Wesołych reklam!

Wesołych reklam!

Brief.pl / Aktualności

Pierwszą zapowiedzią nadchodzących świąt jest… reklama. Dziś to nie tylko czerwone ciężarówki jadące przez ośnieżoną krainę. Kampanie świąteczne coraz rzadziej są sztampowe i nudne. Przedstawiamy kilka kreacji, które szczególnie wpadają w oko.

-

Na początek jednak cofniemy się w czasie do reklamy przedwojennej. W piśmie „Światowid” z 1927 roku można było przeczytać, że: „Obdarowanie kogoś nie jest rzeczą łatwą, jak się wydawać może. Jest to swego rodzaju kunszt, w którym trzeba wykazać dużo delikatności, finezji i dobrego smaku”.

Przyjrzyjmy się zatem jakie finezyjne produkty były reklamowane za czasów naszych przodków. Warto zwrócić uwagę, na opisy produktów zamieszczone na zdjęciach. Dzięki nim dowiadujemy się więcej na temat pracy ówczesnych twórców reklamy. Niewątpliwie korzystali ze wzorców zachodnich i odkryć psychologii. Niektóre z nich, są aktualne także i dziś.

źródło: warszawa.ap.gov.pl

Skąd pochodzi Mikołaj?

Wszystkim św. Mikołaj przede wszystkim kojarzy się z brodatym staruszkiem, ubranym na czerwono, z dużym wystającym brzuchem. Ten wizerunek w zasadzie nie ma nic wspólnego z oryginalnym biskupem żyjącym w Azji Mniejszej w III wieku. Obraz współczesnego Mikołaja powstał w latach 30. dzięki koncernowi Coca-Coli. Stworzony przez amerykańskiego artystę Freda Mizena stał się nie tylko znakiem rozpoznawalnym coli, ale także całej popkultury.

 

źródło: biznestrend.pl

Tradycja rzecz święta

Wiele reklam odwołuje się w swoich kampaniach do tradycji. Co nie kojarzy się bardziej ze świętami niż choinka? Oto kilka przykładów przekazów reklamowych marek, które zainspirowało świąteczne drzewko.

 

 źródło: fundir.org

Kontrowersyjna gwiazdka

 Czyli jak przyciągnąć, a przynajmniej zwrócić uwagę konsumentów w czasie świąt. W 1952 roku marka tytoniowa Pall Mall w swojej kampanii umieściła między innymi Mikołaja, który puszcza dymka i wydmuchuje wraz z dymem świąteczne HoHoHo.

źródło: tobacco.stanford.edu

Kolejnymi odważnymi spotami, były świąteczne reklamy Playboya i agencji reklamowej Publicis Brussels w kreacji dla sklepu erotycznego dla pań.

źródło: advertolog.com; coloribus.com 

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.