Wesołych reklam!

Wesołych reklam!

Brief.pl / Aktualności

Pierwszą zapowiedzią nadchodzących świąt jest… reklama. Dziś to nie tylko czerwone ciężarówki jadące przez ośnieżoną krainę. Kampanie świąteczne coraz rzadziej są sztampowe i nudne. Przedstawiamy kilka kreacji, które szczególnie wpadają w oko.

-

Na początek jednak cofniemy się w czasie do reklamy przedwojennej. W piśmie „Światowid” z 1927 roku można było przeczytać, że: „Obdarowanie kogoś nie jest rzeczą łatwą, jak się wydawać może. Jest to swego rodzaju kunszt, w którym trzeba wykazać dużo delikatności, finezji i dobrego smaku”.

Przyjrzyjmy się zatem jakie finezyjne produkty były reklamowane za czasów naszych przodków. Warto zwrócić uwagę, na opisy produktów zamieszczone na zdjęciach. Dzięki nim dowiadujemy się więcej na temat pracy ówczesnych twórców reklamy. Niewątpliwie korzystali ze wzorców zachodnich i odkryć psychologii. Niektóre z nich, są aktualne także i dziś.

źródło: warszawa.ap.gov.pl

Skąd pochodzi Mikołaj?

Wszystkim św. Mikołaj przede wszystkim kojarzy się z brodatym staruszkiem, ubranym na czerwono, z dużym wystającym brzuchem. Ten wizerunek w zasadzie nie ma nic wspólnego z oryginalnym biskupem żyjącym w Azji Mniejszej w III wieku. Obraz współczesnego Mikołaja powstał w latach 30. dzięki koncernowi Coca-Coli. Stworzony przez amerykańskiego artystę Freda Mizena stał się nie tylko znakiem rozpoznawalnym coli, ale także całej popkultury.

 

źródło: biznestrend.pl

Tradycja rzecz święta

Wiele reklam odwołuje się w swoich kampaniach do tradycji. Co nie kojarzy się bardziej ze świętami niż choinka? Oto kilka przykładów przekazów reklamowych marek, które zainspirowało świąteczne drzewko.

 

 źródło: fundir.org

Kontrowersyjna gwiazdka

 Czyli jak przyciągnąć, a przynajmniej zwrócić uwagę konsumentów w czasie świąt. W 1952 roku marka tytoniowa Pall Mall w swojej kampanii umieściła między innymi Mikołaja, który puszcza dymka i wydmuchuje wraz z dymem świąteczne HoHoHo.

źródło: tobacco.stanford.edu

Kolejnymi odważnymi spotami, były świąteczne reklamy Playboya i agencji reklamowej Publicis Brussels w kreacji dla sklepu erotycznego dla pań.

źródło: advertolog.com; coloribus.com 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.