50. najbardziej kreatywnych w biznesie (Ranking Briefu 2013)

50. najbardziej kreatywnych w biznesie (Ranking Briefu 2013)

Magazyn / Ludzie

Jak co roku redakcja magazynu „Brief” przedstawia sylwetki osób, które wykazały się największą - w naszej ocenie - kreatywnością w prowadzeniu biznesu. Prezentujemy osoby zarówno zarządzające dużymi firmami działającymi na kilku rynkach, jak i przedstawicieli sektora MSP czy startupowców. Łączy ich niesztampowe podejście do biznesu, dzięki któremu osiągają sukcesy bez względu na branżę, w której działają.

-

1. Patryk Strzelewczi i Michał Bąk, pomysłodawcy Dice+

Strzelewicz ma już spore sukcesy na swoim koncie. Jako 19-latek zaczął produkować kości do gier RPG. Pierwsze modele wykonane chałupniczymi metodami sprzedawał na Allegro. Wówczas okazało się, że rynek unikatowych kości do gier to pokaźna nisza z ogromnym potencjałem – w związku z tym powstała firma Q-workshop, która obecnie zajmuje drugie miejsce na świecie wśród wszystkich producentów kości do gier i jest jedyną produkującą unikatowe kostki ozdobione na każdej ścianie. Produkty firmy dostępne są w ponad 5 tys. sklepów z grami planszowymi na całym świecie, a ich roczna sprzedaż osiąga ponad 2 mln sztuk rocznie. Strzelewicz znalazł się już w zeszłorocznej edycji naszego rankingu, wówczas na drugim miejscu, i jest jedyną osobą, która w tym roku pojawiła się w zestawieniu po raz drugi – tym razem jednak nie sam, a z Michałem Bąkiem.

Patryk Strzelewicz i Michał Bąk to pomysłodawcy elektronicznej kostki Dice+, którzy wraz z inwestorami z FSG i studiem postprodukcyjnym Platige Image założyli firmę GIC. Jest to pierwsza na świecie, opatentowana w Polsce, kostka do gry stworzona do gier elektronicznych, która łączy wirtualną rzeczywistość ze światem gier planszowych. Z jednej strony jest to tradycyjna kostka, z drugiej zaś, nowoczesne urządzenie, które sprawia, że pionki na ekranie tableta, smartfona, laptopa czy telewizora przesuną się zgodnie z wynikiem. Wszystko to możliwe jest dzięki bezprzewodowemu połączeniu Bluetooth, które przesyła wynik widoczny na kostce automatycznie po rzucie do gry komputerowej.

Patryk Strzelewicz i Michał Bąk udowadniają, że w Polsce mogą powstawać innowacyjne produkty na skalę światową. Aktualnie trwają rozmowy na temat sprzedaży łączonej z największymi deweloperami gier oraz producentami sprzętu multimedialnego. Wierzymy, że zakończą się sukcesem.

2. Artur Szwede, założyciel Garage Creative

Stomatolog z wykształcenia. Zaczął od przerobienia na własny użytek silnika z amerykańskiego Chevroleta na stolik. Następnie kupował na złomowiskach stare silniki, odnawiał je i tworzyć z ich wykorzystaniem kolejne meble. Tak powstała w Radomiu firma, której motto brzmi: „Zero ograniczeń, po prostu twórczość”. Obecnie Szwede, wraz z dwoma pracownikami, tworzy na zamówienie klientów meble ze starych motocykli i samochodów takich, jak choćby Warszawa 223, Cadillac czy Crysler Imperial.

W portfolio Garage Creative posiada m.in. stoliki, sofy, łóżka, bary czy krzesła barowe, ale wykonuje także oświetlenie czy puchary. Ceny mebli zaczynają się od kilku tys. zł. Te nie odstraszają jednak pasjonatów motoryzacji, którzy wspólnie ze Arturem Szwede mogą ustalić, co najlepiej będzie pasować do ich stylu. Szwede prowadzi sprzedaż w radomskiej siedzibie firmy oraz w warszawskim salonie Liberator Harley-Davidson. Ma także przedstawicieli na Ukrainie – we Lwowie i w Kijowie, gdzie mieszkał przez kilka lat, a także w Niemczech i we Włoszech. W planach jest także współpraca z przedstawicielem rosyjskim. Szwede planuje otwarcie restauracji dla fanów motoryzacji.

3.  Jakub Bochenek, założyciel i właściciel, Tuban

Producent płynu i akcesoriów do baniek mydlanych. Zaczynał w 2009 roku w czasie studiów Wiertnictwa Nafty i Gazu na AGH od sprzedaży na Allegro. Obecnie marka Tuban to sklep internetowy i stacjonarny oraz współpraca z branżą kreatywną. Bochenek brał udział w realizacji spotu reklamowego dla marki T-Mobile, wykonuje też gadżety reklamowe z płynem do robienia baniek. Stworzył m.in. bańki mydlane o zapachu bekonu, czekolady czy coli. Dzięki m.in. zagranicznym targom branżowym rośnie grono klientów jego firmy na świecie.

 Twórca Tubana przyznaje, że wprowadzenie każdego nowego produktu to koszt od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych, a znaczną część budżetu pochłaniają badania zabawek w celu określenia zgodności z odpowiednimi normami. Należy bowiem przejść przez gąszcz przepisów związanych z obrotem oraz wprowadzaniem na rynek nowych zabawek – co więcej, przepisy dość często ulegają zmianom. W 2012 roku Bochenek pobił trzy rekordy Guinnessa – dwa razy w liczbie osób zamkniętych w bańce mydlanej (wynik to 125, a następnie 193 osoby) oraz w liczbie podbić bańki mydlanej na rękawiczce – 309 razy. „Od dziecka wiedziałem, że raczej nie będę pracował na etacie” – przyznaje Bochenek.

4. Michał Czekalski, Łukasz Olek
założciele i właściciele, Internetowykantor.pl

 5. Joanna Grzelak-Piaskowska, Dawid Piaskowski
pomysłodawcy, BookLikes.com i Okazjum.pl

 6. Dymitr Głuszczenko
twórca, Kwejk.pl 

7. Kamil Janiszewski, Filip Miłoszewski, Piotr Wójcicki
pomysłodawcy, Listonic

8. Wojciech i Krzysztof Buczkowscy
założyciele, Grupa Kapitałowa Komputronik

9. Leszek Wysocki i Stanisław Tępiński

właściciele, Grupa Paradyż

 10.  Tadeusz Winkowski
drukarz, przedsiębiorca, współtwórca m.in. wydawnictwa Prószyński i S-ka, Rehabilis Kardiocentrum, Commercial Print, Baj - Pros Eko

11. Ewa Wójcikowska
prezes zarządu, Global Cosmed

12. Dobromir Piekarski i Piotr Sieczka

założyciele, eLeader

13. Magdalena Drozdowska i Mateusz Książek
senior art director i senior copywriter, DDB Warszawa

14. Mateusz i Julita Wojczakowscy
założyciele, Pakamera.pl

15. Justyna Burzyńska i Maciej Lebiedowicz
założyciele, Pan tu nie stał 

16. Krzysztof Bajołek
twórca, Answear.com

17. Arkadiusz Wolski
artysta, projektant

18. Sebastian Zontek, Tomasz Gryszkiewicz, Wojciech Kaczmarek, Rafał Michalski 

 współzałożyciele, Wisdio.com

19. Daniel Czapiewski
twórca i właściciel, Centrum Edukacji i Promocji Regionu (CEPR) w Szymbarku

20. Oskar Zięta
projektant, twórca technologii FIDU

21. Mariusz Składanowski
pomysłodawca i twórca, Demotywatory

22. Radosław Zawadzki i Rafał Kiewisz
Departament Koordynacji Promocji, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

23. Łukasz Misiukanis
prezes zarządu, Socializer

24. Łukasz Goździor i Borys Fromberg
Biuro promocji Miasta Poznania

25. Paweł Kopczyński i Wolfgang Rattay
Forografowie Reutersa, twórcy kamery do zdjęć podwodnych

26. Arkadiusz Skuza
CEO, iTraff Technology

27. Jerzy Jaroszyński, Magdalena i Wojciech Słodyczka
właściciele, Silverado

28. Zbigniew Sosnowski
prezes zarządu, Kross

29. Piotr Chrobot i Piotr Osiński
creative director i copywriter, Interactive Solutions / Saatchi&Saatchi Digital

30. Maciej Koper
założyciel i prezes zarządu, World Dating Company

31. dr Ewa Ger
pomysłodawczyni, Wspieramkulture.pl

32. Ewald Raben
CEO, Grupa Raben

33. Adam Sowa
właściciel sieci cukierni 

34. prof. dr hab. n. med. Paweł Buszman
przewodniczący rady nadzorczej, American Heart of Poland 

35. Tomasz Rudolf
współzałożyciel, Innovatika

36. Dawid Szczepaniak
współtwórca, współwłaściciel i dyrektor kreatywny, Pride&Glory Interactive

37. Maciej Zaremba
właściciel, Pracownia Krawiecka Zaremba 

38. Tomasz Dalach i Marcin Mikołajczyk
założyciele, Online Partners

39. Adam Kałucki, Piotr Sawiński
współzałożyciele, Locativo

40. Michał Sadowski
prezes zarządu, Brand24

41. Stefan Dziadosz
prezes, Centrum Dziedzictwa Szkła Krosno

42. dr Jan Zając
prezes zarządu, Sotrender

43. Bartosz Barłowski
założyciel, Rapcraft

44. Adam Powiertowski
założyciel, Euro-tax.pl

45. Zbigniew Walczak
wójt gminy Gniewino

46. Bartosz Kraciuk i Norbert Redkie
założyciele, Grupa Warszawa

47. Konrad Latkowski
współtwórca, Manubia.pl

48. Dorota Sakowska i Marta Niedźwiecka
założycielki, Pussy Project

49. Adam Śledzikowski
założyciel i prezes zarządu, GoDealla

50. Tomasz Kolinko  
założyciel, Motivapps

 

 

 

 

X

41. Stefan Dziadosz
prezes, Centrum Dziedzictwa Szkła Krosno

 

42. dr Jan Zając
prezes zarządu, Sotrender

 

43. Bartosz Barłowski
założyciel, Rapcraft

 

44. Adam Powiertowski
założyciel, Euro-tax.pl
 

45. Zbigniew Walczak
wójt gminy Gniewino

 

46. Bartosz Kraciuk i Norbert Redkie
założyciele, Grupa Warszawa
 

47. Konrad Latkowski
współtwórca, Manubia.pl

 

48. Dorota Sakowska i Marta Niedźwiecka
założycielki, Pussy Project

 

49. Adam Śledzikowski
założyciel i prezes zarządu, GoDealla

 

50. Tomasz Kolinko  
założyciel, Motivapps

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?