Święta, święta...

Święta, święta...

Magazyn / Inspiracje

Twórcy reklam traktują sezon świąteczny jak jeden z ważniejszych, jeśli nie najważniejszy. Niektóre z kreacji irytują, niektóre bawią, inne zaś są tak celne, że na długo zapadają w pamięć. Poniższe zestawienie prezentuje zarówno te bardziej, jak i mniej trafione kampanie świąteczne... naszym zdaniem.

-

Wśród tych trafionych możemy znaleźć m.in. świąteczny spot M&M's, stworzony w ramach kampanii "Czekoladowe M&M's lecą w kulki"

Przekonujący jest również tegoroczny świąteczny spot Ikei, przedstawiający starszego mężczyznę z siwą brodą, chodzącego po sklepie IKEA i wybierającego prezenty i produkty świąteczne.

Kultowy już spot Coca-Coli, znany, choć niekoniecznie lubiany przez wszystkich.

Imprezowe święta w domu marki Tommy Hilfiger, spot, który w redakcji magazynu "Brief" wzniecił dyskusję

Świąteczne spoty Apple'a w ramach kampanii pt. "Get a Mac", w których Mac i PC w wersji rysunkowej z okazji Świąt pozornie odkładają topór wojenny.

Bożonarodzeniowy spot Biedronki, stworzony w ramach strategii "Produkty z Biedronki polecają się na...", w zabawny sposób przedstawiający polskie zwyczaje świąteczne.

Niewątpliwie tą mniej trafioną jest świąteczna reklama bielizny Uomo, która nie wywołuje pozytywnych skojarzeń.. 

Reklama bielizna Uomo święta

Jako ciekawostkę prezentujemy też kreacje sprzed lat, które trafne dla ówczesnych odbiorców, dziś zostałyby odebrane raczej negatywnie.

Reklama papierosów Lucky Strike, prezentująca Św. Mikołaja z papierosem w ręce, mogłaby oburzyć niejednego z przeciwników palenia

Lucky Strike reklama święta

Reklama odkurzacza Hoover, która dziś mogłaby zostać odebrana jako szowinistyczna

Hoover reklama święta

Kreacja Colta, która nasuwa pytanie - czy w trakcie gorączki świątecznej wypada reklamować rewolwery?

Colt reklama święta

Cały artykuł można przeczytać w grudniowym wydaniu magazynu "Brief", nr 12(170)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.