Wesołych reklam!

Wesołych reklam!

Brief.pl / Aktualności

Pierwszą zapowiedzią nadchodzących świąt jest… reklama. Dziś to nie tylko czerwone ciężarówki jadące przez ośnieżoną krainę. Kampanie świąteczne coraz rzadziej są sztampowe i nudne. Przedstawiamy kilka kreacji, które szczególnie wpadają w oko.

-

Na początek jednak cofniemy się w czasie do reklamy przedwojennej. W piśmie „Światowid” z 1927 roku można było przeczytać, że: „Obdarowanie kogoś nie jest rzeczą łatwą, jak się wydawać może. Jest to swego rodzaju kunszt, w którym trzeba wykazać dużo delikatności, finezji i dobrego smaku”.

Przyjrzyjmy się zatem jakie finezyjne produkty były reklamowane za czasów naszych przodków. Warto zwrócić uwagę, na opisy produktów zamieszczone na zdjęciach. Dzięki nim dowiadujemy się więcej na temat pracy ówczesnych twórców reklamy. Niewątpliwie korzystali ze wzorców zachodnich i odkryć psychologii. Niektóre z nich, są aktualne także i dziś.

źródło: warszawa.ap.gov.pl

Skąd pochodzi Mikołaj?

Wszystkim św. Mikołaj przede wszystkim kojarzy się z brodatym staruszkiem, ubranym na czerwono, z dużym wystającym brzuchem. Ten wizerunek w zasadzie nie ma nic wspólnego z oryginalnym biskupem żyjącym w Azji Mniejszej w III wieku. Obraz współczesnego Mikołaja powstał w latach 30. dzięki koncernowi Coca-Coli. Stworzony przez amerykańskiego artystę Freda Mizena stał się nie tylko znakiem rozpoznawalnym coli, ale także całej popkultury.

 

źródło: biznestrend.pl

Tradycja rzecz święta

Wiele reklam odwołuje się w swoich kampaniach do tradycji. Co nie kojarzy się bardziej ze świętami niż choinka? Oto kilka przykładów przekazów reklamowych marek, które zainspirowało świąteczne drzewko.

 

 źródło: fundir.org

Kontrowersyjna gwiazdka

 Czyli jak przyciągnąć, a przynajmniej zwrócić uwagę konsumentów w czasie świąt. W 1952 roku marka tytoniowa Pall Mall w swojej kampanii umieściła między innymi Mikołaja, który puszcza dymka i wydmuchuje wraz z dymem świąteczne HoHoHo.

źródło: tobacco.stanford.edu

Kolejnymi odważnymi spotami, były świąteczne reklamy Playboya i agencji reklamowej Publicis Brussels w kreacji dla sklepu erotycznego dla pań.

źródło: advertolog.com; coloribus.com 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.