (tylko pamiętaj o nie wrzucaniu jego zdjęcia na swój profil!).

Wszelkie niedogodności typu bóle głowy, rąk, niskie ciśnienie i tym podobne również się do tej kategorii zaliczają.

4. Nie musisz się wszystkim dzielić

Naprawdę. To, że możesz coś robić, nie znaczy, że powinieneś. Obecnie niemal każda czynność jaką podejmujesz w internecie może być widoczna dla Twoich znajomych. Uważnie też ustawiaj opcje udostępniania swoich aktywności w aplikacjach w smartfonie. Nie każdego interesuje, że osiągnąłeś 20 poziom w “Candy Crush Saga”.

Wyjątek: powiadomienia z aplikacji typu Endomondo czy Nike, które pozwalają się chwalić ile kilometrów przebiegłeś i ile kalorii spaliłeś. Być może zmotywuje to Twoich znajomych do rozpoczęcia treningów.

5. Dbaj o bezpieczeństwo

Nie przyjmuj zaproszeń od nieznajomych, zwłaszcza na Foursquarze. Nic nie wiesz o ich intencjach, a może się okazać, że po prostu chcą zobaczyć kiedy wychodzisz do pracy, aby wpaść i “pożyczyć” Twój nowy, 40 calowy telewizor.

6. Poprawność polityczna

Unikaj żartów, które mogą obrażać innych. Dowcipy o osobach innego pochodzenia lub wiary mogą Ci zaszkodzić - nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym. Parę dni temu boleśnie przekonała się o tym Justine Sacco, dyrektor komunikacji i PR koncernu InterActiveCorp, która w kilka godzin utraciła swoją pracę przez jeden status na Twitterze.

7. Mniej dzieci i zwierząt

Fajnie, że masz dziecko czy zwierzaczka, ale więcej niż jedno zdjęcie to przesada. Podobnie jak z #selfie. Nieważne jak słodkie są to zdjęcia. Słodycze też są dobre, ale w nadmiernej ilości sprawiają, że jest nam niedobrze.

 

::

Macie pomysły na kolejne punkty? Piszcie w komentarzach!

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.