Święta, święta...

Święta, święta...

Magazyn / Inspiracje

Twórcy reklam traktują sezon świąteczny jak jeden z ważniejszych, jeśli nie najważniejszy. Niektóre z kreacji irytują, niektóre bawią, inne zaś są tak celne, że na długo zapadają w pamięć. Poniższe zestawienie prezentuje zarówno te bardziej, jak i mniej trafione kampanie świąteczne... naszym zdaniem.

-

Wśród tych trafionych możemy znaleźć m.in. świąteczny spot M&M's, stworzony w ramach kampanii "Czekoladowe M&M's lecą w kulki"

Przekonujący jest również tegoroczny świąteczny spot Ikei, przedstawiający starszego mężczyznę z siwą brodą, chodzącego po sklepie IKEA i wybierającego prezenty i produkty świąteczne.

Kultowy już spot Coca-Coli, znany, choć niekoniecznie lubiany przez wszystkich.

Imprezowe święta w domu marki Tommy Hilfiger, spot, który w redakcji magazynu "Brief" wzniecił dyskusję

Świąteczne spoty Apple'a w ramach kampanii pt. "Get a Mac", w których Mac i PC w wersji rysunkowej z okazji Świąt pozornie odkładają topór wojenny.

Bożonarodzeniowy spot Biedronki, stworzony w ramach strategii "Produkty z Biedronki polecają się na...", w zabawny sposób przedstawiający polskie zwyczaje świąteczne.

Niewątpliwie tą mniej trafioną jest świąteczna reklama bielizny Uomo, która nie wywołuje pozytywnych skojarzeń.. 

Reklama bielizna Uomo święta

Jako ciekawostkę prezentujemy też kreacje sprzed lat, które trafne dla ówczesnych odbiorców, dziś zostałyby odebrane raczej negatywnie.

Reklama papierosów Lucky Strike, prezentująca Św. Mikołaja z papierosem w ręce, mogłaby oburzyć niejednego z przeciwników palenia

Lucky Strike reklama święta

Reklama odkurzacza Hoover, która dziś mogłaby zostać odebrana jako szowinistyczna

Hoover reklama święta

Kreacja Colta, która nasuwa pytanie - czy w trakcie gorączki świątecznej wypada reklamować rewolwery?

Colt reklama święta

Cały artykuł można przeczytać w grudniowym wydaniu magazynu "Brief", nr 12(170)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?