Wesołych reklam!

Wesołych reklam!

Brief.pl / Aktualności

Pierwszą zapowiedzią nadchodzących świąt jest… reklama. Dziś to nie tylko czerwone ciężarówki jadące przez ośnieżoną krainę. Kampanie świąteczne coraz rzadziej są sztampowe i nudne. Przedstawiamy kilka kreacji, które szczególnie wpadają w oko.

-

Na początek jednak cofniemy się w czasie do reklamy przedwojennej. W piśmie „Światowid” z 1927 roku można było przeczytać, że: „Obdarowanie kogoś nie jest rzeczą łatwą, jak się wydawać może. Jest to swego rodzaju kunszt, w którym trzeba wykazać dużo delikatności, finezji i dobrego smaku”.

Przyjrzyjmy się zatem jakie finezyjne produkty były reklamowane za czasów naszych przodków. Warto zwrócić uwagę, na opisy produktów zamieszczone na zdjęciach. Dzięki nim dowiadujemy się więcej na temat pracy ówczesnych twórców reklamy. Niewątpliwie korzystali ze wzorców zachodnich i odkryć psychologii. Niektóre z nich, są aktualne także i dziś.

źródło: warszawa.ap.gov.pl

Skąd pochodzi Mikołaj?

Wszystkim św. Mikołaj przede wszystkim kojarzy się z brodatym staruszkiem, ubranym na czerwono, z dużym wystającym brzuchem. Ten wizerunek w zasadzie nie ma nic wspólnego z oryginalnym biskupem żyjącym w Azji Mniejszej w III wieku. Obraz współczesnego Mikołaja powstał w latach 30. dzięki koncernowi Coca-Coli. Stworzony przez amerykańskiego artystę Freda Mizena stał się nie tylko znakiem rozpoznawalnym coli, ale także całej popkultury.

 

źródło: biznestrend.pl

Tradycja rzecz święta

Wiele reklam odwołuje się w swoich kampaniach do tradycji. Co nie kojarzy się bardziej ze świętami niż choinka? Oto kilka przykładów przekazów reklamowych marek, które zainspirowało świąteczne drzewko.

 

 źródło: fundir.org

Kontrowersyjna gwiazdka

 Czyli jak przyciągnąć, a przynajmniej zwrócić uwagę konsumentów w czasie świąt. W 1952 roku marka tytoniowa Pall Mall w swojej kampanii umieściła między innymi Mikołaja, który puszcza dymka i wydmuchuje wraz z dymem świąteczne HoHoHo.

źródło: tobacco.stanford.edu

Kolejnymi odważnymi spotami, były świąteczne reklamy Playboya i agencji reklamowej Publicis Brussels w kreacji dla sklepu erotycznego dla pań.

źródło: advertolog.com; coloribus.com 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.