Święta, święta...

Święta, święta...

Magazyn / Inspiracje

Twórcy reklam traktują sezon świąteczny jak jeden z ważniejszych, jeśli nie najważniejszy. Niektóre z kreacji irytują, niektóre bawią, inne zaś są tak celne, że na długo zapadają w pamięć. Poniższe zestawienie prezentuje zarówno te bardziej, jak i mniej trafione kampanie świąteczne... naszym zdaniem.

-

Wśród tych trafionych możemy znaleźć m.in. świąteczny spot M&M's, stworzony w ramach kampanii "Czekoladowe M&M's lecą w kulki"

Przekonujący jest również tegoroczny świąteczny spot Ikei, przedstawiający starszego mężczyznę z siwą brodą, chodzącego po sklepie IKEA i wybierającego prezenty i produkty świąteczne.

Kultowy już spot Coca-Coli, znany, choć niekoniecznie lubiany przez wszystkich.

Imprezowe święta w domu marki Tommy Hilfiger, spot, który w redakcji magazynu "Brief" wzniecił dyskusję

Świąteczne spoty Apple'a w ramach kampanii pt. "Get a Mac", w których Mac i PC w wersji rysunkowej z okazji Świąt pozornie odkładają topór wojenny.

Bożonarodzeniowy spot Biedronki, stworzony w ramach strategii "Produkty z Biedronki polecają się na...", w zabawny sposób przedstawiający polskie zwyczaje świąteczne.

Niewątpliwie tą mniej trafioną jest świąteczna reklama bielizny Uomo, która nie wywołuje pozytywnych skojarzeń.. 

Reklama bielizna Uomo święta

Jako ciekawostkę prezentujemy też kreacje sprzed lat, które trafne dla ówczesnych odbiorców, dziś zostałyby odebrane raczej negatywnie.

Reklama papierosów Lucky Strike, prezentująca Św. Mikołaja z papierosem w ręce, mogłaby oburzyć niejednego z przeciwników palenia

Lucky Strike reklama święta

Reklama odkurzacza Hoover, która dziś mogłaby zostać odebrana jako szowinistyczna

Hoover reklama święta

Kreacja Colta, która nasuwa pytanie - czy w trakcie gorączki świątecznej wypada reklamować rewolwery?

Colt reklama święta

Cały artykuł można przeczytać w grudniowym wydaniu magazynu "Brief", nr 12(170)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.