Sam zbudował drukarkę 3D

Sam zbudował drukarkę 3D

Brief.pl / Technologie

Kiedy okazało się, że nie stać go na drukarkę 3D, Shai Schechter sam postanowił skonstruować swój model – taki, który nadal drukowałby modele w trójwymiarze, ale przy znacznie niższych kosztach.

-

W jego szkole, jak sam mówi, znajduje się drukarka laserowa 3D na bazie proszku. Do jednego wydruku z takiej drukarki  zużywa się połowę opakowania specjalnego miału, co kosztuje mniej więcej 250 dolarów za jeden wydruk. Z tego powodu nie jest praktycznie używana, ponieważ jest zbyt droga, a zajęcia związane z drukiem przestały być dostępne w programie nauczania.

W związku z tym Schechter postanowił, wraz z trzema dobrymi znajomymi ,rozpocząć kampanię na Kickstarterze i skonstruować tańszą wersję drukarki dla „mas”. Podczas gdy nowa drukarka MakerBot 3D kosztuje 2000 dolarów, projekt Shai Schechtera – Deltraprintr to 475 dolarów za niezmontowaną wersję, a 685 dolarów za zmontowaną. Drukarka dostępna jest w dwóch rozmiarach 60 cm oraz 75 cm  wysokości.

Deltaprintr wykorzystuje trzy silniki korkowe, które są umieszczone pod akrylową powierzchnią, gdzie drukowane są obiekty. Silniki kontrolują mechanizmy poruszające gorącą końcówką, aby w rezultacie stworzyć obiekty 3D. Ponieważ Deltaprintr nie potrzebuje tak wielu części jak pozostałe drukarki 3D, jej koszta są o wiele mniejsze.

Schechter zapowiada, że wraz ze swoją ekipą ma więcej pomysłów, które planują zrealizować w przyszłym roku. Wszystko po to, aby Deltaprintr był jeszcze lepszy i aby nadal obniżać jego koszt.

 

Źródło: mashable.com/

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.