wp - grudzien 2016

Sam zbudował drukarkę 3D

Sam zbudował drukarkę 3D

Brief.pl / Technologie

Kiedy okazało się, że nie stać go na drukarkę 3D, Shai Schechter sam postanowił skonstruować swój model – taki, który nadal drukowałby modele w trójwymiarze, ale przy znacznie niższych kosztach.

-

W jego szkole, jak sam mówi, znajduje się drukarka laserowa 3D na bazie proszku. Do jednego wydruku z takiej drukarki  zużywa się połowę opakowania specjalnego miału, co kosztuje mniej więcej 250 dolarów za jeden wydruk. Z tego powodu nie jest praktycznie używana, ponieważ jest zbyt droga, a zajęcia związane z drukiem przestały być dostępne w programie nauczania.

W związku z tym Schechter postanowił, wraz z trzema dobrymi znajomymi ,rozpocząć kampanię na Kickstarterze i skonstruować tańszą wersję drukarki dla „mas”. Podczas gdy nowa drukarka MakerBot 3D kosztuje 2000 dolarów, projekt Shai Schechtera – Deltraprintr to 475 dolarów za niezmontowaną wersję, a 685 dolarów za zmontowaną. Drukarka dostępna jest w dwóch rozmiarach 60 cm oraz 75 cm  wysokości.

Deltaprintr wykorzystuje trzy silniki korkowe, które są umieszczone pod akrylową powierzchnią, gdzie drukowane są obiekty. Silniki kontrolują mechanizmy poruszające gorącą końcówką, aby w rezultacie stworzyć obiekty 3D. Ponieważ Deltaprintr nie potrzebuje tak wielu części jak pozostałe drukarki 3D, jej koszta są o wiele mniejsze.

Schechter zapowiada, że wraz ze swoją ekipą ma więcej pomysłów, które planują zrealizować w przyszłym roku. Wszystko po to, aby Deltaprintr był jeszcze lepszy i aby nadal obniżać jego koszt.

 

Źródło: mashable.com/

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.